Thunderbird 3.1.7 - Marker alt som læst nå~
Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 30-12-10 12:11

Hej gruppe,

Jeg er for nyligt begyndt at anvende Thunderbird 3.1.7 - primært grundet
at jeg er konverteret fra MS til en Mac.
Jeg er grundlæggende meget godt tilfreds - men savner dog en ting,
nemlig at den automatisk markerer alt som læst, når man forlader en
nyhedsgruppe.
Jeg har søgt både her i gruppen og googlet rundt - men alt jeg har
fundet ser ud til at være til ældre versioner, og det er ikke lykkedes
mig at finde de steder i setup, som der henvises til.
Er der nogen her som kan komme med et hint ?

Andreas M. Hansen

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-12-10 12:41

Andreas Møller Hansen skrev den 30-12-2010 12:10:
> nemlig at den automatisk markerer alt som læst, når man forlader en
> nyhedsgruppe.

PÃ¥ Windows er det: funktioner -> indstilinger -> avanceret -> generelt
-> avancerede indstillinger. Højreklik i det hvide felt og opret ny
boolsk nøgle med navnet mailnews.mark_message_read.nntp og værdien true.

> Jeg har søgt både her i gruppen og googlet rundt - men alt jeg har
> fundet ser ud til at være til ældre versioner, og det er ikke lykkedes
> mig at finde de steder i setup, som der henvises til.

Beskrivelser til ældre versioner er også ofte gyldige for nyere versioner.

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-12-10 12:47

Jens Jensen skrev den 30-12-2010 12:41:
> Højreklik i det hvide felt

Det skulle være: Højreklik i den nederste del af vinduet

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-12-10 16:22

> PÃ¥ Windows er det: funktioner -> indstilinger -> avanceret -> generelt
> -> avancerede indstillinger. Højreklik i det hvide felt og opret ny
> boolsk nøgle med navnet mailnews.mark_message_read.nntp og værdien true.

Hej Jens,

Jeg måtte lige checke med min windows maskine - og der har jeg helt
rigtigt denne menu - avanceret, men den mangler desværre tilsyneladende
i Mac udgaven...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-12-10 16:24

Den 30-12-2010 12:10, Andreas Møller Hansen skrev:
> Hej gruppe,

Afstedkommet af et svar fra Jens Jensen, så må jeg konstatere at
funktionen "avavanceret" under funktioner mangler i Mac OS udgaven -
eller har den forputtet sig et andet sted ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-12-10 16:55

Andreas M. Hansen skrev den 30-12-2010 16:24:
> funktionen "avavanceret" under funktioner mangler i Mac OS udgaven -

Menuerne er indrettet lidt efter sædvane på de forskellige
operativsystemer. Måske kan denne engelske guide lede dig på vej:
http://getsatisfaction.com/mozilla_messaging/topics/how_do_i_access_the_config_editor_in_thunderbird

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-12-10 18:31

Den 30-12-2010 16:55, Jens Jensen skrev:

> Menuerne er indrettet lidt efter sædvane på de forskellige
> operativsystemer.

Ja, og det er drønirriterende, når man skal hjælpe nogen med
et "forkert" styresystem. I Linux findes indstillingerne
under Rediger, og de hedder Præferencer. I Mac findes
indstillingerne under programnavnet/systemmenuen, eller hvad
det nu hedder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 30-12-10 20:39

> [...]
> de hedder Præferencer. I Mac findes indstillingerne under
> programnavnet/systemmenuen, eller hvad det nu hedder.

Rigtig mange tak til både Jens og Kim !

Ved hjælp af jeres 2 sidste indlæg lykkedes det mig at finde menupunktet
og få tilføjet den nøgle som Jens oplyste - og nu virker det lige
præcist sådan som jeg havde ønsket mig!
Det er ikke let, når man kommer fra en mangeårig windowserfaring med
Outlook Express/Windows Live - og så pludselig kaster sig over en Mac
med Thunderbird....
Men jeg er ganske begejstret, og skal nok komme efter det

--

Godt nytår!

mvh

Andreas M. Hansen