Parkering Berlin, udenfor forurenings zone~
Fra : Per Hansen

Dato : 27-12-10 21:29

Fruen vil til Berlin. Og vi kan ikke tage bilen med hele vejen til centrum,
da den sviner for meget. Er der nogen som kan anbefale et parkeringshus med
overvågning uden for zonen? Gerne nær ved en tog station.

Venlig hilsen
Per Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-10 19:18

Jeg ville sætte bilen ved posthuset i Padborg og tage toget derfra.

Inger

Fra : ABJ

Dato : 01-01-11 12:57

"Inger Buchard" <i.buchard[uden spam og punktum] mail.dk> skrev i
meddelelsen news:4d1cccbc$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg ville sætte bilen ved posthuset i Padborg og tage toget derfra.
>
> Inger

Glimrende ide, prøv at checke billetprisen også hjemmefra.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 03-01-11 08:18

Den 27-12-2010 21:28, Per Hansen skrev:
> [...]
> centrum, da den sviner for meget. Er der nogen som kan anbefale et
> parkeringshus med overvågning uden for zonen? Gerne nær ved en tog station.

Vi tog ICE-toget til Berlin. Ganske behagelig rejse.
Det parkeres på Betriebsbahnhof Rummelsburg, men det er ikke noget, man
skal bekymre sig om som passager.

Bjarne

Fra : Per Hansen

Dato : 03-01-11 22:10

Tak for svarene.

Vi bor på Sjælland, så det bliver ikke aktuelt at tage toget fra Padborg.
Jeg har kigget på lidt på billetpriser fra København til Berlin, men jeg
synes det er for dyrt. Så vi satser nok på at finde et parkeringshus, når vi
nærmer os forurenings zonen.

Venlig hilsen
Per Hansen

Fra : cykelsmeden

Dato : 03-01-11 23:21

Den 03-01-2011 22:09, Per Hansen skrev:
> Jeg har kigget på lidt på billetpriser fra København til Berlin, men jeg
> synes det er for dyrt
har du husket at kigge priserne hos DB?
de leverer gerne fra cph til berlin, og for ~6 år siden var priserne
~30% lavere end ved DSB (samme tog!)
//finn

Fra : Henning

Dato : 06-01-11 19:56

On Mon, 3 Jan 2011 22:09:54 +0100, "Per Hansen" <kvikly@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>synes det er for dyrt. Så vi satser nok på at finde et parkeringshus, når vi

Check flypriserne, de er lavere end du tror...

Fra : Armand

Dato : 16-01-11 20:43

> [...]
> centrum, da den sviner for meget. Er der nogen som kan anbefale et
> parkeringshus med overvågning uden for zonen? Gerne nær ved en tog station.

Som udlænding må man indtil nytår stadig køre indenfor zonen med gule
miljø-mærker, forudsat det er af dém med 3-tal på.

Men ellers er det mest indlysende at overnatte udenfor zonen frem for at
parkere.
Tidligere har vi overnattet i Spandau hvortil U-banen går direkte til
både Kurfürstendamm (det vestlige centrum) og Alexanderplads (det
klassiske og nu genvundne centrum)

--
Armand.