E-Mail
webnoob 5265
Thunderbird åbner tråde
Fra : Steen F.

Dato : 02-01-11 16:10

Når jeg åbner en nyhedsgruppe, så åbner Thunderbird en tilfældig tråd og
alle dens undertråde. Endda tråde som jeg aldrig har læst, det er helt
tilfældigt hvad den vælger at åbne når man åbner op. Det gælder alle de
nyhedsgrupper jeg er tilmeldt. Det er da en lidt træls opførsel.
Nogen bud på hvad der er galt og hvordan det ændres?

Mvh
Steen

Fra : Jens Jensen

Dato : 02-01-11 17:39

Steen F. skrev den 02-01-2011 16:10:
> Nogen bud på hvad der er galt og hvordan det ændres?

Jeg har ikke lagt mærke til hvilken tråd, den vælger at åbne. Hvordan
vil du gerne have den til at opføre sig?

Fra : Steen F.

Dato : 03-01-11 17:22

Den 02-01-2011 17:39, Jens Jensen skrev:

> Hvordan
> vil du gerne have den til at opføre sig?

At den ikke åbner noget som helst.

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-01-11 20:12

Steen F. skrev den 03-01-2011 17:22:
> At den ikke åbner noget som helst.

Vælg funktioner -> avanceret -> generelt -> avancerede indstillinger.
Sæt disse nøgler til false:

mailnews.scroll_to_new_message
news.show_first_unread
mailnews.remember_selected_message

Hvis en nøgle ikke eksisterer, oprettes den.

Fra : Steen F.

Dato : 04-01-11 14:59

Den 03-01-2011 20:11, Jens Jensen skrev:
> [...]
> news.show_first_unread
> mailnews.remember_selected_message
>
> Hvis en nøgle ikke eksisterer, oprettes den.

Du er dagens helt! Det virker perfekt. Tak for hjælpen

Mvh
Steen

Fra : Steen F.

Dato : 04-01-11 16:50

> [...]
> news.show_first_unread
> mailnews.remember_selected_message
>
> Hvis en nøgle ikke eksisterer, oprettes den.

Nu kunne det bare være rart at se om der var kommet nye indlæg i en tråd
som man allerede har læst. Fx når tråden er læst, så er teksten tynd. Og
når der kommer nye ulæste indlæg så bliver teksten fed. Hvis du forstår...
Er det muligt?

Mvh
Steen F.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-01-11 17:07

Steen F. skrev:

> [...]
> når der kommer nye ulæste indlæg så bliver teksten fed. Hvis du forstår...

Hvordan har du fået Thunderbird til *ikke* at opføre sig sådan?

Når jeg har hentet nye indlæg, bliver gruppenavnet skrevet med
fed, hvis der er nye indlæg, og når jeg så åbner gruppen, foldes
den første tråd med ulæste indlæg ud, og de ulæste indlæg er
skrevet med fed.

De øvrige tråde hvori der forekommer ulæste indlæg, er foldet
sammen, men skrevet med fed.

Version 3.1.6 portable.

--
Bertel

Fra : Jens Jensen

Dato : 04-01-11 20:20

Bertel Lund Hansen skrev den 04-01-2011 17:07:
> De øvrige tråde hvori der forekommer ulæste indlæg, er foldet
> sammen, men skrevet med fed.

Hos mig er de kun understreget.

Fra : Steen F.

Dato : 05-01-11 11:40

Den 04-01-2011 20:19, Jens Jensen skrev:
> Hos mig er de kun understreget.

Ja det kan jeg nu se, at den også er hos mig. Og det er egentlig også
fint nok. Så bare se bort fra mit spørgsmål :)

Mvh
Steen

Fra : Steen F.

Dato : 05-01-11 11:42

> Hvordan har du fået Thunderbird til *ikke* at opføre sig sådan?

Jeg har brugt Jens Jensens forslag til indstillinger (se ovenfor).
Jeg bruger version 3.1.7.

Mvh
Steen F.

Fra : Jens Jensen

Dato : 04-01-11 20:10

Steen F. skrev den 04-01-2011 16:50:
> [...]
> når der kommer nye ulæste indlæg så bliver teksten fed. Hvis du forstår...

Jeg ved, hvordan man får en tråd med ulæste indlæg markeret med rødt. På
Windows indsættes det følgende mellem "-----" i
%APPDATA%\Thunderbird\Profiles\*.default\chrome\userChrome.css. Filen
oprettes, hvis den ikke findes.
-----
/* change unread thread color */
treechildren::-moz-tree-cell-text(container, closed, hasUnread, read)
{
color: red !important;
}
-----
Mere info: http://www.mozilla.org/unix/customizing.html

Fra : Mureren

Dato : 27-02-11 04:59

> [...]
> -----
> /* change unread thread color */
> treechildren::-moz-tree-cell-text(container, closed, hasUnread, read)

Ved du også hvordan man kan lave den samme indstilling, bare kun for
tråde man har postet i eller selv er OP'er til?
I Outlook blev gruppenavnet ude i gruppeoversigten også markeret rødt,
og det var smart. Så behøver man ikke åbne newsreaderen, men kan se i
"Alle Mapper" oversigten om der er grund til at kigge i newsgrupperne.

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-02-11 10:00

Mureren skrev den 27-02-2011 04:58:

> Ved du også hvordan man kan lave den samme indstilling, bare kun for
> tråde man har postet i eller selv er OP'er til?

Jeg mener at have ledt forgæves efter den indstilling. Men det kan lade
sig gøre at få markeret tråde med ulæste indlæg med et øje ved at bruge
et filter. Filtre virker kun på nye indlæg. Man må kunne få markeret
ældre indlæg også ved at stoppe abonnementet på gruppen og oprette det igen.

Jeg får et øje ud for tråde med mine egne indlæg og får markeret mine
egne indlæg med grønt med dette filter:

Kør filter ved mailhentning og manuel start.
Match alle de følgende.
Fra er a@a.invalid
Marker meddelelse personal
Overvåg tråden

> I Outlook blev gruppenavnet ude i gruppeoversigten også markeret rødt,
> og det var smart. Så behøver man ikke åbne newsreaderen, men kan se i
> "Alle Mapper" oversigten om der er grund til at kigge i newsgrupperne.

Jeg ved ikke, om Thunderbird kan gøre det samme.

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 02-01-11 17:47

Den 02/01/11 16.10, Steen F. skrev:
> [...]
> nyhedsgrupper jeg er tilmeldt. Det er da en lidt træls opførsel.
> Nogen bud på hvad der er galt og hvordan det ændres?

Som jeg har observeret det, så åbner den automatisk den ældste tråd som
der er ulæste indlæg i.
Jeg har så sat den til at markere alt som læst når gruppen forlades -
hvis man så ikke rører ved indlæggene, så er tråden klappet sammen igen
næste gang man går ind i gruppen.

Andreas M. Hansen