Varmeste rejsemål i EU?
Fra : Henning

Dato : 28-12-10 20:48

Vi planlægger en "dase/sol"-ferie...i februar... Hvilke lande,
indenfor det gule sygesikringsbevis' dækningsområde, kan anbefales? De
Kanariske Øer er umiddelbart det sydligste, men hvis der er monsum er
det jo ligegyldigt

Fra : Elmer Fjort

Dato : 29-12-10 00:56

"Henning" skrev i meddelelsen

[...]

Febuar plejer at være et ok tidspunkt for GC, dog kan der om aftenen godt
være lidt køligt.
Men badning foregår i poolerne, med mindre man er viking.
Den sydligste del af GC - Puerto Rico området plejerat være mere solsikker
end resten af øen

Elmer

Fra : MVJ

Dato : 29-12-10 08:19

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> indenfor det gule sygesikringsbevis' dækningsområde, kan anbefales? De
> Kanariske Øer er umiddelbart det sydligste, men hvis der er monsum er

-------------------
Hvis du snakker februar, så er kanarieøerne eneste mulighed inden for EU.
Kom hjem Lørdag efter at have holdt jul på Tenerife i Los Christianos. Havde
dejligt varmt vejr med et snit på ca. 22-23 gr. og masser af sol. Et par
hurtigt overståede regnbyer kom der dog forbi, men det var så lidt, at det
allerede er glemt. Aftenerne var lune nok til at spise udendørs.

Mogens

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-12-10 10:55

Henning wrote:
> Vi planlægger en "dase/sol"-ferie...i februar... Hvilke lande,
> indenfor det gule sygesikringsbevis' dækningsområde, kan anbefales?

Malta er længere sydpå end man umiddelbart tror.

Fra : Henning

Dato : 29-12-10 13:22

On Wed, 29 Dec 2010 10:54:45 +0100, "Jim Andersen"
<jim@officeconsult.invalid> wrote:

>Malta er længere sydpå end man umiddelbart tror.

Been there - i marts. Malta er helt sikkert en spændende ø, bare ikke
med 10 dage i regnvejr

Fra : Henrik J

Dato : 29-12-10 11:34

> [...]
> indenfor det gule sygesikringsbevis' dækningsområde, kan anbefales? De
> Kanariske Øer er umiddelbart det sydligste, men hvis der er monsum er

Madeira har næsten altid godt klima, og året rundt ligger dagtemperaturen
omkring de 20 grader. Det er vel alligevel 40 grader højere end i DK.
Selvom Madeira er en del af Portugal, tales der alligevel rigtig godt
engelsk "alle steder".
mvh
Henrik

Fra : Jesper

Dato : 02-01-11 14:11

Henning <no.mail@all.invalid> wrote:

> [...]
> indenfor det gule sygesikringsbevis' dækningsområde, kan anbefales? De
> Kanariske Øer er umiddelbart det sydligste, men hvis der er monsum er

Nu ved jeg ikke om sygesikringskortet gælder på de franske øer i
Caribien, de er jo også med i EU. Der er garanteret varmere end på De
Canariske Øer
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.