Outlook 2007 og privat pop3 mails samt exc~
Fra : Michael Sørensen

Dato : 28-12-10 15:55

Hej.

Jeg kører Windows 7 og Outlook 2007.

I øjeblikket har jeg 4 pop3 mails lagt ind i Outlook. (1 privat, 1
gammel privat, hvor jeg stadig får lidt, 1 foreningsmail og min kones mail).

Jeg forsøger at styre det ved hjælp af regler, så konens går ned i en
mappe med hendes navn og foreningens mails i en mappe til dem og mine
private ligger i indbakke. Måske ikke så smart?

Jeg har nu en arbejdsmail (Exchange) som jeg - hvis muligt - gerne vil
have integreret i Outlook også.

Men kan det lade sig gøre uden at alle firmaets mails og mine egne mails
bliver en stor blandet rodebutik som nu. Fx at man kan vælge 2 (3 med
konens, evt. 4 med foreningen) profiler i Outlook i stedet for alle 5
mailkonti hentes i samme bunke?

Fra : Max

Dato : 28-12-10 16:10

Hej Michael

> Jeg har nu en arbejdsmail (Exchange) som jeg - hvis muligt - gerne
> vil have integreret i Outlook også.

Jeg vil ikke have firmamail på min private PC herhjemme, så
alt mail angåede firmaet køre jeg på Remote Web Workplace
og det fungere fortræffeligt syntes jeg.

Max

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 28-12-10 21:52

Den 28-12-2010 15:54, Michael Sørensen skrev:
> [...]
> bliver en stor blandet rodebutik som nu. Fx at man kan vælge 2 (3 med
> konens, evt. 4 med foreningen) profiler i Outlook i stedet for alle 5

Ja det kan sagtens lade sig gøre. Hvis det ikke er vigtigt at skifte
imellem alle profilerne, som du beskriver, men i stedet gerne vil have
det hele samlet i samme profil, så er løsningen at oprette flere Datafiler.

På den måde får du flere indbakker med tilhørende underliggende
struktur. Dvs. at konen kan oprette kontaktpersoner i sit eget kartotek
og aftaler i egen kalender uden at man skal vælge ny profil :)

Håber det kunne tjene til lidt hjælp.

//Claus

Fra : Michael Sørensen

Dato : 28-12-10 22:03

Den 28-12-2010 21:51, Claus Krogsgaard skrev:

> [...]
> struktur. Dvs. at konen kan oprette kontaktpersoner i sit eget kartotek
> og aftaler i egen kalender uden at man skal vælge ny profil :)

Hej Claus.

Hvilken løsning ville du selv vælge?

Hvad er den normale eller optimale løsning på prolemet?

For mig er problemet lidt, at

1 jeg gerne vil holde arbejdet og privat adskilt.
2 Jeg gerne vil holde mit og konens mails, kontaktperosner m.v. adskilt
3 Det er ikke nødvendigt for mig at adskille mine 2 private mails samt
foreningens mail

Hvordan gør jeg helt konkret for at oprette og skifte mellem forskellige
datafiler?

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 29-12-10 23:06

Den 28-12-2010 22:02, Michael Sørensen skrev:

> 1 jeg gerne vil holde arbejdet og privat adskilt.
Dette holdes adskilt på datafil niveau.

> 2 Jeg gerne vil holde mit og konens mails, kontaktperosner m.v. adskilt
Dette holdes adskilt på datafil niveau.

> 3 Det er ikke nødvendigt for mig at adskille mine 2 private mails samt
> foreningens mail

Det er fint med forskellige profiler i Outlook. På den måde kan du
ligesom vælge imellem hvilken mailboks man ønsker at arbejde med.

Ulempen er at man skal genstarte outlook når man skal skifte konto.
Ligeledes skal man lukke outlook inden man trykker på et mail link på en
hjemmeside.

Med de forskellige datafiler afvikles alle mailbokse i samme outlook
profil. Dermed undgår man de ovenstående ulemper. Man skal dog stadig
vælge afsender i mail, når man har trykket på et link på en hjemmeside.

Jeg håber dette kan tjene til lidt videre overvejelser :)

//Claus

Fra : Michael Sørensen

Dato : 30-12-10 12:48

Den 29-12-2010 23:05, Claus Krogsgaard skrev:

> [...]
> vælge afsender i mail, når man har trykket på et link på en hjemmeside.
>
> Jeg håber dette kan tjene til lidt videre overvejelser :)

Hej Claus.

Jeg sætter pris på din hjælp.

Jeg mangler blot det centrale :)

Hvordan - rent lavpraktisk - griber jeg det an. Mit bud er, at når jeg
finder ud af, hvor jeg skal starte (hvilken funktion jeg skal have fat
på) så kan jeg nok resten af vejen