bevaret blødt væv i fossiler
Fra : Sømand1

Dato : 07-01-11 13:35

De gamle fossiler

I de sidste år er der mange gange dukket op soft tissues (blødt væv) i fossiler
som angiveligt skal være flere hundrede millioner år gamle.

Dette kan slet ikke flugte med evolutionsteorien, siger de, her palenontologist
Mary Schweitzer fra North Carolina State University.
Hun siger: "Traditional ideas of how fossils form do not allow for the
preservation of soft, perishable organic tissues."

Og så har vi forklaringen fra samme Mary Schweitzer. :
"We propose now that soft-tissue components of bone might persist in a lot more
different animals, in a lot more ages and environments, than we once thought,"

"The mystery of these structures won't be solved completely until scientists
understand how the tissues were preserved. "
http://news.nationalgeographic.com/news/2006/02/0221_060221_dino_tissue.html

Ja det var jo let nok at forklare. Kan man måske spørge hvordan disse ting før
bare ikke kunne ske, men nu lige pludselig kan, ja er nærmest en selvfølge at
finde friskt rødt kød på et 70 mill år gammelt dino skelet?

Hvad med en anden løsning: at de samme dinoer måske ikke er andet end få tusinde
år, det ville forklare alt omkring det bløde væv.
Det er intet mysterium eller hokus pokus. Fossilerne er bare ikke så gamle.
http://tinyurl.com/3yfv3mk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-01-11 14:15

Den 07-01-2011 13:35, Sømand1 skrev:
> De gamle fossiler
>
> I de sidste år er der mange gange dukket op soft tissues
> (blødt væv) i fossiler
> som angiveligt skal være flere hundrede millioner år gamle.

Er der?

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

..

Fra : @

Dato : 07-01-11 15:52

ja HVOR?

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-01-11 19:26

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Er der?

Rødt kød er der i hvert fald ikke tale om.
Jeg synes artiklerne er temmelig uklare med
hensyn til at fastslå om der er tale om
egentligt cellevæv.
--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-01-11 23:10

Sømand1 wrote:
> [...]
> få tusinde år, det ville forklare alt omkring det bløde væv.
> Det er intet mysterium eller hokus pokus. Fossilerne er bare ikke så

Tak for at bringe dette frem, som er endnu etskud for boven til
evolutionisterne og deres fantasifulde drømmerier om livets opståen og
udvikling.

Når fund, data og kendsgerninger går evolutionisterne imod, kan alt
uladsiggørligt pludselig lade sig gøre.

De justerer jo blot lidt på deres paradigmer så de alligevel kan få det til
at passe - og passer det alligevel ikke påstår de blot at sådan er det nu
altså bare alligevel, og forklaringen vil følge engang ude i fremtiden når
de er blevet klogere.

Den naturvidenskabelige skabelsesteori er den mest enkle og naturlige
forklaring der ikke har behov for opfindelse af en masse
hokus-pokus.hovsaløsninger og støttehypoteser for at kunne komme til at
passe med konkret foreliggende fakta, kendsgerninger og data.

Men evolutionister forkaster jo gerne den mest enkle løsning (ochams razor)
når den måtte gå dem selv imod, selv om de jo ellers slår på at den altid
skal bruges.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Sømand1

Dato : 08-01-11 09:31

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> wrote in message

> Tak for at bringe dette frem, som er endnu etskud for boven til
> evolutionisterne og deres fantasifulde drømmerier om livets opståen og
> udvikling.

Nema problema.

> Når fund, data og kendsgerninger går evolutionisterne imod, kan alt
> uladsiggørligt pludselig lade sig gøre.

Jeps. Bare ét enkelt af disse forhold ville - hvis man ellers ser på tingene
rationelt og logisk - destruere HELE det evolutionsteoretiske makværk. Men sådan
er det ikke, i darwinisternernes verden af hynotiserede fodfolk danser de som der
bliver spillet, de adlyder de som de skal.

> [...]
> bare alligevel, og forklaringen vil følge engang ude i fremtiden når de er

Ja, de er stærke i troen og ikke mindst i håpet, de kære darwinister.

> [...]
> hokus-pokus.hovsaløsninger og støttehypoteser for at kunne komme til at passe
> med konkret foreliggende fakta, kendsgerninger og data.

Ja absolut.
Men du må huske på at er man darwinist, så er det de højt flyvende hypoteser som
er de evige guidende lystårn, de hårde data betyder ikke meget, som vi også ser i
dette tilfælde. Hypotesen SKAL naturligvis bevares for enhver pris.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 08-01-11 09:34

On 07-01-2011 23:10, Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Men evolutionister forkaster jo gerne den mest enkle løsning (ochams
> razor) når den måtte gå dem selv imod, selv om de jo ellers slår på at

Ja religiøses svar på alle videnskab "Gud skabte det sådan", er jo
decideret genialt. Det løser ganske rigtigt alle problemer, men for
mange af os, er det ikke helt tilfredsstillende - nok den samme gruppe
mennesker, som ikke som børn helt købte historien med at Julemanden
kunne nå Jorden rundt i sin kane.

--
Andreas

Fra : Sømand1

Dato : 08-01-11 11:24

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> wrote in message

> [...]
> helt købte historien med at Julemanden kunne nå Jorden rundt i sin kane.

Det ville være fint om du prøvede at sætte dig ind i den relevante tekst inden du
svarer. Det ville hjælpe gevaldigt.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 08-01-11 11:28

On 08-01-2011 11:23, Sømand1 wrote:

> "Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> wrote in message

> Det ville være fint om du prøvede at sætte dig ind i den relevante tekst
> inden du svarer. Det ville hjælpe gevaldigt.

Hjælpe på hvad? Jeg har skam læst den, men jeg kan ikke se det skulle
være et bevis for en gud, mere end det er et bevis for, at der bor
lyserøde elefant/mus-krydsninger på månen.

--
Andreas

Fra : Sømand1

Dato : 08-01-11 12:31

> Hjælpe på hvad? Jeg har skam læst den, men jeg kan ikke se det skulle være et
> bevis for en gud, mere end det er et bevis for, at der bor lyserøde
> elefant/mus-krydsninger på månen.

Der er stor forskel på at læse en tekst og på at forstå den. Du bliver ved med at
svare på dine hypnotiske forestillinger istedet for at kommentere på
teksten. Men dette vil du nok heller ikke hverken erkende eller forstå.
Derfor, venligst EOD herfra.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 08-01-11 12:41

On 08-01-2011 12:30, Sømand1 wrote:
> [...]
> svare på dine hypnotiske forestillinger istedet for at kommentere på
> teksten. Men dette vil du nok heller ikke hverken erkende eller forstå.

Jeg har da forholdt mig, men måske jeg ikke har gjort det eksplicit nok:
At foreslå at forklaringen er, at fossilerne kun er et par tusinde år
gamle, er fjollet.

Forskellen på religion og videnskab er, at religion starter med en
konklusion og med vold og magt tvinger præmisserne til at passe med
konklusionen, imens videnskab kigger på præmisserne for at komme til
konklusioner. Når præmisserne ændres, kan konklusionerne naturligvis
også ændres, det er der ikke noget odiøst i.

Men ovenstående er sort snak for religiøse, det ved jeg godt. Jeg kom
kun forbi gruppen i kedsomhed, nu skal jeg fluks smutte igen.

--
Andreas

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-01-11 09:48

Andreas Andersen skrev i

> Jeg har da forholdt mig, men måske jeg ikke har gjort det eksplicit
> nok: At foreslå at forklaringen er, at fossilerne kun er et par
> tusinde år gamle, er fjollet.

Så må du jo dokumentere hvordan det kan lade sig gøre at dette materiale har
overlevet i alle de mange, mange millioner år, selv om videnskaben altid har
sagt at det ikke kan lade sig gøre!!

Men du er jo nok langt klogere end alle verdens videnskabsmænd tilsammen!!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 09-01-11 14:24

Den 09-01-2011 09:47, Andreas Falck skrev:
> [...]
> dette materiale har overlevet i alle de mange, mange
> millioner år, selv om videnskaben altid har sagt at det ikke

Først skal vi jo vide hvilket materiale der er tale
om. De artikler der en henvist til er ikke særlig oplysende
på det punkt. Er det rødt kød, som nogen synes at mene
eller er det kalcifiseret brusk, der fremstår som blødt væv
når kalken fjernes? Eller hvad?

Og hvad har videnskaben lige præcist sagt "aldrig kan
lade sig gøre"? Videnskaben siger måske at dette eller
hint er overordentlig usandsynligt, men det er vel ikke
det samme som umuligt?

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 10-01-11 21:13

Den 09-01-2011 14:23, Jørgen Farum Jensen skrev:

> Først skal vi jo vide hvilket materiale der er tale
> om. De artikler der en henvist til er ikke særlig oplysende
> på det punkt. Er det rødt kød, som nogen synes at mene

Nej.

