Verdana i footer og ramme v/ link
Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 17-01-11 20:19

Hej,

Er der én, der kan hjælpe med hvorfor browseren ikke viser verdana i footer
på forsiden, som jeg har def.

Og hvorfor kommer der en stiplet streg/ramme/kasse, når man trykker på
linkene...

Ellers skulle det meste vist være på plads i koden...

Se http://www.o l g aj a kobse n.d k

VH/Jakob

Fra : jopa

Dato : 17-01-11 20:30

Den 17-01-2011, skrev Jakob Jakobsen:
> Hej,
>
> Er der én, der kan hjælpe med hvorfor browseren
> ikke viser verdana i footer på forsiden, som
> [...]

Kan ikke se den defination:
#footer {
clear: both;
font-size: 11px;
font-weight: bold;
padding-top: 10px;
text-align: center;
}

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : jopa

Dato : 17-01-11 20:34

jopa frembragte:

Glemte

måske

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 17-01-11 20:35

> Er der én, der kan hjælpe med hvorfor browseren ikke viser verdana i footer
> på forsiden, som jeg har def.

Du skal skrive font-family og ikke font :

Ret :
#footer {
font : Verdana;
}

Til :
#footer {
font-family : Verdana;
}

> Og hvorfor kommer der en stiplet streg/ramme/kasse, når man trykker på
> linkene...

Det er browseren der viser hvor linket er hvilket kan være rart at vide
som bruger.

Men du kan fjerne det med:
a {
outline: none !important;
}

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-01-11 00:53

Specielt hvis man er keyboard bruger. Uden outline skal man gætte sig
til hvilket link man er på. Det er meget lidt brugervenligt for
handicappede at fjerne det.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : scootergrisen

Dato : 18-01-11 03:59

Den 18-01-2011 00:52, Jens Peter Karlsen skrev:
> Specielt hvis man er keyboard bruger. Uden outline skal man gætte sig
> til hvilket link man er på. Det er meget lidt brugervenligt for
> handicappede at fjerne det.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Ja det var egentligt et godt argument for at beholde det.

Jeg havde lige slået det fra på min side men nu kan jeg godt se at så
kan man ikke bruge TAB til at gennemgå links på siden så den stiller jeg
lige tilbage.

Fra : Leif Neland

Dato : 17-01-11 20:49

Den 17-01-2011 20:19, Jakob Jakobsen skrev:
> Hej,

> Se http://www.o l g aj a kobse n.d k

Hvorfor laver du mellemrum i http://www.olgajakobsen.dk ?

Leif

Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 17-01-11 20:55

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message

> Hvorfor laver du mellemrum i http://www.olgajakobsen.dk ?
Pgr. af goggle...

Fra : scootergrisen

Dato : 17-01-11 20:55

> Pgr. af goggle...

Hvad er der med google ?

Fra : jopa

Dato : 17-01-11 21:01

scootergrisen udtrykte præcist:

> Hvad er der med google ?

De må ikke se siden

ps: outline: 0 none; i CSS arket kan måske også
fjerne stiplet linie så hut jeg visker

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 17-01-11 21:03

Den 17-01-2011 20:54, Jakob Jakobsen skrev:
> "Leif Neland"<leif@neland.dk> wrote in message

> Pgr. af goggle...

Så skal du da til at lave noget søgemaskinedeoptimering.

Måske skal du lave siden i flash, eller andet, der ikke bliver indexeret.

Hvad har du imod Olga, siden siden ikke må findes i google?
Den er jo allerede indexeret.

Leif

Fra : jopa

Dato : 17-01-11 21:09

Følgende er skrevet af Jakob Jakobsen:

> Pgr. af goggle...

Så nu har du først definetet fonts i din footer:
#footer {
clear: both;
font-family: Verdana;
font-size: 9px;
font-weight: bold;
padding-top: 10px;
text-align: center;
}
og så virker det

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 17-01-11 21:14

P3? Hvad mener du...

Fra : jopa

Dato : 17-01-11 21:46

Den 17-01-2011, skrev Jakob Jakobsen:
> P3? Hvad mener du...
Mon ikke han snakker radio

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-01-11 22:30

Jakob Jakobsen skrev:

> P3? Hvad mener du...

Du skal ikke tage dig af hvad folk skriver under skillelinjen
("-- ")

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-01-11 22:29

Leif Neland skrev:

> Hvorfor laver du mellemrum i http://www.olgajakobsen.dk ?

Det spørgsmål kommer hver gang Jakob spørger
om noget, og så kommer linket i sin helhed.

Han vil ikke have kunder i butikken, kunder er kun
til besvær, og derfor må linket ikke indekseres af
Google og andre

Andre vil gøre alt for at få et link indekseret, men
ikke Jakob - han gør alt for at skjule at Olga gerne
vil sælge sine billeder.

Jeg forstår heller ikke hvorfor Jakob skriver det på
den måde, når man søger på Google på "Olga
Jakobsen", ligger siden som nummer et - den er
allerede indekseret, så Jakob opnår ikke noget som
helst - andet end at vi selv skal sammenstykke et
"link" for at kunne se siden, i stedet for at kunne
klikke direkte.

Nå, siden har ændret sig til noget væsentligt bedre,
han har da lyttet til eksperterne, selv om der er
gået lang tid - nu er der kun nogle småting tilbage.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://dmwebdesign.dk

Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 18-01-11 23:13

Vi har ikke lyst til for meget newsgroupsnak på de sider der handler om
Olga.(når man søger)

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-01-11 01:32

Jakob Jakobsen skrev:

> Vi har ikke lyst til for meget newsgroupsnak
> på de sider der handler om Olga. (når man
> søger)

Det kommer altså helt automatisk, og "snakken"
bliver endnu større af at du bruger et amputeret
link, som andre så oversætter til noget der kan
klikkes på.

Positiv omtale er da bedre end ingen omtale?

Jeg forstår fortsat ikke den ampudere måde at
skrive et link på - siden er i forvejen indekseret,
og alt kommer med alligevel

Det er ikke for at genere hverken dig eller Olga,
hun skal nok sælge flere billeder ved den øgede
eksponering af siden, så du har alligevel lavet en
vis form for reklameinsats.

Jakob, hvad er det du er så bange for?

Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 19-01-11 16:44

> [...]
> hun skal nok sælge flere billeder ved den øgede
> eksponering af siden, så du har alligevel lavet en

Det kan du jo have ret i.
Vi er ihvertfald glad for den nye kode til hj.siden.