"Corrupted" tiff-filer fra opslag fra AO
Fra : Toke Nørby

Dato : 08-01-11 20:56

Jeg har kigget i en folketælling fra 1916 (Randers Amt - Galten Sogn)
og som vanligt bliver opslagene automatisk gemt på min computer
Documents and settings\HP_administrator\.LAViewer\data
men lige netop de .tif-filer, der ligger her fra denne FT, er alle
"corrupted", så jeg ikke efterfølgende kan se siderne i et
billedbehandlingsprogram.

Filstørrelsen er også nede på ca. 1/10 i størrelse af det normale.
Hvad mon der er galt? (Jeg har dog kun oplevet det med lige netop
denne FT).
--
Mvh Toke

Toke.Norby@Norbyhus.dk
"30-øres provisorierne fra 1955-1956" og
Den Danske Postetat, DDPE:
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-01-11 21:58

Toke Nørby wrote:
> [...]
>
> Filstørrelsen er også nede på ca. 1/10 i størrelse af det normale.
> Hvad mon der er galt? (Jeg har dog kun oplevet det med lige netop

Det er ikke til at vide, hvad der er gået galt for dig. Jeg prøvede lige at
hente opslag 39 (tilfældigt valgt) og gemme det lokalt. Filstørrelsen ser
helt normal ud og filen kan uden problemer åbnes med den dertil valgte
viewer. Fra vieweren kan den så gemmes i f.eks. .jpg-format, som min PSP5
kan arbejde videre med.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Toke Nørby

Dato : 09-01-11 10:00

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> wrote:

> [...]
>helt normal ud og filen kan uden problemer åbnes med den dertil valgte
>viewer. Fra vieweren kan den så gemmes i f.eks. .jpg-format, som min PSP5

Tak, Erik
Jeg har tydeligt et lokalt problem. Jeg har problemer med at gemme
andre sider også. Jeg kan kun gemme i tif-formatet fra "Gem
som"-kommandoen og de gemte sider dur ikke altid. Det må jeg finde ud
af. Jeg kan jeg sagtens klare mig med screen-dumps, men vil prøve at
rette fejlen.
--
Mvh Toke

Toke.Norby@Norbyhus.dk
Se den mærkelige historien om "UPUs fader"
Joseph Michaelsen og hans mindemedalje:
http://www.norbyhus.dk/artiklermm/

Fra : Toke Nørby

Dato : 09-01-11 11:01

Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk> wrote:

>"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> wrote:
...snip

> [...]

Det var mit JAVA-program, der skulle fjernes og den nyeste
installeres, så nu virker det - tilsyneladende hver gang

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-01-11 16:03

Toke Nørby wrote:

> Det var mit JAVA-program, der skulle fjernes og den nyeste
> installeres, så nu virker det - tilsyneladende hver gang

Det er rart, når man finder årsagen til en fejl. Det gør det langt lettere
at afhælpe.