Er høns intelligente?
Fra : Lyrik

Dato : 25-12-10 06:28

En ateistisk darvinist ville sige, at efter at have dummet sig i
millioner af år blev høns pludselig intelligente livsplanlæggere! Og
han ville have en tyrkertro omkring det og aldrig tvivle på at han
havde ret.

Jeg vil derimod sige at Gud den alvise har udstyret høns med
overlevelsesprogrammer som redder deres stupiditet fra undergang.

Men hvorfor nu det? Jo min kammerat som er hønseavler på det jordnære
husmandsplan, har bemærket sig her i frostvejret, at hønsene når det
er frostvejr, kommer halm op i drikkevandsskålen. Halmen udvirker at
de let kan slå hul på isen med næbbet og komme til drikkevandet! Dette
gør hønsene kun i frostvejr. Ellers kommer de ikke halm op i deres
drikkevand.

God Jul og godt nytår fra Jens

Fra : kjaer

Dato : 25-12-10 19:02

Lyrik wrote:
> [...]
> millioner af år blev høns pludselig intelligente livsplanlæggere! Og
> han ville have en tyrkertro omkring det og aldrig tvivle på at han

Hønen er den eneste fugl der kan lave et æg der passer til ægbægeret. Det
tyder på en god forstand.

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 25-12-10 22:00

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> millioner af år blev høns pludselig intelligente livsplanlæggere! Og
> han ville have en tyrkertro omkring det og aldrig tvivle på at han

Jeg vidste ikke at høns havde dummet sig i millioner af år...?

> Jeg vil derimod sige at Gud den alvise har udstyret høns med
> overlevelsesprogrammer som redder deres stupiditet fra undergang.

Sikkert. Gud den alvise har det med at lave snørklede løsninger til
problemer han aldrig burde have inkluderet i skaberværket fra første færd
af.

> [...]
> de let kan slå hul på isen med næbbet og komme til drikkevandet! Dette
> gør hønsene kun i frostvejr. Ellers kommer de ikke halm op i deres

I rest my case...

> God Jul og godt nytår fra Jens

Jamen, tak og i lige måde!

Fra : Patruljen

Dato : 25-12-10 16:07

On 25 Dec., 21:59, "Henrik Eriksen" <henrik_e...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Sikkert. Gud den alvise har det med at lave snørklede løsninger til
> problemer han aldrig burde have inkluderet i skaberværket fra første færd

:)

Jo.

He

Fra : Lyrik

Dato : 25-12-10 17:18

> [...]
>
> Sikkert. Gud den alvise har det med at lave snørklede løsninger til
> problemer han aldrig burde have inkluderet i skaberværket fra første færd
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Og du havde ikke noget eksempel så du smed dig på divanen og knappede
en juleøl op?

MvH
Jens

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 27-12-10 17:07

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Og du havde ikke noget eksempel så du smed dig på divanen og knappede
> en juleøl op?

Eksempel? Du leverede det jo selv: Høns er dumme, ja rent ud sagt stupide,
så Gud den alvise må forsyne dem med overlevelsesprogrammer så de kan
overleve.
Hvorfor ikke bare gøre dem kloge fra begyndelsen af? Det kunne jo åbenbart
lade sig gøre med andre dyr.

Ligesom med mennesket, ikke? Gud den almægtige vil have os til at lyde et
hav af regler hvis man i øvrigt læser Bibelen.
"Fri vilje" min bare! "I må selv om hvad I gør, men gør I noget forkert, så
kan I vente jer...!"

Det svarer stort set til at konstruere en støvsuger for at få noget der kan
slå græsset. Og så bagefter bebrejde støvsugeren at den ikke slår græsset
ordentligt.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 27-12-10 19:20

Lyrik skrev:
> En ateistisk darvinist ville sige, at efter at have dummet sig i

Ateistiske darwinister er en race, der hører 1800-tallet til.

> millioner af år blev høns pludselig intelligente livsplanlæggere! Og
> han ville have en tyrkertro omkring det og aldrig tvivle på at han
> havde ret.

Du dutter folk en mening på, hvis vanvid alle kan forstå.

Hvis du med darwinisme mener evolutionsteorien, omfatter
den intet om pludselig opstået intelligens eller andre
pludseligt opståede evner hos nogen organismer. Den siger
i øvrigt heller intet om gud, mirakler eller åbenbaringer.
Og selv vores nuværende viden om evolutionen som den
foregår og har foregået har ikke svar på alting. Der
er stadigvæk masser af rum for tvivl. Det er derfor
folk fortsat uddanner sig til biologer, mikrobiologer
og anden naturvidenskab.

> Jeg vil derimod sige at Gud den alvise har udstyret høns med
> overlevelsesprogrammer som redder deres stupiditet fra undergang.

Og hvis du gjorde dog den ulejlighed at sætte dig ind
i evolutionsteorien ville du kunne finde e plausibel
forklaring på hvorfor høns gør som de gør.

> [...]
> de let kan slå hul på isen med næbbet og komme til drikkevandet! Dette
> gør hønsene kun i frostvejr. Ellers kommer de ikke halm op i deres

Og denne hønseavler lader sig åbenbart imponere af
at dyr kan finde ud af at finde noget at spise om
vinteren. Hvilket sandhedsvidne!

Også en ateist kan ønske sine medmennesker
godt nytår, hvilket hermed være gjort.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk