"Active noise cancelling" hovetelefoner
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 07-01-11 22:20

Jeg har købt nogle hovedtalefoner, Philips SHN2500, som primært sælges
udfra at de kan reducere baggrundsstøj. Ved f.eks brug under flyrejser.

"Active noise canceling"

Jeg synes ikke det virker.

Har du praktiske erfaringer med at det virker? Hvordan kan man forbedre
virkningen?

Forslag modtages gerne.

Mvh.
Jørgen

Fra : Kim Olsen

Dato : 08-01-11 11:56

Jeg er helt enig.
Købte også sådan nogle (dog ikke Phillips), men udover en svag susen når der
er pause i musikken, kan jeg heller ikke rigtig se at de giver en
forbedring.

Kim

Fra : Jens Olsen

Dato : 08-01-11 13:22

On Sat, 8 Jan 2011 11:56:11 +0100, "Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk>
wrote:

> [...]
>Købte også sådan nogle (dog ikke Phillips), men udover en svag susen når der
>er pause i musikken, kan jeg heller ikke rigtig se at de giver en

Mine Creative HN 700:

http://dk.creative.com/products/product.asp?category=437&subcategory=439&product=11392&listby=

virker rigtig godt. Når man tænder dem forsvinder støjen fra
bussen/toget og man kan nyde musikken i fred og ro.

Jens

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 08-01-11 18:04

Den 07-01-2011 22:19, Jørgen Rasmussen skrev:
> [...]
>
> "Active noise canceling"
>
> Jeg synes ikke det virker.
>
> Har du praktiske erfaringer med at det virker? Hvordan kan man forbedre

Jeg har prøvet den slags bl.a. på flyvning til USA, og de sænkede
markant flystøjen. Og støjen fra en bil eller i et tog kunne de dæmpe.

Til gengæld skal man ikke forvente, at de dæmper andre former for støj,
f.eks. irriterende musik eller tale.

Fremadrettet går jeg i stedet efter lukkede hovedtelefoner, der slutter
tæt, og de ekstra penge vil jeg hellere investere i ekstra kvalitet.

Kun på meget lange rejser ville jeg overveje noysecanceling igen.

Mine blev forresten ringere og ringere med tiden.

Bjarne

Fra : Max

Dato : 08-01-11 22:58

Hej Jørgen

> Har du praktiske erfaringer med at det virker? Hvordan kan man
> forbedre virkningen?

Køb noget der duer, f.eks.

http://www.medielink.dk/product.asp?product=4

Max

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 10-01-11 21:02

Jørgen Rasmussen <j.asm@mail.dk> wrote in news:4d27836b$0$23762$14726298
@news.sunsite.dk:

> [...]
>
> "Active noise canceling"
>
> Jeg synes ikke det virker.
>
> Har du praktiske erfaringer med at det virker? Hvordan kan man forbedre

Ja, jeg er meget glad for mine Sennheiser.

Dæmpningen er bedst ved lave frekvenser og ved signaler, der kan
forudsiges. Tale f.eks. dæmpes ikke så meget som lyden fra en ventilator,
der brummer konstant.

En flymotor støjer på een bestemt frekvens samt overtoner heraf, og den
kan derfor dæmpes ret godt.

Mvh. NKJensen

Fra : Leif Neland

Dato : 11-01-11 17:24

> [...]
>
> "Active noise canceling"
>
> Jeg synes ikke det virker.
>
> Har du praktiske erfaringer med at det virker? Hvordan kan man forbedre

Vi har købt nogle i Radio Shack; de fungerer storartet.
Det hjælper at putte batterier i

Leif

Fra : Anders Majland

Dato : 21-01-11 07:09

> Har du praktiske erfaringer med at det virker? Hvordan kan man forbedre
> virkningen?

Ja, ganske gode erfaringer.Jeg har nogle sony (mdr-nc22) og de dæmper gankse
godt. Dog er der en del egenstøj - sidder man et i et stille rum med dem
tændt så kan man nemt højre støjen.

Men vil tro de dæmper op mod det halve af et par alm ear classic ørepropper
(i det frekvensområde de nu arbejder i)- Mener sony lover 9dB ved 300hz, så
det er nok der dæmpningen er størst ...

> Forslag modtages gerne.

Ørepropper indenunder - evt musiker propper med linear dæmpning

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 22-01-11 12:19

> [...]
>
> "Active noise canceling"
>
> Jeg synes ikke det virker.
>
> Har du praktiske erfaringer med at det virker? Hvordan kan man forbedre

Jeg har netop investeret hele 280 kroner i Skullcandy TI tilbud.
De er godt nok ugly, men både lyddæmpning og lyd er så fremragende, at
det er som at svæve helt væk i musikken.

Det er klart at foretrække i forhold til de ting, der laver modfase-støj
og giver middelmådig musik.

Bjarne