Uniform - rang og værnepligt + Bogholder v~
Fra : kautaq

Dato : 15-01-11 18:30

Hej

Her er et billed fra ca. år 1900 (gæt) og forestiller muligvis min
oldemors bror, det er det jeg forsøger at finde ud af.

http://www.kautaq.dk/ThomasSoldat.jpg

Hvad kan man sige om uniformen? Rang, hvor han har
aftjent sin værnepligt og andet?

Grunden er, at nogen påstår at det er min oldefar på
min farmors side og ham mangler jeg et billed af.
Oldefar skulle angiveligt have været ved sikringsstyrken, og
det er vist nok senere... Billedet er taget af en fotograf i
det sydsjællandske - St. Heddinge

En anden ting:

Bogholder og stabsergent ved artilleriet - hvad er det?

Min tipoldefar på min fars side, havde denne titel. Jeg har
så godt som intet på ham og hans familie og tænkte at
man kan finde oplysninger hos forsvaret - kan man det?

FT 1880 Forhåbningsholms Alle 24 - Opslag 66
Carl Frederik Severin - 55 år - Gift - født København - stilling ulæselig
Kirstine Severin - 47 år - G - København +???? ?? - stilling ulæselig
Louise Augusta Severin - 25 år - U - født Frederiksværk - Barn + ?? - ??

/mike
..

Fra : Henning og Inge-Lise~

Dato : 15-01-11 19:31

Måske kan du finde noget på denne side: http://www.chakoten.dk/ eller denne
side: http://www.milhist.dk/
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach

Fra : kautaq

Dato : 17-01-11 14:48

kautaq skrev:

> [...]
> oldemors bror, det er det jeg forsøger at finde ud af.
> http://www.kautaq.dk/ThomasSoldat.jpg
> Hvad kan man sige om uniformen? Rang, hvor han har

Viggo har skrevet på mail, at soldaten er menig ved Den
Kongelige Livgarde. Tak Viggo.

/mike

..