CSS Dropdown problem
Fra : Dude

Dato : 18-12-10 00:19

Hej med jer!

Jeg sysler lidt med mit eget lille CMS-agtige mini-system.

Og lige nu, roder jeg med en ren CSS dropdownmenu. Det går ok, men nu
ville jeg så prøve udvide med et niveau mere i menuen.

Jeg er endt med noget som vist virker nogenlunde, - men som ikke virker
helt som jeg gerne ville.

Prøv at kigge på mit test-site: http://www.gertrud.popweb.dk

Peg på "Kursus", i menuen, og så på -> "Kursus for ledere".

Mit problem: Jeg vil gerne undgå at niveau 2 links rykkes nedad, når
niveau 3 vises. - Jeg vil gerne have at niveau 3 bare plastres oveni,
uden at niveau 2 ændres.

Jeg håber lidt at det er til at overskue kildekoden. Især CSS-delen er
desværre lidt rodet...
Det er planen, med tiden, at der skal ryddes op i den, og at den skal
inkluderes, så css-indholdet ikke vises i kildekoden.
Men alt genereres fra mit hjemmebryggede php-system, så derfor tænker
jeg at det er nemmere at I kigger kildekoden, frem at jeg forsøger at
sende kode.... eller hvad?

Nogen der kan hjælpe, mon?

mvh
John

Fra : Leif Neland

Dato : 18-12-10 00:35

Den 18-12-2010 00:18, Dude skrev:
..
> Men alt genereres fra mit hjemmebryggede php-system, så derfor tænker
> jeg at det er nemmere at I kigger kildekoden, frem at jeg forsøger at
> sende kode.... eller hvad?

Ja, browseren ser kun resultatet; det er ligegyldigt hvordan det er
lavet, så php-koden er (nærmest) uinteressant.

Leif

Fra : Dude

Dato : 18-12-10 00:43

Undskyld ulejligheden, alleammen.

Det er tilsyneladende lykkes mig at løse problemet, selv.

I fald nogen er nysgerrige, løste det problemet at positionere niveau2
ul relativt. Og så positionere niveau 3 ul absolut.

Mvh
John