Thailand og valuta
Fra : Werner

Dato : 06-01-11 21:56

Hvad vil I anbefale af valuta, betalingskort, etc. i forbindelse med et 14
dages ophold i Thailand?
vh
Werner

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-01-11 22:34

Den 06-01-2011 21:55, Werner skrev:
> Hvad vil I anbefale af valuta, betalingskort, etc. i forbindelse med et 14
> dages ophold i Thailand?

Det billigste og nemmeste er normalt at bruge VISA eller
Mastercard og så betale direkte i butikker/hoteller osv. Og
ellers at hæve kontanter i hæveautomater i Thailand. Der
kommer ganske vist et gebyr på omkring 60 kroner på, når du
benytter hæveautomater, men der afregnes til nationalbankens
kurs.

Hvis du veksler til kontakter i Danmark, benytter banken en
overkurs, der kan være betydeligt dyrere.

Du skal selvfølgelig bare huske, at hvis du hæver i
hæveautomater, skal du hæve maksimumbeløbet, da gebyret
ellers vil udgøre en større procentdel af beløbet.

I min bank koster det 30 kroner at hæve på Visa, og der kan
maksimalt hæves svarende til 2.000 kroner pr. gang/dag.
Hertil kommer et gebyr på 150 baht til den thailandske bank.

Hævninger på Mastercard koster 50 kroner, men her kan så til
gengæld hæves svarende til 3.000 kroner pr. gang/dag. Også
her er gebyret til den thailandske bank 150 baht.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-01-11 23:07

On Thu, 6 Jan 2011 21:55:39 +0100, Werner wrote:

> Hvad vil I anbefale af valuta, betalingskort, etc. i forbindelse med et 14
> dages ophold i Thailand?

Hvis du ikke ligger inde med THB, så køb nogle i banken - kursen er ikke
den bedste, men så har du noget at starte med.

Brug derefter et gængs betalingskort, visa er fint. Der er ATM-automater
stor set overalt. Hæv det maksimale beløb pr. gang, så opvejes hævegybyret
af den bedre kurs.

Almindelige råd om ¤ eller $ svarer sig ikke.

--
pl