Hvor sætte sprogkoden i FP2003
Fra : Kurt G

Dato : 28-12-10 13:44

Hej.
Nu får jeg igen kryptiske tegn på sitet, sikker pga forkert sprogkode.
Er der nogen, der ved, hvor man indstiller sprogkoden i FrontPage 2003 og
SharePoint Designer?
Jeg har ledt, men det er ikke lykkedes mig at finde det!

Mvh Kurt

Fra : Ulrik Friis

Dato : 14-03-11 13:30

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> SharePoint Designer?
> Jeg har ledt, men det er ikke lykkedes mig at finde det!

Det gør du her:
Funktioner => Indstillinger for websted => fanebladet Sprog

Men det er kun for nye websider den sætter denne kode.

Du kan benytte den der hedder Windows 1252, som er kompatibel med det meste.
I FP jargon hedder det Amerikansk/Vesteuropæisk. Eller du kan bebytte
IOS-8859-2 som er den mest korrekte. Eller du kan bruge UTF-8 som er den
standard alle moderne websites bruger.

Men men men - årsagen til at du oplever hieroglyffer er, at enten udsender
dit website ikke de rigtige sprogkoder eller også tolker din browser ikke
sprogkoderne korrekt.

Og det er UTF-8 som driller. Så jeg vil anbefale dig at vælge en af de
første sprogkoder og lade UTF-8 hvile.

Ellers gå ind i <head> på de sider der driller. Her skal du gerne kunne
finde disse to linier:

mvh
Ulrik