Vises en brugers IP ikke ved afsendelse af~
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 11-01-11 15:08

Vises en brugers egen IP ikke ved afsendelse af e-mail ? har modtaget
150 mails på få timer alle fra samme Gmail konto, men kan ikke finde IP
:o/

--
SIGGI SAGGE

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-01-11 15:21

Den 11-01-2011 15:08, Brian Vestergaard skrev:
> Vises en brugers egen IP ikke ved afsendelse af e-mail ? har
> modtaget 150 mails på få timer alle fra samme Gmail konto,
> men kan ikke finde IP :o/

Den står i mailens header, som bl.a. kan ses i
kildekodevisning, men det er forholdsvis nemt at indsætte en
falsk IP-adresse. Jeg ved ikke, hvordan du får vist
kildekoden eller headeren i MesNews, hvis du ikke selv kan
finde menupunktet til det, må vi have andre på banen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-01-11 15:24

Kim Ludvigsen skrev:

>Jeg ved ikke, hvordan du får vist kildekoden eller headeren i MesNews

mesnews virker da vist ikke til mail

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-01-11 15:47

Den 11-01-2011 15:24, Ivan V. Klattrup skrev:

> mesnews virker da vist ikke til mail

Hm, så langt tænkte jeg ikke. Jeg tjekkede blot, om Brian
Vestergaard havde brugt et program, som jeg kender, for at
kunne angive menupunkterne til kildekodevisning.

Brian, hvis du ikke selv kan finde frem til kildekoden i dit
mailprogram, så fortæl os, hvilket program du bruger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Det nemmeste komma:

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 11-01-11 20:58

Kim Ludvigsen forklarede:
> Brian, hvis du ikke selv kan finde frem til kildekoden i dit mailprogram, så
> fortæl os, hvilket program du bruger.

Outlook 2010

--
SIGGI SAGGE

Fra : Chano Andersen

Dato : 12-01-11 00:40

Den 11-01-2011 20:57, Brian Vestergaard skrev:
> Kim Ludvigsen forklarede:
>
> Outlook 2010

Dobbeltklik på mailen i oversigten, klik derefter på filer, og så på
egenskaber.. Her kan du se den fulde header.. Jeg plejer personligt, at
kopiere teksten til notepad, da den er nemmere at have med at gøre der.

- Chano Andersen

Fra : cykelsmeden

Dato : 11-01-11 16:03

Den 11-01-2011 15:21, Kim Ludvigsen skrev:
> men det er forholdsvis nemt at indsætte en falsk IP-adresse.
det er vel ikke det nemmeste i verden?
hvordan?
//finn

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-01-11 16:24

Den 11-01-2011 16:02, cykelsmeden skrev:
> det er vel ikke det nemmeste i verden?

Det er ikke så nemt som at forfalske afsendernavn og
-adresse, men slet ikke umuligt.

> hvordan?

Hvis du søger lidt på Google med søgeord som fake ip mail
vil du sikkert finde noget brugbart.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren: