CPH Baggage Indenrigs
Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-12-10 09:40

Hej,

Jeg har flere gange fløjet indenrigs fra København til Aalborg, og jeg
har hver gang vadet den lange vej udendørs fra tog/metro til
indenrigsterminalen. Er der nogen her, som ved, om man kan tjekke sin
bagage ind og gå gennem security i Terminal 3, så man kan spadsere den
lange vej til Terminal 1 indendørs?

--
Michael Knudsen

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-12-10 18:17

On Tue, 21 Dec 2010 08:39:32 -0800 (PST)
Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
> indenrigsterminalen. Er der nogen her, som ved, om man kan tjekke sin
> bagage ind og gå gennem security i Terminal 3, så man kan spadsere den

Det har jeg gjort et par gange uden problemer. har dog haft god tid
(1time+) imellem. Det svarer jo til hvis du skal lave transfer mellem
flyselskaber der ikke gider at checke bagage ind hele vejen til
aalborg. I de tilfælde får man kuffert i cph og så tjekker man den ind
igen ved det næste flyselskab i terminal3 (heldigvis sjældent at de
ikke gider tjekke ind hele vejen).

Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-12-10 10:53

On Dec 21, 6:16 pm, Kim Schulz <k...@schulz.dk> wrote:

> [...]
> (1time+) imellem. Det svarer jo til hvis du skal lave transfer mellem
> flyselskaber der ikke gider at checke bagage ind hele vejen til

Normalt, når man tjekker ind, plejer skærmen ved baggage-drop at vise
flynummeret på den afgang, man skal med. Jeg frygtede lidt, at de ikke
fandtes i Terminal 3, når der var tale om indenrigs.

Jeg vil gøre forsøget næste gang, hvis tiden tillader det.

--
Michael Knudsen

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-12-10 20:02

On Tue, 21 Dec 2010 09:52:55 -0800 (PST)
> [...]

> fandtes i Terminal 3, når der var tale om indenrigs.
>
> Jeg vil gøre forsøget næste gang, hvis tiden tillader det.

jeg plejer at benytte de der self-checkin bokse der står i hallen og så
bare smide kuffert ved baggage drop.

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-01-11 23:40

Michael Knudsen skrev den 21-12-2010 17:39:
> [...]
> indenrigsterminalen. Er der nogen her, som ved, om man kan tjekke sin
> bagage ind og gå gennem security i Terminal 3, så man kan spadsere den

Lige noget interessant ved security.

Der gælder åbenbart forskellige regler i Kastrup vs. Aalborg

Jeg har - grundet almindelig transport: cykel - altid et sæt
umbraco-nøgler med i min rygsæk.

Sættet måtte jeg gerne tage med i kabinen fra Kastrup - Aalborg.
men fra Aalborg til Kastrup var det åbenbart ikke tilladt.

Enten er de nidkære i Aalborg eller sløsede i Kastrup. tsk tsk tsk

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-01-11 11:03

On Sat, 01 Jan 2011 23:40:17 +0100
Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> [...]
> men fra Aalborg til Kastrup var det åbenbart ikke tilladt.
>
> Enten er de nidkære i Aalborg eller sløsede i Kastrup. tsk tsk tsk

Aalborg er ellers kendt for at være en af de mest usikre lufthavne i
landet. Skal du have smuglet noget ind i landet, så gør det via
Aalborg Det lyder dog underligt med umbraco sættet. Jeg har fløjet
fra aalborg med både skruetrækkere, søm/skruer og en nedstrygerklinge i
tasken engang.

kim

Fra : Jes

Dato : 07-01-11 07:19

On 21 Dec. 2010, 17:39, Michael Knudsen <micknud...@gmail.com> wrote:
> Er der nogen her, som ved, om man kan tjekke sin
> bagage ind og gå gennem security i Terminal 3, så man kan spadsere den
> lange vej til Terminal 1 indendørs?

Du kan tjekke ind og gå gennem security i terminal 3 - men du kan ikke
aflevere din bagage, den skal afleveres i indenrigsterminalen.

Jes (flyver Aal-Cph et par gange om ugen)