> eller er det kalcifiseret brusk, der fremstår som blødt væv
> når kalken fjernes? Eller hvad?

Det er først når fossilet behandles, at det fremstår som blødt.
Og der er tale om millimeter små bobler i fossilet.

Præcis.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 11-01-11 20:24

On 09-01-2011 09:47, Andreas Falck wrote:
> [...]
> har overlevet i alle de mange, mange millioner år, selv om videnskaben
> altid har sagt at det ikke kan lade sig gøre!!

Jeg behøver da ikke dokumentere noget som helst, for at kalde noget
andet tåbeligt. Jeg aner ikke, hvordan det materiale har overlevet,
eller præcis hvad det er, jeg har ingen forstand på den slags. Det
betyder ikke, jeg skal godtage en tilfældig forklaring, du har grebet ud
af den blå luft.

Hvis jeg ikke ved, hvorfor 100 fugle falder ned fra himmelen i USA, og
du kommer og påstår, at den eneste mulige forklaring er, at Zeus har
spyttet på dem, skal jeg så bare godtage det? Det er mig ubegribeligt,
at I ikke kan se, hvor fejlbehæftet jeres logik er.

> Men du er jo nok langt klogere end alle verdens videnskabsmænd tilsammen!!

Overhovedet ikke, men du har da illusioner om at være det.

--
Andreas

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-01-11 00:52

Andreas Andersen skrev i

[ ... ]
> Jeg behøver da ikke dokumentere noget som helst,

Det er jo netop sådan det altid er med jer ateistfanatikere. I slynger om
jer med påstande men dokumentere hverken kan eller vil I - og alligevel
tillader I jer at kalde jeres vanvittige påstande for både veldokumenterede
og indlysende fakta.

Men det er da glædeligt at du direkte bekræfter at du ikke vil dokumentere
noget som helst - og derfor kan vi jo så heller ikke tage dig seriøst. Du er
en bulderbasse akkurat som de andre ateistfanatikere der hærger denne
gruppe.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-01-11 11:46

Den 12-01-2011 00:51, Andreas Falck skrev:

> [...]
> eller vil I - og alligevel tillader I jer at kalde jeres
> vanvittige påstande for både veldokumenterede og indlysende

Det er jo netop sådan det altid er med jer religiøse
fanatikere. I slynger om jer med påstande men dokumentere
på redelig vis hverken kan eller vil de.

Alligevel tillader de sig at kalde deres
> [...]

> heller ikke tage dig seriøst. Du er en bulderbasse akkurat
> som de andre ateistfanatikere der hærger denne gruppe.

Disse religiøse fantaster fremsætter den ene
påstand efter den anden, alle baseret på
tvivlsomme fortolkninger af såvel deres egne
hellige skrifter som af pseudovidenskabelige
artikler fra den amerikanske evangeliske
gangsterbande.

De udtaler sig gang på gang om videnskab,
selv om de indlysende end ikke har sat sig
ind i selve videnskabens grundprincipper.
De forveksler påstand med argumenter, tro
med viden og teori med bevis. Og når deres
uhyrlige påstande endelig er fuldstændig
tilbagevist er deres sidste bastion at
stort hele resten af menneskeheden er samfunds-
nedbrydende konspiratoriske fanatiske ateister.

Når den salve er fyret af, er det sidste
ord sagt, de trækker sig og vender tilbage
14 dage efter med en ny version af deres
fantasterier.

Disse religiøse fantaster foregiver tro,
men er i virkeligheden besat af et formørket
livssyn, der tilsmudser selve grundlaget for
deres religiøse overbevisning. De gør deres
egen sag langt mere skade end selv en hær
af ateister nogensinde ville kunne gøre.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : @

Dato : 12-01-11 12:04

On Wed, 12 Jan 2011 11:46:02 +0100, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

>Det er jo netop sådan det altid er med jer religiøse
>fanatikere. I slynger om jer med påstande men dokumentere
>på redelig vis hverken kan eller vil de.

af en eller anden årsag der gemmer sig i tågerne har religionstosser
en mani med at sige gud/overnaturlig kraft hver gang de ser et
spørgsmål som enten er vanskeligt eller umuligt at besvare -

efterhånden som deres spørgsmål er besvaret finder de blot på nye og
opfinder nye problemstillinger, fordi de VIL have en guddom at tro på

der er jo stort set slet ingen ende på de tåbeligheder religiøse
tosser gennem årtusinder har bragt til torvs -

bare tænk på alle de (ganske naturlige) naturfænomener
religionstosserne gennem tiderne har "forklaret" som værende en eller
anden guds vredesudbrud og lignende vås - og intet har ændret sig de
religiøse tosser tosser gladeligt videre

Fra : Sømand1

Dato : 12-01-11 10:31

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> wrote in message

> Jeg behøver da ikke dokumentere noget som helst, for at kalde noget andet
> tåbeligt.

Det kan vi være enige om. Du kan også bare kalde navne, slet og ret. Men ideelt
og logisk burde du nok have noget konkret at kalibrere noget tåbeligt imod for
ellers kan det være vanskeligt at lødigt kalde det tåbeligt.

> Jeg aner ikke, hvordan det materiale har overlevet, eller præcis hvad det er,
> jeg har ingen forstand på den slags. Det betyder ikke, jeg skal godtage en
> tilfældig forklaring, du har grebet ud af den blå luft.

Du behøver ikke godtage noget som helst. Men alt andet lige, når man konsekvent
observerer blødt væv på fossiler som angivelig skal være 70 mill år gamle så
burde man bruge indersiden af hovedet og ikke kun deklarere det åbenbare, en 180
graders vending i de faktiske forhold, sådan at hypotesen ikke røres ved.

Blødt væv på fossiler peger på at den ikke er så gammel som din hypotese kræver,
det er en logisk slutning som jeg er sikker på du vil kunne anerkende når du
engang kommer ud af den tåge du befinder dig i. Prøv at læse nogle af disse
artikler http://www.icr.org/fresh-fossils/

> [...]
> dem, skal jeg så bare godtage det? Det er mig ubegribeligt, at I ikke kan se,

Andreas. Hvis du nærlæser denne ovenstående paragraf, kan du nu se hvordan du
forestiller dig en vilkårlig fjollet situation som du dernæst ubevidst projicerer
som kommende fra en anden. Så kan du (også bevidstløst) tillade dig at kommentere
med at 'det er ubegribelig at I ikke kan se, hvor fejlbehæftet jeres logik er'
når det hele udspringer fra din egen tænketank.
Prøv nu at gå igennem denne psykologiske process som du benytter dig af igen og
igen, tilsyneladende bevidstløst.

> Overhovedet ikke, men du har da illusioner om at være det.

venligst.

Fra : Sømand1

Dato : 10-01-11 09:02

> [...]
> foreslå at forklaringen er, at fossilerne kun er et par tusinde år gamle, er

Fjollet er det fordi i din verden er svaret allerede givet, sat i cement.
Og selvfølgelig er det fjollet for enhver darwinist når logisk fortolkning af
data går imod hypotesen, for det er til enhver tid den darwinistiske hypotese som
urørlig besidder højsædet, det ved man jo godt.

> [...]
> ændres, kan konklusionerne naturligvis også ændres, det er der ikke noget

Hvis du ville kunne forstå den tekst du siger du har læst, så ville du se at den
såkaldt videnskabelige metode de anvender her (national geographic) beskriver
lige akkurat din nærværende definition på religion, hvor data skal tilpasses en
allerede givet konklusion.

Derudover - og dette kan du nok heller ikke forstå - videnskab er ikke en
selvtænkende og selvjusterende organisme. Den kan ikke hverken se på, kontrollere
eller konkludere noget. Den er lige så sårbar og svag som det svageste
menneskelige led.

> Men ovenstående er sort snak for religiøse, det ved jeg godt. Jeg kom kun forbi
> gruppen i kedsomhed, nu skal jeg fluks smutte igen.

Nej, det ovenstående er stadigvæk dine kommentarer på din egen hypnotiske
forestilling af forholdene, noget du har til fælles med en hel del som jævnligt
skriver i denne NG. Du skal lære at tænke igennem, og ikke bare i læresætninger
og floskler.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 08-01-11 12:55

Den 08-01-2011 12:30, Sømand1 skrev:

> "Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.com> wrote in message

> Der er stor forskel på at læse en tekst og på at forstå den.

Naturligvis. Men der er også stor forskel
på at læse og forstå en tekst og så fortolke
den. Hvor i de to artikler jeg har læst finde
du belæg for følgende:

"Ja det var jo let nok at forklare. Kan man måske
spørge hvordan disse ting før bare ikke kunne ske,
men nu lige pludselig kan, ja er nærmest en selvfølge
at finde friskt rødt kød på et 70 mill år gammelt dino skelet?"

Jeg finder i disse sætninger ikke mindre end
fire afledte påstande, som der ikke er belæg
for i de citerede artikler

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

..

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-01-11 09:46

Andreas Andersen skrev i

[ ... ]
> Ja religiøses svar på alle videnskab "Gud skabte det sådan", er jo
> decideret genialt.

Hvorfor sætter du dig ikke ind i den naturvidenskabelige skabelsesteori i
stedet for at udstille din grænseløse uvidenhed.

Denne teori siger absolut intet om at "Gud skabte det sådan" - men da du jo
absolut intet ved om dette bræger du blot løs som en nikkedukke alt efter
hvad de evolutionistiske guruer selv bræger.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 09-01-11 14:15

Den 09-01-2011 09:45, Andreas Falck skrev:
> [...]
>
> Hvorfor sætter du dig ikke ind i den naturvidenskabelige
> skabelsesteori i stedet for at udstille din grænseløse

Og det har jeg så gjort, bare for at se hvad
det er du refererer til.

Første hit på Google er følgende:
http://www.tinyurl.dk/24194

Heraf fremgår det med al ønskelig tydelighed
at den "naturvidenskabelige skabelsesteori"
har gud som forudsætning. Dermed er det ikke
naturvidenskab, men endnu et forsøg på at lokke
tanken om en intelligent designer gennem
rationalitetens filter.

Hvis gud er en forudsætning, er det jo ikke
nødvendigt med nogen som helst teori - så
*er* det jo gud der har skabt alting.

Jeg er ikke enig med AA. Det er ikke genialt.
Det er intellektuel dovenskab og ansvarsfor-
flygtigelse.

Fra : @

Dato : 09-01-11 15:22

On Sun, 09 Jan 2011 14:14:42 +0100, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>http://www.tinyurl.dk/24194
>
>Heraf fremgår det med al ønskelig tydelighed
>at den "naturvidenskabelige skabelsesteori"

Og når man inden man går i gang med sin "videnskab" har vedtaget
hviket resultat man VIL komme frem til så er vejen banet for alskens
tåbesnak og videnskabelig uredelighed

Fra : Patruljen

Dato : 12-01-11 07:04

On 12 Jan., 13:15, "@" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> religiøse tågehoveder som selv tror de har svarene roder sig oftest ud
> i en gang pærevrøvl -

Sådan kan man vel godt sige tingene :)

Det som bekymrer mig mest - er at, selv oplagte fejlvurderinger ikke
kan indrømmes. I vores lille gennemgang af historie-principper m.
Falck har han manet sigselv op i et hjørne indtil flere gange. Og det
er dokumenteret at han tager fejl. Men kan han erkende det? Nope -

Det er sådan set derfor man kan frygte, at der er psykoser i spil.
Realitetskorrigeringer har ingen effekt. Han kaster en række eder og
besværgelser ud om forstokkede ateist-fanatikere og kommenterer ikke
det mindste. Hvorefter han går i dækning - en lille tid senere kommer
han frem igen. Og gentager sigselv forfra. Det er virkelig bekymrende
-

> man kan ikke lave noget ud af ingenting - så der må stå en eller anden
> gud/kraft bag!!!!!! påstår tågehovederne

Det er jo et andet iøjenfaldende paradoks. Ja -. Først er argumentet
at ingenting kan komme ud af ingenting, hviklet for så vidt er et
logisk ræsonement. Men - Her efter argumenteres der for at Gud altid
har været der og findes i en særlig dimension udenfor tid og rum. Som
nu eksempelvis Villy Dalsgaard -

> javel så - hvor kom så denne gud/kraft fra?
>
> Måske ud af ingenting?   !!!!!!!!!!!!1

Vi bliver nok nødt til at indse, at det ikke er alting, vi kan forstå.
Vi behøver blot at kikke på kvantemekanikken for at forstå, at vi ikke
forstår så meget endog. Formentlig er det ganske angstfremkaldende for
visse mennesker, at vi ikke har forklaringer på alt. Uvisheden er ofte
angstfremkaldende - og det kan være fristende at opfinde om dit og dat
som årsagsforklaring. Tilsyneladende fungerer vores hjerner sådan, at
vi selv skaber genkendelige mønstre og forklaringer på ting, der
ligger udenfor vores erkendelsesmuligheder. De - forklaringerne - kan
så være mere eller mindre - gennemtænkte.

Jeg er spændt på, hvordan fundamentalisterne her, vil imødekomme den
side, jeg netop har postet. Men igen - mønstret er ganske
forudsigeligt. En række devaluerende eder og besværgelser og sikkert
ikke så meget andet. Det er ligefør vi kunne spille på tingene :) Vil
du give odds på et væddemål?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-01-11 18:06

Den 12-01-2011 15:04, Patruljen skrev:

> [...]
> ligger udenfor vores erkendelsesmuligheder. De - forklaringerne - kan
> så være mere eller mindre - gennemtænkte.

Det er såmænd værre end angstfremkaldende. Man skal
ikke læse meget evolutionsteori for at finde ud af
at der *ikke* er nogen overordnet plan, hensigt
eller mål med menneskelivet.

Og med hensyn til vore selvopfundne forklaringer
på det vi ikke forstår rammer du godt i plet.
I "Vrangforestillingen om Gud" beskriver Richard
Dawkins denne udvikling helt ned i dybden.

Dawkins har opfundet en human-specifik parallel
det til den menneskelige genom - en kulturel
meme, der videregives af det sociale netværk, vi
er spundet ind fra dag 1.

Hvis begge dine forældre er troende kristne
er sandsynligheden for at du selv bliver
troende kristen mange gang større end hvis dine
forældre for eksempel er ligegyldige i forhold
til kirke og kristendom.

> [...]
> forudsigeligt. En række devaluerende eder og besværgelser og sikkert
> ikke så meget andet. Det er ligefør vi kunne spille på tingene :) Vil

No way. Folk der udtaler sig skråsikkert
om evolutionsteorien uden nogensinde have
sat sig ind i den gider vel ikke heller læse
det i øvrigt udmærkede ræsonnement, du har
publiceret.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Vidal

Dato : 12-01-11 23:35

Den 12-01-2011 18:06, Jørgen Farum Jensen skrev:

> I "Vrangforestillingen om Gud" beskriver Richard
> Dawkins denne udvikling helt ned i dybden.

Hedder 'God Delusion' det på dansk? I såfald beskriver den
indholdet af bogen temmeligt nøjagtigt.

Det må vist være en temmeligt finurlig oversætter.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-01-11 23:40

Vidal skrev i

> Hedder 'God Delusion' det på dansk? I såfald beskriver den
> indholdet af bogen temmeligt nøjagtigt.
>
> Det må vist være en temmeligt finurlig oversætter.

Jep, bogen giver et rigtig godt billede af hvad det er for nogle
vrangforestillinger ekstremt fanatiske ateister slæber rundt på.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-01-11 10:34

Den 12-01-2011 23:40, Andreas Falck skrev:

> Jep, bogen giver et rigtig godt billede af hvad det er for
> nogle vrangforestillinger ekstremt fanatiske ateister slæber
> rundt på.

Så du har læst den? Det overrasker mig.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Patruljen

Dato : 15-01-11 03:11

On 14 Jan., 20:41, Vidal <vi...@webspeed.dk

> Ja, du kan lige tilf je, kender ikke de lande, der faktisk
> har haft ateistiske styrer.

Der er ikke megen grundlag for at antage, at de forbrydelser, som er
foregået i USSR og Kina er foretaget med udgangspunkt i "ateistiske
overvejelser." Formentlig de mord, som er foretaget på religiøse,
fordi - de var religiøse. Ikke andre -

Resten er sket pga.andre overvejelser.

Imodsatfald: Vil religion kunne anklages hver eneste gang en religiøs
person har foretaget handlinger der har menneskelige omkostninger. Det
er ikke det, som bliver sagt. Der bliver sagt, at religion
adstedkommer og har afstedkommet overvejelser, som har kostet
menneskeliv. Og at religion har vist sig at være et af menneskeheden
helt store problemer.

Med den retorik, som Villy anvender, kan vi pludselig udvide omfanget
til at omfatte alle religiøses handlinger. Og det er jo noget andet.
Pludselig vil man kunne sige: Det er kun kristne, som har anvendt A-
våben. Det er kun kristne, som har startet verdenskrige osv.osv.

Som altid har Villy brug for at vride rundt på sagerne.

Vi kan somend blot kaste et blik på de seneste tråde - her. Villy
Dalsgaard og Falck har ikke haft et eneste kvalificeret indspark i
relation til trådenes emner. Man har bidraget med personligt fnidder,
personlige devalueringer, skældsord og falske anklager, som nu denher.
Substansen i trådene har man ikke evnet at deltage i -

Fra : Patruljen

Dato : 13-01-11 02:15

On 12 Jan., 23:34, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Hedder 'God Delusion' det p dansk? I s fald beskriver den
> indholdet af bogen temmeligt n jagtigt.
>
> Det m vist v re en temmeligt finurlig overs tter.

