Data-kirkebøger og Folketællinger
Fra : kautaq

Dato : 28-12-10 19:49

Hej

Kan man ud fra følgende oplysninger, finde opslagene
på arkivalieronline eller andetsteds?

data_kirkeboeger_493_2_007_K03-29-A

data_folketaelling_FT1916_00091_01785

data_folketaelling_FT1925_0130_01511

data_folketaelling_FT1925_0130_01510

Jeg har modtaget jpg's på en cd-rom, hvor de er kaldt således,
men billederne er meget små og dermed ulæselige.
Der er ingen i familien der ved noget...

/mike

Fra : Toke Nørby

Dato : 28-12-10 21:44

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote:

> [...]
>men billederne er meget små og dermed ulæselige.
>Der er ingen i familien der ved noget...

Hej Mike,

Jeg kender desværre ikke "koden", men afsenderen af din CD gør måske?
Ellers - hvis du ikke får svar her - er der jo
http://www.slaegtogdata.dk/forum

--
Mvh Toke

Toke.Norby@Norbyhus.dk
"30-øres provisorierne fra 1955-1956" og
Den Danske Postetat, DDPE:
http://www.norbyhus.dk/

Fra : kautaq

Dato : 28-12-10 22:15

Toke Nørby skrev:

> Jeg kender desværre ikke "koden", men afsenderen af din CD gør måske?

Hej Toke
Det er øhh.. lissom afsenderen... altså familien...

> Ellers - hvis du ikke får svar her - er der jo
> http://www.slaegtogdata.dk/forum

Ok, tak. Kunne være man skulle registrere sig under alle
omstændigheder. Og godt nytår! (jvf. din hilsen i filateli)

/mike

Fra : Toke Nørby

Dato : 29-12-10 19:32

> [...]

>Ok, tak. Kunne være man skulle registrere sig under alle
>omstændigheder. Og godt nytår! (jvf. din hilsen i filateli)

Godt du fik svar! Og tak, i lige måde - måske ses vi i det nye år

Fra : kautaq

Dato : 30-12-10 12:01

Toke Nørby skrev:

> Godt du fik svar! Og tak, i lige måde - måske ses vi i det nye år

Ja det kan være. Har jo en halv aftale om at komme forbi din
"nabo" Christian og kigge på noget luftpost.

Ang. KMS i den anden tråd, så er det et fantastisk redskab
til mange ting. Således kunne jeg opklare hvorfor min oldefar
fik navnet Bakholdt. Det er en gård ved foden af Daugbjerg Dås
- en stor naturlig høj fra istiden

Navnet betyder ca. gården ved krattet ved bakken.

Med Arnes hjælp fandt jeg folketællingerne i St. Heddinge
og fandt min tipoldemors adresse. På Google Maps fandt jeg
hendes hus (næsten), så man behøver ikke starte bilen...

/mike

Fra : Toke Nørby

Dato : 30-12-10 15:17

>Ja det kan være. Har jo en halv aftale om at komme forbi din
>"nabo" Christian og kigge på noget luftpost.

Du siger bare "til"!

> [...]
>til mange ting. Således kunne jeg opklare hvorfor min oldefar
>fik navnet Bakholdt. Det er en gård ved foden af Daugbjerg Dås

Det synes jeg også, og har også selv haft glæde af det. Men man skal
prøve sidens muligheder.

Herligt!

Fra : Arne Feldborg

Dato : 29-12-10 00:07

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev Tue, 28 Dec 2010 19:48:55 +0100

>Hej
>
>Kan man ud fra følgende oplysninger, finde opslagene
>på arkivalieronline eller andetsteds?

For kirkebøger er de første 3 tal Arkivsignaturet, hvis du genkender
den, eller har mulighed for at slå det op er det nemt nok.

Ellers kan du finde det ved at bruge siden:
http://www.denjyskekirkebog.dk/

>data_kirkeboeger_493_2_007_K03-29-A

Gå ind på:
http://www.denjyskekirkebog.dk/LAK/DenSjaellandske.htm
Søg på 493 og åben den:
http://www.denjyskekirkebog.dk/LAK/493.htm
find: 2-493-007
Store Heddinge; 1881-1891; FKVD

>data_folketaelling_FT1916_00091_01785

http://www.denjyskekirkebog.dk/Div/FT1916-AO.htm
St. Heddinge, Østergade

>data_folketaelling_FT1925_0130_01511

http://www.denjyskekirkebog.dk/Div/FT1925-AO.htm
St. Heddinge, Østre Skørengen

>data_folketaelling_FT1925_0130_01510

http://www.denjyskekirkebog.dk/Div/FT1925-AO.htm
St. Heddinge, Østre Skørengen

--
mvh, A:\Feldborg
feldborg@haunstrup.dk

Fra : kautaq

Dato : 29-12-10 00:39

Arne Feldborg skrev:

> For kirkebøger er de første 3 tal Arkivsignaturet, hvis du genkender
> den, eller har mulighed for at slå det op er det nemt nok.

Det gør jeg så ikke, men nu ved jeg da hvor jeg er i landet
og det er da en gavaldig hjælp.

> Ellers kan du finde det ved at bruge siden:
> http://www.denjyskekirkebog.dk/

Jamen altså.... Super! Tak Arne.