MesNews datoformat for sendt?
Fra : Kent

Dato : 23-12-10 19:29

Hej

Jeg bruger MesNews på på Windows 7 Home Premium (UK 1 32 bit og 1 64
bit). På den ene maskine vises datoen for sendt efter engelsk format
med mm/dd/yy og AM/PM, på den anden maskine vises korrekt format.

Indstillinger for Clock, Language and Region er ens på begge maskiner.
Jeg ændrede det lange format på datoen i medens MesNews var startet og
så ændrede datoen sig, men efter genstart var det galt igen.

Kan det være en indstilling i MesNews, som jeg har overset som skal
ændres?

--

Kent

Fra : Ivar

Dato : 26-12-10 13:16

Kent skrev:

> Kan det være en indstilling i MesNews, som jeg har overset som skal ændres?

Nej, der er igen indstilling, som skulle have betydning for dette.
Mapperne Sendt post og Udbakke har deres eget liv og opfører sig
ikke som de andre. Jeg kan forstå, at det kun er i sendt-mappen, at
det går galt for dig. Jeg har ikke haft problemer med datoformatet,
men mine overskrifter er ikke på dansk i den mappe.

Du kan prøve at kopiere hele MesNews-mappen fra en computer til
den anden. Det er ikke nødvendigt at installere programmet, blot
start Mesnews2.exe. Hvis det ikke hjælper, er jeg bange for at
du må leve med det, eller droppe MesNews. Opdateringerne kommer
meget sjældent efterhånden.

Ivar Magnusson

Fra : Kent

Dato : 27-12-10 13:08

Efter mange tanker skrev Ivar:

> [...]
> det går galt for dig. Jeg har ikke haft problemer med datoformatet,
> men mine overskrifter er ikke på dansk i den mappe.

Det er faktisk alle mapper. Jeg har en dansk version af MesNews og der
hedder datofeltet "Sendt" i alle mapper. Nok en svipser i
oversættelsen?

Så det er en general fejl i visning af dato i MesNews.

--

Kent

Fra : Ivar

Dato : 27-12-10 18:29

Kent skrev:

> Det er faktisk alle mapper. Jeg har en dansk version af MesNews og der hedder
> datofeltet "Sendt" i alle mapper. Nok en svipser i oversættelsen?

Svipsere i oversættelsen er der nok en del af (det er undertegnede
der har lavet den danske oversættelse), men oversættelsen har ikke
ansvar for datoformatet. Det er nok selve programmet der har problemer
med Windows 7.
Den eneste årsag til, at jeg lavede en dansk version, var, at jeg fandt
den engelske ekstrem rodet. Fx var der brugt 4 forskellige betegnelser
for /meddelelse/. Den engelske er bedre i dag.
Jeg valgte at bruge de samme betegnelser som er anvendt i Outlook
Express, så derfor hedder feltet /Sendt/. I de fleste andre
oversættelser hedder feltet blot /Dato/. Når du installere programmet
kan du vælge flere sprog, så kan du frit vælge mellem disse.

> Så det er en general fejl i visning af dato i MesNews.

Ja, men nok kun i forbindelse med Win7. Jeg skrev sidst at der
har været langt i mellem opdateringerne, jeg har lige netop opdaget
at der en ny på vej.

Ivar Magnusson

Fra : Kent

Dato : 27-12-10 21:53

Ivar skrev den 12/27/2010:

> [...]
> den engelske ekstrem rodet. Fx var der brugt 4 forskellige betegnelser
> for /meddelelse/. Den engelske er bedre i dag.
Ok. Jeg har kun brugt MesNews i et par måneder og kun fordi jeg fik
problemer med Thunderbird. TB som jeg har brugt til nyhedsgrupper i en
del år.

> [...]
> oversættelser hedder feltet blot /Dato/. Når du installere programmet
> kan du vælge flere sprog, så kan du frit vælge mellem disse.
Jeg valgte kun dansk fordi jeg ikke kendte MesNews i forvejen.

> Ja, men nok kun i forbindelse med Win7. Jeg skrev sidst at der
> har været langt i mellem opdateringerne, jeg har lige netop opdaget
> at der en ny på vej.
Så må jeg se om det hjælper. Det har bare undret mig, at 2 maskiner
reagere så forskelligt med samme indstilling af program og dato/tid i
Windows 7.

--

Kent