Det giver måske ikke den største mening at diskutere hvordan en
forestilt størrelse er, hvad den imaginære skikkelse mener om dette og
hint?

Hvis det ikke er muligt at fastslå med sikkerhed, at skikkelsen er
tilstede, hvordan kan det så være muligt at fastslå vedkommendes
karakteristika?

Svaret må i sagens natur være, at der er ligeså mange karakteristika,
som der er subjektive forestillinger -

Fra : Patruljen

Dato : 13-01-11 02:46

On 13 Jan., 10:33, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> Så du har læst den?

:)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-01-11 12:40

Den 13-01-2011 10:45, Patruljen skrev:

> [...]
> nogensinde have
> sat sig ind i den gider vel ikke heller læse det iøvrigt udmærkede

Min respons var også mere ironisk.

Andreas Falck er en person, der kan
danne sig en mening om en bogs eller
en artikels indhold alene på forfatterens
navn eller bogens titel.

Jeg kunne finde på at spørge ham om
"Den guddommelige komedie" eller Larry
Nivens popularisering af samme, "Inferno".

Sagen er, omkring den her omtalte bog,
"The God Delusion" eller "Vrangforestillingen
om Gud" som den danske (og vel oversatte)
udgave hedder, at den *ikke* er en kritik
af kristendommen, men en velargumenteret
kritik af religion i den skikkelse, dette
dette fænomen har antaget og de ulykker
dette fænomen har bragt og bringer
ned over menneskeheden.

Eftersom religion som sådan spiller
en kolossal rolle i stort set alle
samfund må det være legitimt at beskæftige
sig hvorledes dette fænomen er opstået -
også uden præmissen er guds eksistens.

Og det er det bogen gør: Kommer med nogle
*teorier* om hvorledes gudsbegrebet er
opstået i primitive samfund og hvilke
kulturelle og sociale mekanismer, der
har ført til begrebet religion.

Jeg medgiver at Dawkins, Harris, Hitchens
og andre kan forekomme rabiate ateister.
Men det kommer jo ikke på nogen måde op
på siden af kristne, der bomber abortklinikker,
paver, der forbyder prævention, muslimer
der flyver ind i skyskrabere og hvad der
ellers kan fremmanes af rabiat religiøsitet.

Religion som årsag til elendighed kommer
på en fin førsteplads i forhold til ateisme.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-01-11 12:58

Jørgen Farum Jensen skrev i

[ ... ]
> Andreas Falck er en person, der kan
> danne sig en mening om en bogs eller
> en artikels indhold alene på forfatterens
> navn eller bogens titel.

Som sævanlig lyver du og udtaler dig om noget du slet ikke har det fjerneste
begreb om.

Men sådan er det jo med i rabiate ateister.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-01-11 13:21

Det var dig der skrev:

"Jep, bogen giver et rigtig godt billede af hvad det er for
nogle vrangforestillinger ekstremt fanatiske ateister slæber
rundt på."

Hvis du ikke har læst bogen, hvordan kan
du så vide hvad der står i den.?

> Men sådan er det jo med i rabiate ateister.

Ja, og jeg fastholder at du vurderer bøger
og artiklers indhold udelukkende på titlen
eller forfatterens navn - eller på hvem det
det er der omtaler bogen eller artiklen.

Det er faktisk det man kalder at "udtale sig
om noget du slet ikke har det fjerneste
begreb om."

Det er da ynkeligt.
--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-01-11 13:29

Jørgen Farum Jensen skrev i

[ ... ]
> Ja, og jeg fastholder

Ja, du fastholder dine løgne - det er der jo ikke noget nyt i.

Men man kan jo så også kun glæde sig over at du ikke fik stemmer nok til at
blive valgt dengang du stillede op!!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-01-11 15:35

Den 13-01-2011 13:29, Andreas Falck skrev:
> [...]
>
> Men man kan jo så også kun glæde sig over at du ikke fik
> stemmer nok til at blive valgt dengang du stillede op!!

???

Jeg har åbent fortalt om mine kandidaturer,
til poster jeg ikke blev valgt til. Det var
vist en anden gang hvor du forsøgte at svine mig
til.

Det giver dig ikke automatisk viden om de mange
tillidsposter jeg har beklædt efter valg i
studenterorganisationer, vælgerforeninger og
faglige organisationer.

Men som sagt, du bedømmer andre mennesker
som du bedømmer forfattere til bøger og
artikler - hvis de er ateister er de nogle
svinske løgnere.

Jeg har faktisk lidt ondt af sprogfattige
kujoner hvis hele verdensbillede og livssyn
er omskrevet af denne eller hin hellige bog.

Du er et levende bevis på at Dawkins' religions-
kritik er relevant og vedkommende.

Hvis det kan være dig nogen trøst er der tegn
på at obskurantismen erobrer terræn i disse år.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Vidal

Dato : 14-01-11 12:16

Den 13-01-2011 12:39, Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
> paver, der forbyder prævention, muslimer
> der flyver ind i skyskrabere og hvad der
> ellers kan fremmanes af rabiat religiøsitet.

Synes du, jeg skal tage ansvar for, hvad hver eneste
tro eller troende i fortiden, nutiden og fremtid har
foretaget sig og skal udsende et dagligt dictum, der
tager afstand fra det?

Så er det jo dig, der er rabiat fanatiker. Og det, du
siger er fremmanet af fanatisk ateisme, ikke?

Jeg gør da ikke dig ansvarlig for Stalins og Maos
gerninger (du er ateist, de var ateister, ergo er du som dem,
den inkarnerede ondskab, som du ellers pålægger de kristne,
ikke?)

Jeg har ikke læst så forfærdeligt mange af dine indlæg,
men umiddelbart har jeg syntes, det så fornuftigt ud
med dig, men her kammer du da helt over. Mener du virkeligt
det, du skriver?

> Religion som årsag til elendighed kommer
> på en fin førsteplads i forhold til ateisme.

Jeg synes da, de sidste 100 år har givet rigtigt fine eksempler
på ikke-religiøs/ateistisk elendighed. Men det gælder måske ikke
med? Stalin og Lenins forbrydelser mod kristne udsprang jo netop
af deres had mod kristne. Læs Lenin og græd.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-01-11 15:35

Den 14-01-2011 12:16, Vidal skrev:

> Synes du, jeg skal tage ansvar for, hvad hver eneste
> tro eller troende i fortiden, nutiden og fremtid har
> foretaget sig og skal udsende et dagligt dictum, der
> tager afstand fra det?

Hvad er det for et svar på mit synspunkt?

Jeg holder ikke dig ansvarlig for noget som
helst. Det jeg prøver at sige er at emnet
her er emnet her er religion, fremkaldt
af *din* sidestilling af ateisme med noget
andet som jeg ikke ved hvad er, men som du
tilsyneladende ikke bryder dig om.

> Så er det jo dig, der er rabiat fanatiker. Og det, du
> siger er fremmanet af fanatisk ateisme, ikke?

Hvis det er fanatisk at fastholde, at gud
ikke eksisterer og at religion af dem der
mener noget andet har udviklet sig til noget
der skaber fjendskab mellem folk, ja så
må du gerne kalde mig fanatiker.

> [...]
> med? Stalin og Lenins forbrydelser mod kristne udsprang jo
> netop
> af deres had mod kristne. Læs Lenin og græd.

Jeg har læst mange af dine indlæg og er
nu overrasket over at du trækker den slidte
hest af stalden.

Og jeg læser aviser og tidsskrifter. Det jeg
læser er, at kristne i det store og hele hader
muslimer, muslimer hader kristne, nogle protestanter
hader katolikker, nogle katolikker hader protestanter,
nogle vesterlændinge hader jøder, nogle jøder
hader kristne, og de alle tilsammen hader ateister
og da ganske særligt de ateister der formår i
skrift og tale at udstille religionernes - læg
vel mærke til at jeg ikke skriver troens - obskurantisme.

Jeg poster ikke indlæg i dk.livssyn.kristendom
når fromme folk som Ole Madsen kommer med sine
skriftsteder og prædikener. Jeg protesterer
ikke i kirken når jeg af sociale hensyn deltager
i bryllupper, begravelser og dåbshandlinger.

Jeg protesterer, når jeg bliver udfordret af
meningsløse beskrivelser af hvad ateisme er, og
når folk i deres tros navn bringer indlysende
falskheder til torvs.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : @

Dato : 14-01-11 17:26

On Fri, 14 Jan 2011 15:34:54 +0100, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>skriftsteder og prædikener. Jeg protesterer
>ikke i kirken når jeg af sociale hensyn deltager
>i bryllupper, begravelser og dåbshandlinger.

selvfølgelig ikke, det ville jo også være ganske meningsløst

>Jeg protesterer, når jeg bliver udfordret af
>meningsløse beskrivelser af hvad ateisme er, og
>når folk i deres tros navn bringer indlysende
>falskheder til torvs.

det må du ikke - så er du jo en frådende rabiat ateist som

er totalt uvidende

ikke kender biblen

hader kristne

osv.

du må lige huske på at kun tesister har ret til at ytre sig om
religion.

