"stacked view" i thunderbird 3.1?
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-12-10 07:42

Hej

Jeg vil af forskellige årsager gerne udskifte mit Agent-mailprogram
efter 15 års tro tjeneste, og er især lun på thunderbird.

Men, man er jo vanemenneske, og umiddelbart kan Thunderbird ikke vise de
forskellige dele af indholdet som jeg er vant til.

Jeg vil gerne have delt venstre halvdel af vinduet mellem foldere og
tråde. Og så have højre del kun til beskeden.
Fandt så denne extension
<https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/937/> som kan gøre det.
Men den virker kun på tidligere versioner af thunderbird.

Så, er der nogen der ved om det er muligt at få thunderbird 3.1 til at
indrette vinduet som jeg gerne vil have det?

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-12-10 08:14

Den 18-12-2010 07:42, Mads Lie Jensen skrev:

> Jeg vil gerne have delt venstre halvdel af vinduet mellem foldere og
> tråde. Og så have højre del kun til beskeden.

Bliver det ikke meget smalt til meddelelsesoversigten
(trådene)? Hvis du vil have mappe- og meddelelsesoversigt
til at dele en spalte, kan det ikke umiddelbart lade sig
gøre, men du kan give dem en spalte hver: Vis => Layout =>
Lodret udseende. Du kan regulere bredden på de enkelte spalter.

Dit ønske kan dog sikkert sagtens lade sig gøre, eftersom
Thunderbirds udseende styres med CSS. Men hvis der ikke
allerede findes en udvidelse til det ønskede layout, kræver
det en del nørderi.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-12-10 11:53

On Sat, 18 Dec 2010 08:14:29 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>gøre, men du kan give dem en spalte hver: Vis => Layout =>
>Lodret udseende. Du kan regulere bredden på de enkelte spalter.

Lodret giver en spalte til hver og så bliver det for smalt. Jeg vil have
en spalte delt midt i, hvor så foldere er øverst, og emner nederst.

>Dit ønske kan dog sikkert sagtens lade sig gøre, eftersom
>Thunderbirds udseende styres med CSS. Men hvis der ikke
>allerede findes en udvidelse til det ønskede layout, kræver
>det en del nørderi.

Jeg har intet mod nørderi Kan du anbefale noget læsestof
desangående?

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-12-10 06:31

Den 18-12-2010 11:52, Mads Lie Jensen skrev:

> Jeg har intet mod nørderi Kan du anbefale noget læsestof
> desangående?

Du skal have fat i filen userchrome.css. Prøv at se på denne
side, der kan give dig en ide om, hvordan du bruger filen:
http://eriwen.com/css/tweaking-thunderbirds-chrome/

Du kan finde andre interessante sider ved at søge på:
thunderbird userchrome.css

Det svære er at finde navnet på den/de stile, der styrer de
enkelte dele af layoutet, og som du skal have ændret. Jeg
mener på et tidspunkt at være stødt på et værktøj (i form af
en udvidelse), der kunne hjælpe med at identificere de
enkelte stilnavne, men jeg husker ikke udvidelsens navn.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-12-10 18:29

Den 19-12-2010 06:31, Kim Ludvigsen skrev:
> [...]
> at identificere de enkelte stilnavne, men jeg husker ikke udvidelsens navn.

Denne kan klare det:
https://addons.mozilla.org/en-US/thunderbird/addon/6622/

- Chano Andersen