Windows Live Mail ?
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 20-12-10 02:26

Kan man ikke få Windows Live Mail til at vise indlæg i nyhedsgrupper
som tråde ?

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 22-12-10 03:15

Brian Vestergaard kom med følgende:
> Kan man ikke få Windows Live Mail til at vise indlæg i nyhedsgrupper som
> tråde ?

Ingen der ved lidt om windows live mail

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : scootergrisen

Dato : 22-12-10 04:56

Den 22-12-2010 03:14, Brian Vestergaard skrev:
> Brian Vestergaard kom med følgende:
>
> Ingen der ved lidt om windows live mail

Mozilla Thunderbird kan i hvert fald hvis du vil bruge det program.

Fra : emjeppesen

Dato : 22-12-10 08:09

Brian Vestergaard skrev:

>Kan man ikke få Windows Live Mail til at vise indlæg i nyhedsgrupper
>som tråde ?

Jo, det gør min da.
Jeg ser kun emnet i første indlæg og skal klikke på en lille trekant i
venstre side ud for det, hvis jeg vil se hele tråden..
Jeg forstår ikke problemet.

Hilsen emj

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 22-12-10 10:15

emjeppesen frembragte:

> Jo, det gør min da.
> Jeg ser kun emnet i første indlæg og skal klikke på en lille trekant i
> venstre side ud for det, hvis jeg vil se hele tråden..
> Jeg forstår ikke problemet.

Hvordan sætter du Windows Live Mail op til at agere på den måde ?

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : emjeppesen

Dato : 22-12-10 12:01

Brian Vestergaard skrev:

>Hvordan sætter du Windows Live Mail op til at agere på den måde ?

det gør den pr default.
Jeg kan se, at man under Quick View kan sætte flueben på den anden
nederste linje. (unread watched news osv)
det er det eneste flueben, der er i dialogboksen, bortset fra et
flueben i den nederste, som er grået ud.
Jeg bruger ikke selv programmet, men det ser da ud til at funke.

Hilsen emj

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 22-12-10 12:14

emjeppesen skrev:

> det gør den pr default.

Har lige installeret den og den gør det ikke som default :/

> Jeg kan se, at man under Quick View kan sætte flueben på den anden
> nederste linje. (unread watched news osv)
> det er det eneste flueben, der er i dialogboksen, bortset fra et
> flueben i den nederste, som er grået ud.

Den mulighed ligger ikke i DK udgaven så :/

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : emjeppesen

Dato : 22-12-10 14:48

Brian Vestergaard skrev:

>Har lige installeret den og den gør det ikke som default :/

>Den mulighed ligger ikke i DK udgaven så :/

Såmænd gør den da det
Jeg har den danske udgave af Windows Live Mail 2011.
Hilsen emj

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 22-12-10 20:20

emjeppesen formulerede onsdag:

> Såmænd gør den da det
> Jeg har den danske udgave af Windows Live Mail 2011.

Ok, men nej... men hos dig gør den så, men har nu installeret på 4
forskellige maskiner, alle med ny dl, uden at det sker som default.

Er der nogen, der bruger Windows Live Mail til hverdag, som kan
fortælle lidt om opsætningen på samme ?

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : emjeppesen

Dato : 22-12-10 22:41

Brian Vestergaard skrev:

>Er der nogen, der bruger Windows Live Mail til hverdag, som kan
>fortælle lidt om opsætningen på samme ?

Hvilket styresystem har du?
Er du sikker på at det ikke er Windows Mail, du har installeret og
ikke Windows Live Mail?

Hilsen emj

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 23-12-10 14:57

emjeppesen forklarede den 22-12-2010:

> Hvilket styresystem har du?
> Er du sikker på at det ikke er Windows Mail, du har installeret og
> ikke Windows Live Mail?

Windows 7 Ultimate og jo det er Windows Live Mail...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : emjeppesen

Dato : 23-12-10 16:06

Brian Vestergaard skrev:

>Windows 7 Ultimate og jo det er Windows Live Mail...

Så åbn NEWS sektionen.
Øverst i venstre side står der øverst Quick Viev
Højreklik på det lille værktøjsikon og vælg "Select quick view"
tjek at der er flueben i den anden nederste i dialogboksen

Hilsen emj

Fra : emjeppesen

Dato : 23-12-10 16:27

Quick Viev hedder filtre i den danske udgave

Fra : Wilstrup

Dato : 27-12-10 00:21

"Brian Vestergaard" skrev i meddelelsen

Kan man ikke få Windows Live Mail til at vise indlæg i nyhedsgrupper
som tråde ?