Og hvis du alligevel drister dig til at skrive et indlæg begynder
teisterne blot forfra:
[...]

Hvis du efter dette alligevel drister dig til at fortsætte i tiltro
til at teister skulle være modtagelige for sådanne ting som fornuft
ræson og argumeter så er svaret stadigvæk:

Fra : Vidal

Dato : 14-01-11 20:42

Den 14-01-2011 17:26, @ skrev:

> [...]
> religion.
>
> Og hvis du alligevel drister dig til at skrive et indlæg begynder

Ja, du kan lige tilføje, kender ikke de lande, der faktisk
har haft ateistiske styrer.

> [...]

har haft ateistiske styrer.

> du må lige huske på at kun tesister har ret til at ytre sig om

Ateister må gerne ytre sig, men det er da så åbenlyst dig, der
har problemer, når der tilsvarende tales i mod.

Fra : @

Dato : 14-01-11 23:18

On Fri, 14 Jan 2011 20:41:41 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Ateister må gerne ytre sig, men det er da så åbenlyst dig, der
>har problemer, når der tilsvarende tales i mod.

skal vi se lidt tilbage i trådende og få klarhed over hvem det er der
hver enste gang starter med at afspore tråde med personfnidder og
personangreb?

Fra : Vidal

Dato : 14-01-11 20:38

Den 14-01-2011 15:34, Jørgen Farum Jensen skrev:

> Hvad er det for et svar på mit synspunkt?

Det er da et godt svar, du kræver tilsyneladende af kristne,
- af mig, at jeg skal synliggøre mig i en kritik af disse
forhold. Hvilket jeg selvfølgeligt allerede har, selvom
du måske ikke har set det. Skal du så ikke tage afstand,
gerne dagligt til de rædselsgerninger, der er sket i de
ateistiske stater?

> [...]
> her er emnet her er religion, fremkaldt
> af *din* sidestilling af ateisme med noget
> andet som jeg ikke ved hvad er, men som du

Jeg vil blot gerne pege på, hvad der er sket i de stater,
hvor der har været et absolut ateistisk styre. I forhold
til de forhold, du beskriver ovenstående, er det jo ingenting,
vel?

Jeg synes det er afskyeligt, men den trosretning, du tilhører,
har jo afstedkommet langt værre ting.

Jeg peger f.eks. på de ateistiske styrer, der var i Kina
under Mao og de sovjettiske stater, under Lenin, Stalin og
hvem man nu gider at pege på. Systematisk undertrykkelse.

Desværre læste og adlød Stalin ikke de ateistiske 10-14
bud. Han befandt sig i en anden Zeitgeist.

> Hvis det er fanatisk at fastholde, at gud
> ikke eksisterer og at religion af dem der
> mener noget andet har udviklet sig til noget
> der skaber fjendskab mellem folk, ja så
> må du gerne kalde mig fanatiker.

Dawkins beskriver jo gerne troens skadelige virkninger
på mennesker og samfundet. Er det så ikke rimeligt at
pege på den indflydelse, ateismen har på mennesker og
samfund?

> Jeg har læst mange af dine indlæg og er
> nu overrasket over at du trækker den slidte
> hest af stalden.

Klart kan du ikke lide at skulle se realiteterne i øjnene.
Hvis din helt Dawkins forehavende skulle lykkes, at fjerne
troen i verden, så se blot, hvilke velsignelser du opnår i
i det ateistiske samfund.

Det har vi jo uafviseligt set bevist i det 20. århundrede.
Regeringer med ateistisk baggrund, lande styret af
mennesker uden tro, falder altid ud på samme måde, se på
de socialistiske regimer vi har set i det tyvende århundrede,
ønsker du virkeligt det tilbage?

> [...]
> hader kristne, og de alle tilsammen hader ateister
> og da ganske særligt de ateister der formår i
> skrift og tale at udstille religionernes

Nah, det er jo ikke sandt, i praksis har det jo vist sig
ateister hader alle med en tro og din Dawkins sammenligner
jo kristne med pædofile.

Jeg er fuldstændigt ligeglad med ateister, jeg kender masser
af dem, men protesterer da altid når Dawkins stikker sit stygge
fjæs frem.

Når I ateister lige slår et slag omkrink dk.livssyn.kristendom
for at håne de dumme kristne, må man vel ytre sig.

> - læg
> vel mærke til at jeg ikke skriver troens - obskurantisme.

Det har til gengæld din helt Dawkins, så det kommer nok.

> [...]
> skriftsteder og prædikener. Jeg protesterer
> ikke i kirken når jeg af sociale hensyn deltager
> i bryllupper, begravelser og dåbshandlinger.

Det må du jo selv om.

> Jeg protesterer, når jeg bliver udfordret af
> meningsløse beskrivelser af hvad ateisme er, og
> når folk i deres tros navn bringer indlysende
> falskheder til torvs.

Synes du da, jeg giver en meningsløs beskrivelse af ateismen?
Den er da ellers god no. Hvad ateismen medfører, kan enhver
se beskrevet i historiebøgerne fra 1917 til 1992, det er blot
at slå det op.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 14-01-11 04:08

On 13 Jan., 12:39, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> Min respons var ogs mere ironisk.

Jo - det er skam opfattet :)

> [...]
>
> Jeg kunne finde p at sp rge ham om
> "Den guddommelige komedie" eller Larry
> Nivens popularisering af samme, "Inferno".

Falck er yderst selektiv ud i spørgsmål, som han responderer på. Det
er nok ikke helt tilfældigt.
Gad vide, om han også ville indtage en katatonisk position, hvis du
havde ham foran dig i en real live conversation -

> [...]
> en kolossal rolle i stort set alle
> samfund m det v re legitimt at besk ftige
> sig hvorledes dette f nomen er opst et -

Ja - det er skam helt legalt. Men for overhovedet at nå frem til en
diskussion eller debat, skal du lige bestige et bjerg af indvendinger.
Hvorfor tænker du, at det er sådan?

> Og det er det bogen g r: Kommer med nogle
> *teorier* om hvorledes gudsbegrebet er
> opst et i primitive samfund og hvilke
> kulturelle og sociale mekanismer, der
> har f rt til begrebet religion.

Jeg er psykodynamisk terapeut og tænker i gruppedannelse.
Sammenhængskraft i grupper er en evolutionær nødvendighed. Dertil -
behov for forklaringer på angstfremkaldende spørgsmål. I relation til
monoteismens fader-religioner: Ødipuskomplekset.

Det er nok nogenlunde det. Angst er en voldsom sag.

> Jeg medgiver at Dawkins, Harris, Hitchens
> og andre kan forekomme rabiate ateister.
> Men det kommer jo ikke p nogen m de op
> p siden af kristne, der bomber abortklinikker,
> paver, der forbyder pr vention, muslimer
> der flyver ind i skyskrabere og hvad der
> ellers kan fremmanes af rabiat religi sitet.
>
> Religion som rsag til elendighed kommer
> p en fin f rsteplads i forhold til ateisme.

Det forbavser mig egentlig, at du ikke har fået den sædvanlige svada -
her - om Pol Pot, Lenin. Hitler er gledet mere ud i denher forbindelse
efterhånden som det er blevet klart, at hans religiøse tilhørsforhold
er diskutabelt.

Fra : Patruljen

Dato : 08-01-11 05:19

On 7 Jan., 23:10, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:

> [...]
> uladsigg rligt pludselig lade sig g re.
>
> De justerer jo blot lidt p deres paradigmer s de alligevel kan f det til
> at passe - og passer det alligevel ikke p st r de blot at s dan er det nu
> alts bare alligevel, og forklaringen vil f lge engang ude i fremtiden n r
> de er blevet klogere.
>
> Den naturvidenskabelige skabelsesteori er den mest enkle og naturlige
> forklaring der ikke har behov for opfindelse af en masse
> hokus-pokus.hovsal sninger og st ttehypoteser for at kunne komme til at
> passe med konkret foreliggende fakta, kendsgerninger og data.

Der findes ingenting som kan kaldes: "Den naturvidenskabelige
skabelsesteori."

> Men evolutionister forkaster jo gerne den mest enkle l sning (ochams razor)
> n r den m tte g dem selv imod, selv om de jo ellers sl r p at den altid
> skal bruges.

Den lette forklaring er naturligvis: God did it - ingen tvivl om den
ting. Og det er da også helt legalt at tro sådan. Blot skal troen ikke
forveksles med naturvidenskab -

Fra : Patruljen

Dato : 09-01-11 14:32

On 9 Jan., 09:45, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> Andreas Andersen skrev inews:4d28215c$0$23756$14726298@news.sunsite.dk
>
> [ ... ]

> Hvorfor s tter du dig ikke ind i den naturvidenskabelige skabelsesteori i
> stedet for at udstille din gr nsel se uvidenhed.
>
> Denne teori siger absolut intet om at "Gud skabte det s dan" - men da du jo
> absolut intet ved om dette br ger du blot l s som en nikkedukke alt efter
> hvad de evolutionistiske guruer selv br ger.

All right. "Den naturvidenkabelige" skabelsesteori har slet ikke en
skaber indkluderet?

Hmm -

Hvorfor kaldes den så en skabelsesteori?

Fra : Patruljen

Dato : 11-01-11 18:18

On 12 Jan., 00:51, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> [...]
> en bulderbasse akkurat som de andre ateistfanatikere der hærger denne

Det er måske derfor, du ikke dokumenterer dine statements vedr. Dr.
Hawass om Moses. Jeg har netop afkræftet dine påstande ved citater af
Hawass:)
Du er en påståelig bulderbasse og en teist-fanatiker, som ikke kan
erkende sine fejltagelser?

Fra : Patruljen

Dato : 11-01-11 18:29

On 11 Jan., 20:23, Andreas Andersen <andreas2...@gmail.com> wrote:

> Jeg beh ver da ikke dokumentere noget som helst, for at kalde noget
> andet t beligt. Jeg aner ikke, hvordan det materiale har overlevet,
> eller pr cis hvad det er, jeg har ingen forstand p den slags. Det
> betyder ikke, jeg skal godtage en tilf ldig forklaring, du har grebet ud
> af den bl luft.
>
> Hvis jeg ikke ved, hvorfor 100 fugle falder ned fra himmelen i USA, og
> du kommer og p st r, at den eneste mulige forklaring er, at Zeus har
> spyttet p dem, skal jeg s bare godtage det? Det er mig ubegribeligt,
> at I ikke kan se, hvor fejlbeh ftet jeres logik er.

:)

Tak for et hjerteligt grin her sent på natten -

Fra : Patruljen

Dato : 12-01-11 04:42

On 12 Jan., 10:30, Sømand1 <some...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> engang kommer ud af den tåge du befinder dig i.  Prøv at læse nogle af disse

forklaringer på deher sider. Man spiller alene på, at iagttagelserne
af "blødt væv" ikke kan forklares. Derudover - nothing. Og ikke nok
med det. Man må se bort fra de resultater som nu engang er nået:

"A third choice has been to play the role of the ostrich with its head
buried in the sand and ignore the entire discussion. But there is a
fourth option: Once the presumed need for "millions of years" is
removed from age estimates, all the data harmonize."
http://www.icr.org/articles/view/5852/365/

Ikke helt - i harmoni. Til en indledning må man i givet fald se bort
fra alle dateringsteknikker.
Denne side giver et fint indblik i de forskellige dateringsteknikker.

Our understanding of the shape and pattern of the history of life
depends on the accuracy of fossils and dating methods. Some critics,
particularly religious fundamentalists, argue that neither fossils nor
dating can be trusted, and that their interpretations are better.
Other critics, perhaps more familiar with the data, question certain
aspects of the quality of the fossil record and of its dating. These
skeptics do not provide scientific evidence for their views. Current
understanding of the history of life is probably close to the truth
because it is based on repeated and careful testing and consideration
of data.

The rejection of the validity of fossils and of dating by religious
fundamentalists creates a problem for them:

Millions of fossils have been discovered.•They cannot deny that
hundreds of millions of fossils reside in display cases and drawers
around the world. Perhaps some would argue that these specimens - huge
skeletons of dinosaurs, blocks from ancient shell beds containing
hundreds of specimens, delicately preserved fern fronds — have been
manufactured by scientists to confuse the public. This is clearly
ludicrous.
Some skeptics believe that all fossils are the same age.•Otherwise,
religious fundamentalists are forced to claim that all the fossils are
of the same age, somehow buried in the rocks by some extraordinary
catastrophe, perhaps Noah’s flood. How exactly they believe that all
the dinosaurs, mammoths, early humans, heavily-armored fishes,
trilobites, ammonites, and the rest could all live together has never
been explained. Nor indeed why the marine creatures were somehow
‘drowned’ by the flood.
Rejecting fossil data cannot be supported by proof.•The rejection of
dating by religious fundamentalists is easier for them to make, but
harder for them to demonstrate. The fossils occur in regular sequences
time after time; radioactive decay happens, and repeated cross testing
of radiometric dates confirms their validity.
Fossils occur in sequences
Fossil sequences were recognized and established in their broad
outlines long before Charles Darwin had even thought of evolution.
Early geologists, in the 1700s and 1800s, noticed how fossils seemed
to occur in sequences: certain assemblages of fossils were always
found below other assemblages. The first work was done in England and
France.

Fossil hunting began by accident in England around 1800.•Around 1800,
William Smith in England, who was a canal surveyor, noticed that he
could map out great tracts of rocks on the basis of their contained
fossils. The sequences he saw in one part of the country could be
correlated (matched) precisely with the sequences in another. He, and
others at the time, had discovered the first principles of
stratigraphy — that older rocks lie below younger rocks and that
fossils occur in a particular, predictable order.
Stratigraphy, the study of rock layers, led to paleontology, the study
of fossils.•Then, geologists began to build up the stratigraphic
column, the familiar listing of divisions of geological time —
Jurassic, Cretaceous, Tertiary, and so on. Each time unit was
characterized by particular fossils. The scheme worked all round the
world, without fail.

•From the 1830s onwards, geologists noted how fossils became more
complex through time. The oldest rocks contained no fossils, then came
simple sea creatures, then more complex ones like fishes, then came
life on land, then reptiles, then mammals, and finally humans.
Clearly, there was some kind of ‘progress’ going on.

•All became clear, of course, in 1859 when Charles Darwin published
his “On the origin of species”. The ‘progress’ shown by the fossils
was a documentation of the grand pattern of evolution through long
spans of time.

Accuracy of the fossils
Fossils prove that humans did not exist alongside dinosaurs.Since
1859, paleontologists, or fossil experts, have searched the world for
fossils. In the past 150 years they have not found any fossils that
Darwin would not have expected. New discoveries have filled in the
gaps, and shown us in unimaginable detail the shape of the great ‘tree
of life’. Darwin and his contemporaries could never have imagined the
improvements in resolution of stratigraphy that have come since 1859,
nor guessed what fossils were to be found in the southern continents,
nor predicted the huge increase in the number of amateur and
professional paleontologists worldwide. All these labors have not led
to a single unexpected finding such as a human fossil from the time of
the dinosaurs, or a Jurassic dinosaur in the same rocks as Silurian
trilobites.

Scientists now use phylogeny, mathematics, and other computations to
date fossils.Paleontologists now apply sophisticated mathematical
techniques to assess the relative quality of particular fossil
successions, as well as the entire fossil record. These demonstrate
that, of course, we do not know everything (and clearly never will),
but we know enough. Today, innovative techniques provide further
confirmation and understanding of the history of life. Biologists
actually have at their disposal several independent ways of looking at
the history of life - not only from the order of fossils in the rocks,
but also through phylogenetic trees.

•Phylogenetic trees are the family trees of particular groups of
plants or animals, showing how all the species relate to each other.

•Phylogenetic trees are drawn up mathematically, using lists of
morphological (external form) or molecular (gene sequence) characters.

•Modern phylogenetic trees have no input from stratigraphy, so they
can be used in a broad way to make comparisons between tree shape and
stratigraphy.

•The majority of test cases show good agreement, so the fossil record
tells the same story as the molecules enclosed in living organisms.

Accuracy of dating
Dating in geology may be relative or absolute. Relative dating is done
by observing fossils, as described above, and recording which fossil
is younger, which is older. The discovery of means for absolute dating
in the early 1900s was a huge advance. The methods are all based on
radioactive decay:

Fossils may be dated by calculating the rate of decay of certain
elements.•Certain naturally occurring elements are radioactive, and
they decay, or break down, at predictable rates.
•Chemists measure the half-life of such elements, i.e., the time it
takes for half of the radioactive parent element to break down to the
stable daughter element. Sometimes, one isotope, or naturally
occurring form, of an element decays into another, more stable form of
the same element.

•By comparing the proportions of parent to daughter element in a rock
sample, and knowing the half-life, the age can be calculated.
Older fossils cannot be dated by carbon-14 methods and require
radiometric dating.Scientists can use different chemicals for absolute
dating:

•The best-known absolute dating technique is carbon-14 dating, which
archaeologists prefer to use. However, the half-life of carbon-14 is
only 5730 years, so the method cannot be used for materials older than
about 70,000 years.
•Radiometric dating involves the use of isotope series, such as
rubidium/strontium, thorium/lead, potassium/argon, argon/argon, or
uranium/lead, all of which have very long half-lives, ranging from 0.7
to 48.6 billion years. Subtle differences in the relative proportions
of the two isotopes can give good dates for rocks of any age.

