Konvertering af WORD-dokumenter til PDF
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 15-12-10 15:33

Hej,

Findes der et plugin til Office 2003, der kan konvertere WORD-filer om til
PDF, og som samtidig tager hele strukturen fra et WORD-dokument med over til
PDF (indholdsfortegnelse med mere)?

Jeg fandt et på nettet, men det tager desværre ikke indholdsfortegnelser
lavet i WORD 2003 med over til PDF.

I Office 2007 og 2010 kan man vælge PDF under "Gem som", så måske der findes
noget fra Microsoft selv til 2003-versionen?

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

/ Anders

Fra : Klaus H

Dato : 15-12-10 15:41

"Anders Boholdt-Petersen" <findesikke@boholdt-petersen.dk> skrev i en meddelelse news:4d08d1a3$0$23765$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> noget fra Microsoft selv til 2003-versionen?
>
> På forhånd mange tak for eventuelle svar.

CUTEPDF. En "printer" der "udskriver" som .pdf- fil.

Klaus H

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 15-12-10 16:10

"Klaus H" <khvaek@6705e.dk> skrev i en meddelelse

CUTEPDF. En "printer" der "udskriver" som .pdf- fil.

OK.

Lægger denne "printer" sig ind i WORD, så det er nemt at konvertere,
eksempelvis ved blot at klikke på noget i retning af "save as pdf"?

Jeg har været inde på deres hjemmeside (
http://www.cutepdf.com
), og kan se der er flere produkter at vælge imellem.

Hvilken et produkt skal jeg vælge, hvis jeg skal kunne konvertere fra WORD
til PDF?

På forhånd tak for svar.

/ Anders

Fra : emjeppesen

Dato : 15-12-10 16:57

Anders Boholdt-Petersen skrev:

>Lægger denne "printer" sig ind i WORD, så det er nemt at konvertere,
>eksempelvis ved blot at klikke på noget i retning af "save as pdf"?

Nej, den lægger sig som en printer, som du vælger under filer/udskriv.
Det genererer en PDF-fil, som du så kan udskrive til din almindelige
printer.

Programmet kan "udskrive" en PDF-fil fra alle programmer.

Hilsen emj

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-12-10 21:12

Anders Boholdt-Petersen tastede følgende:
> Findes der et plugin til Office 2003, der kan konvertere WORD-filer om til
> PDF, og som samtidig tager hele strukturen fra et WORD-dokument med over til
> PDF (indholdsfortegnelse med mere)?

Adobe Acrobat (ikke reader) tager som standard overskrifter og
indholdfortegnelse.

Du kan vist hente en demo her
http://www.adobe.com/dk/downloads/

> Jeg fandt et på nettet, men det tager desværre ikke indholdsfortegnelser
> lavet i WORD 2003 med over til PDF.
Dem findes der en del af, men jeg kan ikke lige huske nogen der kan det
du ønsker og koster gratis.

> I Office 2007 og 2010 kan man vælge PDF under "Gem som", så måske der findes
> noget fra Microsoft selv til 2003-versionen?

I 2007 skal du selv hente et plugin hos MS, men jeg har aldrig hørt at
det findes til 2003.

OpenOffice kan læse DOC og gemme i PDF, men jeg er ikke helt sikker på
at den gemmer alt som du ønsker.
http://openoffice.dk/

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Max

Dato : 15-12-10 21:30

Hej Anders

> I Office 2007 og 2010 kan man vælge PDF under "Gem som", så måske der
> findes noget fra Microsoft selv til 2003-versionen?

Den billigste og nemmeste løsning er nok at opgradere til Office 2007.

Max

Fra : cykelsmeden

Dato : 15-12-10 21:59

Den 15-12-2010 21:30, Max skrev:

> Den billigste og nemmeste løsning er nok at opgradere til Office 2007.

det kan vel ikke være billigere en den gratis cutePDF?
- og som virker fra alle programmer.
//finn

Fra : Max

Dato : 15-12-10 22:40

Hej cykelsmeden

> det kan vel ikke være billigere en den gratis cutePDF?
> - og som virker fra alle programmer.

Den kan ikke lave indholdsfortegnelser og sådan noget
i PDF filer, den kan kun lave en flad fil.

Max