Og hvad mener validatoren her?
Fra : Kurt G

Dato : 18-12-10 22:10

Jeg har endnu en fejl fra validatoren, som jeg ike forstår.

Den skriver:
Line 66, Column 82: end tag for element "P" which is not open
href='galleritest.php?Folder=2006/08.Men som det ses

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 18-12-10 22:22

On 18-12-2010 22:10, Kurt G wrote:
> Jeg har endnu en fejl fra validatoren, som jeg ike forstår.
>
> Den skriver:
> Line 66, Column 82: end tag for element "P" which is not open
> href='galleritest.php?Folder=2006/08.Men som det ses

Kom nu med et link til den side. Det er jo svært at se sammenhængen.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Kurt G

Dato : 18-12-10 22:25

Det gik galt, den blev afsendt i utide! Jeg gentager.

Jeg har endnu en fejl fra validatoren, som jeg ikke forstår.

Den skriver:
Line 66, Column 82: end tag for element "P" which is not open
href='galleritest.php?Folder=2006/08.

Det er ">" i "</p>", som den ikke kan lide, men lige før er der jo et "<p>",
så det burde være i orden.

Det er en forfærdelig lang linie, men fra kildekoden på sitet er dette
dekodet:
En hel masse links med billeder

Link til problemet:
http://www.vinderup-egnshistorie.dk/galleritest.php?Folder=2006/08-29ByvandringEjsing&Titel=8-29
Byvandring i Ejsing&Billed=1

Jeg ved ikke, hvorfor det sidste i linket ikke bliver understreget her!

Mvh Kurt

Fra : Birger Sørensen

Dato : 18-12-10 22:36

Kurt G kom med følgende:
> [...]
> Byvandring i Ejsing&Billed=1
>
> Jeg ved ikke, hvorfor det sidste i linket ikke bliver understreget her!

Det er på grund af mellemrummet, som skal hedde %20 i URL'er.

Den fejl du har, skyldes vist at du har en <hr> inde i en <p>. Det må
man ikke, og browseren lukker selv <p> tagget - hvorfor den mener der
er et </p> for meget.
Men fejlen er altså at du har et blokelement inde i en <p>.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 18-12-10 22:44

On 18-12-2010 22:36, Birger Sørensen wrote:

> [...]
> et </p> for meget.
> Men fejlen er altså at du har et blokelement inde i en <p>.

Der var du sgu hurtig Birger

Det er <hr> inde i <p> der giver fejlen.

Karl Erik.

Fra : scootergrisen

Dato : 18-12-10 22:46

> [...]
> et </p> for meget.
> Men fejlen er altså at du har et blokelement inde i en <p>.

Yep jeg har lige testet det og det er <hr> der gør det fordi den står
inden mellem <p></p>.

Så lav :

Om til :

Fra : Kurt G

Dato : 18-12-10 23:19

"scootergrisen" <scootergrisen@NOSPANKYOUgmail.com> skrev i en meddelelse

> Yep jeg har lige testet det og det er <hr> der gør det fordi den står
> inden mellem <p></p>.
>
> Så lav :
>
> Om til :

Det må jeg sige, det går hurtigt her.
Og alle er enige, så jeg takker jer alle.
Og så lærte jeg også det!

Mvh Kurt

Fra : Birger Sørensen

Dato : 19-12-10 00:00

Kurt G forklarede den 18-12-2010:
> [...]
>
> Det må jeg sige, det går hurtigt her.
> Og alle er enige, så jeg takker jer alle.

Du bruger formentlig en transitional doctype.
Her er det ikke tvunget at lukke <p> tags, fordi browserne selv kan
finde ud af hvornår det slutter. Det er derfor du får den lidt
kryptiske fejl, at der er et </p> for meget.
Med en strict doctype, burde du få at vide at <hr> elementet ikke er
tilladt der hvor det står.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-12-10 14:55

Kurt G wrote:
> Jeg har endnu en fejl fra validatoren, som jeg ike forstår.
>
> Den skriver:
> Line 66, Column 82: end tag for element "P" which is not open
> .to'><p>8-29 Byvandring i Ejsing<hr></p

automatisk en <p>, så du har altså efterfølgende en afslutning på en
ekke-startet <p>.

Se her, hvilke elementer du har lov til at sætte mellem <p> og </p>:

http://hjemmesideskolen.dk/html/elmnt/p.php

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk