Sortere kolonner i Excel
Fra : remove-this-please

Dato : 22-12-10 14:28

Hej!

Jeg har to ting jeg gerne vil lave i Excel:

1) Afkryds i et felt, altså om posten er "valgt" eller "ikke valgt"

2) Sortere en kolonne; altså oppe i øverste felt vil jeg gerne lave en
rullemenu, man kan trykke på, hvis man vil have sorteret efter priser
eller beløbskolonnen skal sorteres. Når man sorterer kolonnen, skal de
enkelte rækker stadig være holdt sammen

Har et regneark hvor hver række er en tekst, dato, beskrivelser,
indkøbspriser med og uden moms, salgspriser osv.

Stor hilsen
Carsten
carjuth

Fra : j.val

Dato : 22-12-10 15:24

Nu skriver du ikke hvilken version det er.

Men i 2007
startside --> sorter og filtrer --> filtrer

Fra : remove-this-please

Dato : 22-12-10 16:40

Jeg vil gerne have lavet det som en dropdown i øverste felt i regnearket...

Fra : emjeppesen

Dato : 22-12-10 17:21

remove-this-please skrev:

>Jeg vil gerne have lavet det som en dropdown i øverste felt i regnearket...

Marker kolonnebogstavet og vælg
Sorter og filtrer

Hilsen emj

Fra : remove-this-please

Dato : 23-12-10 01:13

Den 22-12-2010 17:21, emjeppesen skrev:

> Marker kolonnebogstavet og vælg
> Sorter og filtrer
>
> Hilsen emj

Det får jeg da ikke lavet en dropdown af...

Fra : emjeppesen

Dato : 23-12-10 06:56

remove-this-please skrev:

>Det får jeg da ikke lavet en dropdown af...

Jo du gør.
Marker f.eks kolonnebogstav E og vælg "Sorter og filtrer"/filtrer, så
vil der komme en dropdownpil i række 1
Du kunne jo også gøre dig den ulejlighed at fortælle hvilken version
af Excel, du sidder med.
Hilsen emj

Fra : remove-this-please

Dato : 23-12-10 10:17

> Jo du gør.

Fik det til at virke nu. Sorry, trykkede på forkert knap
men jeg synes ikke den fastholder rækkerne ...?

> Du kunne jo også gøre dig den ulejlighed at fortælle hvilken version
> af Excel, du sidder med.

Excel 2007

Fra : emjeppesen

Dato : 23-12-10 11:06

remove-this-please skrev:

>Fik det til at virke nu. Sorry, trykkede på forkert knap
>men jeg synes ikke den fastholder rækkerne ...?

Hvad mener du?
Du kan ikke med drop få rækkerne til at følges af, da rækkerne jo
sorteres efter forskellige kriterier.
Hvis du vil have sorteret, så rækkerne følger hinanden må du vælge at
sortere efter en anden metode.

Hilsen emj

Fra : Carjuth

Dato : 29-12-10 23:01

> Hvad mener du?

Jo...
I hver rækker står der en artikel og en pris og et varenummer
Jeg vælger et drop og lader fx. sortere efter varenr.

Hvis jeg så vælger at sortere kollonen med priser skulle rækkerne jo
gerne fastholdes, så priser og varenumre står ud fra de rigtige varer...
Gav det mening?
Og hvordan gør man?

Hilsen
Carsten
carjuth

Fra : Carjuth

Dato : 29-12-10 23:04

> I hver rækker
=
I hver række

Fra : emjeppesen

Dato : 30-12-10 02:38

Carjuth skrev:

>=
>I hver række

Der SKAL være kolonneoverskrifter, hvis du vil bruge drop down.
Hilsen emj