Scientists can check their accuracy by using different isotopes.The
first radiometric dates, generated about 1920, showed that the Earth
was hundreds of millions, or billions, of years old. Since then,
geologists have made many tens of thousands of radiometric age
determinations, and they have refined the earlier estimates. A key
point is that it is no longer necessary simply to accept one chemical
determination of a rock’s age. Age estimates can be cross-tested by
using different isotope pairs. Results from different techniques,
often measured in rival labs, continually confirm each other.

There is only a 1% chance of error with current dating
technology.Every few years, new geologic time scales are published,
providing the latest dates for major time lines. Older dates may
change by a few million years up and down, but younger dates are
stable. For example, it has been known since the 1960s that the famous
Cretaceous-Tertiary boundary, the line marking the end of the
dinosaurs, was 65 million years old. Repeated recalibrations and
retests, using ever more sophisticated techniques and equipment,
cannot shift that date. It is accurate to within a few thousand years.
With modern, extremely precise, methods, error bars are often only 1%
or so.

Conclusion: The strict rules of the scientific method ensure the
accuracy of fossil dating.Conclusion
The fossil record is fundamental to an understanding of evolution.
Fossils document the order of appearance of groups and they tell us
about some of the amazing plants and animals that died out long ago.
Fossils can also show us how major crises, such as mass extinctions,
happened, and how life recovered after them. If the fossils, or the
dating of the fossils, could be shown to be inaccurate, all such
information would have to be rejected as unsafe. Geologists and
paleontologists are highly self-critical, and they have worried for
decades about these issues. Repeated, and tough, regimes of testing
have confirmed the broad accuracy of the fossils and their dating, so
we can read the history of life from the rocks with confidence.
http://www.actionbioscience.org/evolution/benton.html

Udover at jeg engang stiftede bekendtskab en kreationist i dette
forum, hvis indvending mod dateringsmetoderne, var, at man engang - en
gang - havde sendt lava fra et vulkanudbrud til dateringer på
forskellige laboratorier via. kulstof 14 metoden. Og fået oplyst fra
laboratorierne at lavaen var langt ældre end den var - er der ikke en
eneste seriøs "bortforklaring" af videnskabens dateringsteknikker og
deres resultater.

Fra : @

Dato : 12-01-11 13:15

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 08-01-11 17:16

Den 07-01-2011 13:35, Sømand1 skrev:

> De gamle fossiler
>
> I de sidste år

Hvor mange år taler vi om?

> er der mange gange

Hvor mange gange?

> dukket op soft tissues (blødt væv) i fossiler
> som angiveligt skal være flere hundrede millioner år gamle.

Hvem står bag disse opdagelser?
Hvor meget væv er der tale om?

> Mary Schweitzer fra North Carolina State University.

Har taget afstand fra kreationisternes fortolkning af resultaterne.

> Ja det var jo let nok at forklare. Kan man måske spørge hvordan disse
> ting før bare ikke kunne ske, men nu lige pludselig kan, ja er nærmest en
> selvfølge at finde friskt rødt kød på et 70 mill år gammelt dino skelet?

Det er IKKE en selvfølge.
Der er IKKE tale om friskt rødt kød.

> Hvad med en anden løsning: at de samme dinoer måske ikke er andet end få
> tusinde år, det ville forklare alt omkring det bløde væv.

Det ville samtidig modsige en kæmpe bunke andre observationer om fossilerne.
Du får ikke lov til at ignorere disse, blot fordi du synes én
observation passer med din yndlingsstro.

Iøvrigt skulle du måske kommentere at dette dino-fossil har en så
åbenlys evolutionær relation til strudse...

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-01-11 11:51

Sømand1 skrev i

[ ... ]
> [...]
> få tusinde år, det ville forklare alt omkring det bløde væv.
> Det er intet mysterium eller hokus pokus. Fossilerne er bare ikke så

Her er en liste med artikler der besvarer dit spørgsmål, nemlig at der slet
ikke kan være tale om alle disse mange millioner af år evolutionisterne
bygger myter omkring:
http://www.icr.org/fresh-fossils/

Den naturvidenskabelige skabelsesteori giver den langt bedste og mest enkle

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 09-01-11 14:37

Den 09-01-2011 11:51, Andreas Falck skrev:

> Den naturvidenskabelige skabelsesteori giver den langt
> bedste og mest enkle videnskabelige forklaring.

Der er ingen naturvidenskabelig skabelsesteori.
Der er en bibelsk skabelsesmyte, hvis for-
udsætning er at gud eksisterer.

Creation Science er ikke videnskab, men
en snylter på den faktiske naturvidenskab.
Creation Science har aldrig i nogen forklædning
skabt et eneste videnskabeligt resultat inden
for nogen som helst videnskab, der ikke
forudsætter en gud som skaber af alting.

Dér er den sande subversive konspirationsteori,
der ønsker forkyndelse og obskurantisme i
i undervisningsinstitutionerne.

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-01-11 01:00

Jørgen Farum Jensen skrev i

> Der er ingen naturvidenskabelig skabelsesteori.
> Der er en bibelsk skabelsesmyte, hvis for-
> udsætning er at gud eksisterer.

Som sædvanlig udtaler du dig om noget du slet ikke har sat dig ind i.

Det ser vi jo gang på gang i denne gruppe.

Er det en sygdom du har, eller er det blot en almindelig brist hos dig?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 10-01-11 09:06

Den 10-01-2011 01:00, Andreas Falck skrev:
> Jørgen Farum Jensen skrev i

> Som sædvanlig udtaler du dig om noget du slet ikke har sat
> dig ind i.

Det har jeg da, og endda på din egen opfordring.

> Det ser vi jo gang på gang i denne gruppe.

Ja, så længe ungjordskreationister skriver
om en naturvidenskabelig skabelsesteori og
om grundtypeteori er der i hvert fald nogen
der udtaler sig om noget de ikke har forstand
på.

> Er det en sygdom du har, eller er det blot en almindelig
> brist hos dig?

Kan du ikke tåle at blive sagt imod?

Fra : Sømand1

Dato : 11-01-11 09:10

> Jørgen Farum Jensen skrev i

> Som sædvanlig udtaler du dig om noget du slet ikke har sat dig ind i.

Der kommer INTET ny information ud fra disse nærværende talerør, og det som
kommer er enten mugbevokste løgne eller så reflekterer de humanistisk inverterede
verdensanskuelser m/ det sædvanlige tilbehør. Så man gidder ikke spilde tid på at
svare på det meste af det. Dem som måtte læse disse indlæg her er forhåbentlig
selv i stand til at skelne skægget fra snottet, men hvis de ikke kan, fred være
med det, måske en anden og bedre gang.

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-01-11 09:32

Sømand1 skrev i

> [...]
> som måtte læse disse indlæg her er forhåbentlig selv i stand til at
> skelne skægget fra snottet, men hvis de ikke kan, fred være med det,

Nemlig. Efterhånden er det også sjældent jeg gider svare disse tågehorn.

Fra : Sømand1

Dato : 09-01-11 20:47

> Sømand1 skrev i
>
> [ ... ]
>
> Her er en liste med artikler der besvarer dit spørgsmål,

fair nok bunke artikler der.

> nemlig at der slet
> ikke kan være tale om alle disse mange millioner af år evolutionisterne bygger
> myter omkring:
> http://www.icr.org/fresh-fossils/

Selvfølgelig kan det ikke det. Det ved de også udmærket godt selv, de
darwinister, men bedraget er nu kommet så langt at det SKAL og MÅ fortsætte...for
enhver pris. Stakkels disciple som SKAL sluge disse nye modsigende påstande, men
som de gode religiøse undersåtter de er så sker det med alvor i sjælen, selv om
de kan have nokså store kvaler i det.

Langt det letteste er bare sådan at vende på en tallerken, spille seriøs og nu
påstå som en selvfølgelighed at 'soft tissue' nu kan 'overleve' i flere 100 mill
år. Ja de er underlige de darwinister, det må man gi' dem.

> Den naturvidenskabelige skabelsesteori giver den langt bedste og mest enkle
> videnskabelige forklaring.

Jamen det gør den da.

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-01-11 00:59

Sømand1 skrev i

[ ... ]

> Jamen det gør den da.

Ja da, den støtter en ung jord med stærke videnskabelige data.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 10-01-11 21:17

Den 09-01-2011 20:46, skrev Sømand1:

> [...]
> og nu påstå som en selvfølgelighed at 'soft tissue' nu kan 'overleve'
> i flere 100 mill år. Ja de er underlige de darwinister, det må man gi'

Og hvem gør det?

Findes ikke.

