jQuery custom tags
Fra : kasper

Dato : 26-12-10 02:50

Heey allesammen

jeg sidder og leger lidt med noget jQuery og tænkte på om det var
mulig at finde noget i et custom tag, vil gerne grabbe det der
hedder tool i denne div

kan jeg det?

//Kasper Helsted

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 26-12-10 09:01

kasper forklarede den 26-12-2010:
> [...]
>
> jeg sidder og leger lidt med noget jQuery og tænkte på om det var
> mulig at finde noget i et custom tag, vil gerne grabbe det der

I HTML findes ikke en attribut der hedder tool, og <div tool="tekst">
vil give valideringsfejl (og vist i øvrigt kun virke i IE).
Men det kan gøres sådan (ikke testet) i javascript:

var tool_texts = new Array();
var d_elms = document.getElementsByName( 'DIV');
if ( d_elms) {
var idy = 0;
var t_elm = null;
var tool_text = '';
for (var idx=0; idx < d_elms.length; idx++) {
t_elm = d_elms[ idx];
if ( t_elm) {
tool_text = t_elm.getAttribute( 'tool');
if ( tool_text && ( tool_text != '')) {
tool_texts[ idy++] = tool_text;
}
}
}
}

herefter er alle tool-tekster i arrayet der hedder tool_texts.
Det kan sikkert også lade sig gøre i JQuery...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 26-12-10 09:08

Birger Sørensen sendte dette med sin computer:
> [...]
> }
>
> herefter er alle tool-tekster i arrayet der hedder tool_texts.
> Det kan sikkert også lade sig gøre i JQuery...

var d_elms = document.getElementsByTagName( 'DIV');

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-01-11 20:46

kasper wrote:

> jeg sidder og leger lidt med noget jQuery og tænkte på om det var
> mulig at finde noget i et custom tag, vil gerne grabbe det der
> hedder tool i denne div

Ved ikke om det stadig er aktuelt, men ja:

$("[tool]").attr("tool")

Det finder elemementer med attributen tool og giver værdien af den.

Martin