Fra OE til Thnderbird
Fra : Jakob

Dato : 31-12-10 15:30

Hej

Da jeg snart skal skifte fra Win XP til 7 og dermed også vil skift fra OE
til Thunderbird kunne jeg godt tænke mig nogle forslag til at migrere så
smertefrit som muligt (WAF).

Thunderbird har en indbygget importfunktion, men den kan tilsyneladende ikke
tage min Usenet konto med ?. Er der andre muligheder der tager ALT med ?.
Evt. en slags "Thunderbird for OE dummies guide" ?.

Mvh
Jakob

Fra : Carl Drud

Dato : 31-12-10 15:46

"Jakob" <ubehagelig@gmail.com> writes:

> Thunderbird har en indbygget importfunktion, men den kan tilsyneladende ikke
> tage min Usenet konto med ?. Er der andre muligheder der tager ALT med ?.
> Evt. en slags "Thunderbird for OE dummies guide" ?.

Kim Ludvigsen har lavet en udemærket guide til TB.

http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.php

--
Carl

Fra : Jakob

Dato : 01-01-11 15:38

> Kim Ludvigsen har lavet en udemærket guide til TB.
>
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.php

Tak, kender den godt. Selvom den er udmærket er guiden ikke specielt
målrettet OE-brugere. Jeg havde håbet der måske var en der havde et script
eller batch fil der kan "OE-ficiere" Thunderbird for at hjælpe de
"ikke-så-IT-kyndige" OE brugere på vej.

Mvh
Jakob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-01-11 16:49

Den 31-12-2010 15:29, Jakob skrev:

> Thunderbird har en indbygget importfunktion, men den kan tilsyneladende ikke
> tage min Usenet konto med ?. Er der andre muligheder der tager ALT med ?.

Så vidt jeg ved, er det ikke muligt at importere
nyhedsgrupper, de skal desværre oprettes manuelt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Jakob

Dato : 02-01-11 12:30

Den 01-01-2011 16:49, Kim Ludvigsen skrev:

> Så vidt jeg ved, er det ikke muligt at importere nyhedsgrupper, de skal
> desværre oprettes manuelt.

OK, det blev jeg så desværre nødt til. Det tog dog alligevel 20
minutter, mest fordi jeg ikke kunne huske adgangskoden til
news.sunsite.dk

Mvh
Jakob

Fra : Carl Drud

Dato : 01-01-11 20:15

> [...]

> målrettet OE-brugere. Jeg havde håbet der måske var en der havde et script
> eller batch fil der kan "OE-ficiere" Thunderbird for at hjælpe de

Som Kim også har svaret så tror jeg ikke der er nogen "genvej" til at få
overført sine nyhedsgrupper. Men er det dit største problem? Jeg kan
ikke se det store problem i dette.

--
Carl