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-01-11 00:02

Thomas Hejl Pilgaard skrev i

[ ... ]

> Findes ikke.

Bare fordi den ikke er i overensstemmelse med dine ateistfantasier om
hvordan livet opstår helt af sig selv ud af intet, gør ikke at den
naturvidenskabelige skabelsesteori ikke findes!

Du har jo, som den stærkt troende og fundamentalistiske ateistfanatiker du
er, ikke engang gidet sætte dig ind i hvad den handler om.

Det er jo en kendt sag, at alt hvad der ikke måtte passe ind i jeres stærke
tro straks bliver rubriceret som uvidenskabeligt og det uden at I undersøger
hvad det drejer sig om.

I er jo hunderædde for at det skal afsløres på hvor tyndt et grundlag jeres
tro bygger.

Fra : @

Dato : 11-01-11 09:33

On Tue, 11 Jan 2011 00:02:17 +0100, "Andreas Falck"
> [...]

>hvordan livet opstår helt af sig selv ud af intet, gør ikke at den
>naturvidenskabelige skabelsesteori ikke findes!

selvfølgelig findes sådan -

og tilhængere af denne teori er altid vilige til debat og
tankeudveksling

modsat folk som baserer sig på gudetro -
de er jo netop IKKE villige til at tage deres tro op til debat og evt.
revision

>I er jo hunderædde for at det skal afsløres på hvor tyndt et grundlag jeres
>tro bygger.

kom du til at se i et spejl inden den udtallese?

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 11-01-11 21:02

Den 11-01-2011 00:02, Andreas Falck skrev:
> Thomas Hejl Pilgaard skrev i
>
> [ ... ]

> Bare fordi den ikke er i overensstemmelse med dine ateistfantasier om
> hvordan livet opstår helt af sig selv ud af intet

Sådanne fantasier har jeg skam ikke.
Hvilket du burde være klar over.
Intet opstår ud af intet, udenfor biblen.

> gør ikke at den
> naturvidenskabelige skabelsesteori ikke findes!

Korrekt, det er ikke dét, der gør, at den ikke findes.

.... Men den findes ikke.

> Du har jo, som den stærkt troende og fundamentalistiske ateistfanatiker
> du er, ikke engang gidet sætte dig ind i hvad den handler om.

Ih, jo.
En anden benævnelse, du tidligere har brugt, er "grundtypeteorien".
Den bør du nok vende tilbage til, da den ikke er nær så problematisk.

> Det er jo en kendt sag, at alt hvad der ikke måtte passe ind i jeres
> stærke tro straks bliver rubriceret som uvidenskabeligt og det uden at I
> undersøger hvad det drejer sig om.

Forbier.
Heller ikke dét er grunden til, at den naturvidenskabelige skabelsestro
ikke findes.

> I er jo hunderædde for at det skal afsløres på hvor tyndt et grundlag
> jeres tro bygger.

Projekteren.

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-01-11 00:52

Thomas Hejl Pilgaard skrev i

[ ... ]

> Korrekt, det er ikke dét, der gør, at den ikke findes.
>
> ... Men den findes ikke.

Du findes heller ikke.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 12-01-11 15:25

Den 12-01-2011 00:52, Andreas Falck skrev:
> Thomas Hejl Pilgaard skrev i
>
> [ ... ]

> Du findes heller ikke.

Slipper jeg så for at betale skat nu?

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-01-11 15:40

> Slipper jeg så for at betale skat nu?

Nixen. Du skal betale dobbelt for så kan jeg nemlig slippe

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 12-01-11 19:31

Den 12-01-2011 15:39, Andreas Falck skrev:
> Thomas Hejl Pilgaard skrev i

> Nixen. Du skal betale dobbelt for så kan jeg nemlig slippe

Øv.

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-01-11 23:41

Thomas Hejl Pilgaard skrev i

[ ... ]

> Øv.

Man kan ikke vinde hver gang

Fra : Patruljen

Dato : 09-01-11 14:27

On 9 Jan., 11:51, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> [...]
> bygger myter omkring:http://www.icr.org/fresh-fossils/
>
> Den naturvidenskabelige skabelsesteori giver den langt bedste og mest enkle

Ja. du/I er jo nok langt klogere end alle verdens videnskabsmænd
tilsammen!!

:)

Fra : Patruljen

Dato : 09-01-11 14:30

On 9 Jan., 20:46, Sømand1 <some...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
>
> Selvf lgelig kan det ikke det. Det ved de ogs udm rket godt selv, de
> darwinister, men bedraget er nu kommet s langt at det SKAL og M forts tte....for
> enhver pris. Stakkels disciple som SKAL sluge disse nye modsigende p stande, men
> som de gode religi se unders tter de er s sker det med alvor i sj len, selv om
> de kan have noks store kvaler i det.
>
> Langt det letteste er bare s dan at vende p en tallerken, spille seri s og nu
> p st som en selvf lgelighed at 'soft tissue' nu kan 'overleve' i flere 100 mill
> r.  Ja de er underlige de darwinister, det m man gi' dem.

Jo. Sætningen: God did it -
kan bruges til hvad som helst. Og det kan næten ikke simplificeres
yderligere.

Fra : Patruljen

Dato : 11-01-11 04:54

On 11 Jan., 00:02, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> [...]
> naturvidenskabelige skabelsesteori ikke findes!
>

> I er jo hunderædde for at det skal afsløres på hvor tyndt et grundlag jeres

Tyndt grundlag?

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4SUNC_daDK392DK392&q=Den+naturvidenskabelige+skabeelsesteori#hl=da&rlz=1T4SUNC_daDK392DK392&&sa=X&ei=1UMsTfDnOcKfOtr-4ZMK&ved=0CCgQBSgA&q=Den+naturvidenskabelige+skabelsesteori&spell=1&fp=8ea1046827871fa

Fra : Patruljen

Dato : 11-01-11 05:14

On 11 Jan., 09:09, Sømand1 <some...@yahoo.dk> wrote:
> "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote in message
>
> news:a3sWo.17391$jj5.5630@newsfe03.iad...> J rgen Farum Jensen skrev i

> Der kommer INTET ny information ud fra disse n rv rende taler r, og det som
> kommer er enten mugbevokste l gne eller s reflekterer de humanistisk inverterede
> verdensanskuelser m/ det s dvanlige tilbeh r. S man gidder ikke spilde tid p at
> svare p det meste af det. Dem som m tte l se disse indl g her er forh bentlig
> selv i stand til at skelne sk gget fra snottet, men hvis de ikke kan, fred v re
> med det, m ske en anden og bedre gang.

Det virker jo lidt besynderligt først at poste en historie på et
debatforum. Og efter en række eder og forbandelser, uden substantielt
indhold, kækt proklamere, at man ikke gider debatere indholdet
alligevel :)

Sagen er jo, at for overhovedet at nå jeres resultater, må i
tilsidesætte den ganske naturvidenskabelige verden og spekulere i
konspirationer i den samlede forskerstand. Samtidig tilsidesætte helt
banale dateringsmetoder -

Med andre ord - det er ikke småting, som I må tilsidesætte. Og på
baggrund af hvad?
En google-søgning på begrebet: "Den naturvidenskabelige
skabelsesteori" vil lade os vide, at vist den eneste person som
anvender konceptet - lad mig formulere mig således - er Andreas Falck.

Fra : tkruse

Dato : 11-01-11 13:58

On 10 Jan., 09:05, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> Det har jeg da, og endda p din egen opfordring.

> Ja, s l nge ungjordskreationister skriver
> om en naturvidenskabelig skabelsesteori og
> om grundtypeteori er der i hvert fald nogen
> der udtaler sig om noget de ikke har forstand
> p .

> Kan du ikke t le at blive sagt imod?
>
> --
> J rgen Farum Jensenhttp://webdesign101.dk
> OBS! Det er IKKE html.dk der l ser og skriver i nyhedsgrupperne.
> L s om Usenet:http://www.tinyurl.dk/23734&http://usenet.dk/
>
> .

Et spejl til at finde universets begyndelse
Eigil Friis-Christensen, direktør i DTU Space og delegeret i Science-
komiteen i ESA, som styrer det videnskabelige program, blandt andet
Planck og Herschel-satellitterne.
•   Hør Eigil Friis-Christensen fortælle, hvordan et spejl kan bruges
til at opnå viden om universets begyndelse, og om det danske
engagement i Planck satellitten (1:57 min. – 1,18 MB)
•   Udskrift: Eigil Friis-Christensen fortæller, hvordan et spejl kan
bruges til at opnå viden om universets begyndelse, og om det danske
engagement i Planck satellitten

de opnår aldrig viden om universets begyndelse
jeg fatter ikke at de ikke kan se det
hvorfor er de ikke i stand til at se ud i det grænseløse
og se at begyndelsen ikke findes
men de søger grænser som ikke findes
men sindet har brug for en grænse
derfor leder de efter universets begyndelse