Det er faktisk nemt nok: under "VIS" er der en indstilling der hedder
"samtaler" - den skal du aktivere og anvende "til" (anvender du "fra" kan du
ikke lave den ønskede ændring). Men der er mere endnu. Under samme fane
(VIS) skal du klikke på "Sorter efter sendt" og her skal du vælge: "sendt
(efter samtaler). Så vil den dele tingene op som du ønsker - nemlig i tråde.
Anvender du de øvrige indstillinger, vil funktionen forsvinde.

Til gengæld kan du måske sige mig om Carl Drud har ret i at man ikke kan få
nyhedslæseren til at anvende >-tegnet i svarmeddelelserne? Jeg har nu valgt
at lave understregning i stedet, men det er da ikke en god løsning, synes
jeg.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 28-12-10 03:48

Wilstrup forklarede den 27-12-2010:
> [...]
> samtaler). Så vil den dele tingene op som du ønsker - nemlig i tråde.
> Anvender du de øvrige indstillinger, vil funktionen forsvinde.

Kan slet ikke få adgang til de 2 felter unde mappen vis :/

http://kortlink.dk/8hvk

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 28-12-10 03:51

Brian Vestergaard:
> Wilstrup forklarede den 27-12-2010:
>
> Kan slet ikke få adgang til de 2 felter unde mappen vis :/
>
> http://kortlink.dk/8hvk

Der var den så lige pludselig, skulle først vælge "sorter efter sendt"
så blev de 2 felter aktive, så havde misforstået dit indlæg

Tak for hjælpen

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Wilstrup

Dato : 28-12-10 14:02

"Brian Vestergaard" skrev i meddelelsen

Brian Vestergaard:
> [...]

Der var den så lige pludselig, skulle først vælge "sorter efter sendt"
så blev de 2 felter aktive, så havde misforstået dit indlæg

Derfor ingen!

Fra : Carl Drud

Dato : 27-12-10 18:03

"Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> writes:

> Til gengæld kan du måske sige mig om Carl Drud har ret i at man ikke
> kan få nyhedslæseren til at anvende >-tegnet i svarmeddelelserne?

Nej da, det er bare noget jeg har fundet på...

> Jeg har nu valgt at lave understregning i stedet, men det er da ikke
> en god løsning, synes jeg.

Løsningen er at droppe WLM og installere f.eks. Mozilla Thunderbird. Den
fås endda på dansk. Regn ikke med at det er noget MS får rettet. De har
nedlagt deres nyhedsgrupper, så usenet er ikke noget der har deres
prioritet.

De der stiplede linjer er da noget rod.

--
Carl

Fra : Wilstrup

Dato : 28-12-10 14:00

"Carl Drud" skrev i meddelelsen

> [...]

> kan få nyhedslæseren til at anvende >-tegnet i svarmeddelelserne?

Nej da, det er bare noget jeg har fundet på...

Jeg forstod det sådan at du ikke havde programmet installeret, og derfor
ville jeg naturligvis tjekke det med en der havde erfaring med det.
Andet og mere var der ikke i det.
> [...]

fås endda på dansk. Regn ikke med at det er noget MS får rettet. De har
nedlagt deres nyhedsgrupper, så usenet er ikke noget der har deres

Jeg har ikke p.t. nogen agt at installere et andet program blot fordi
jeg af og til beskæftiger mig med nyhedsgrupper. Jeg kan i stedet skrive
oven over, hvis du synes at det er bedre. Om MS får det rettet, ved jeg
ikke, og jeg er egentlig også lige glad. Jeg har tidligere skrevet meget
i nyhedsgrupper, men nu sker det sjældnere -bortset fra denne periode
mellem Jul og Nytår. Der er andre ting der har mine interesser. Men tak
for forslaget.

Fra : Thore

Dato : 30-12-10 11:35

On Tue, 28 Dec 2010 13:59:59 +0100, "Wilstrup" <nixen@bixen.invalid>
wrote:

>nedlagt deres nyhedsgrupper, så usenet er ikke noget der har deres
>prioritet.

Kort spørgsmål, da jeg ikke selv har WLM:

Hvis man reply'er en e-mail, sættes der så automatisk citationstegn?

I nyhedsindlæg er dette endnu mere irriterende end "top-posting"...

Godt nytår til alle...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 30-12-10 13:12

wrote:

> [...]

Hvis man reply'er en e-mail, sættes der så automatisk citationstegn?

I nyhedsindlæg er dette endnu mere irriterende end "top-posting"...

I mange nyhedslæsere sættes citationstegn automatisk på svar hvis de
ikke er skrevet i quoted printable.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-12-10 13:54

Wilstrup skrev:

>I mange nyhedslæsere sættes citationstegn automatisk på svar hvis de ikke
>er skrevet i quoted printable.

de to jeg lige har ved hånden sætter også tegnet* ved svar på qp

Har lige teste det i dk.test

*(formoder at det er > der menes med citationstegn)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk