Omsider fra Transavia
Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 11-12-10 08:40

Så endelig kom en klatskilling fra Transavia, og dermed er vulkansagen
på en måde afsluttet.

Otte måneder efter at Transavia i Nice meddelte kunderne, at de måtte
klare sig selv helt uden hjælp har jeg modtaget 57 €, minus et gebyr, i
alt 410,73 kr.
Forud for dette underskrev jeg for ½ år siden en erklæring om at affinde
mig med dette symbolske beløb, da jeg eller slet ikke ville få nogen
erstatning overhovedet.

Selv med den allerstørste beskedenhed kan man ikke selv klare sig hjem
fra Nice til Danmark for 410 kr. Ej heller kommer man langt i en by som
Nice i en lille uge for dette beløb, når byen er fyldt med andre
strandede turister og priserne skruet op.

Jeg ved ikke, hvorfor man lige netop venter at udskyde betalingen 8
måneder, men der må vel ligge en eller anden direktionsbeslutning om, at
det er passende. Og det er da bedre end slet ingenting.

Det ville glæde mig, om andre også er friske på at boykotte Transavia,
så længe de huserer i Danmark og har dansk hjemmeside, og tak til
rejseforsikringen fra Tryg, som var noget mere hjælpsomme. Og til bl.a.
Ferrovie Dello Stato, Deutsche Bahn, DSB og Expedia, som gjorde
hjemrejsen mulig og til dels eventyrlig, med sightseeing i Verona og
møde med spændende mennesker.

God jul til alle.

Bjarne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-12-10 23:21

Den 11-12-2010 08:40, Bjarne S Nielsen skrev:

> og tak til rejseforsikringen fra Tryg, som var
> noget mere hjælpsomme.

Takket være tryg fik jeg dækket alle mine ekstra udgifter,
så også en tak fra mig til dem. De første 4 dage dækkede
SAS, inden de fik kolde fødder. De sidste 9 dage dækkede
Tryg fuldt ud, men nok mest fordi, det var i Bangkok. Det
samlede beløb var ganske vist mindre end den grænse, de
havde sat, men de havde samtidig en maksimumsgrænse i antal
dage, som var klart overskredet i mit tilfælde - men det
valgte de altså at se bort fra.

Rejseselskabet Supersaver var absolut ingen hjælp,
tværtimod. Så dem vil jeg fraråde, ligesom du fraråder
Transavia. Jeg er helt med på, at det var en usædvanlig
situation for rejseselskaberne, men alle kan sælge billige
rejser, det er, når problemerne opstår, man kan skelne
mellem skidt og kanel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte mosaikbilleder med det gratis program Centarsia

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 12-12-10 07:31

Den 11-12-2010 23:21, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> var en usædvanlig situation for rejseselskaberne, men alle kan sælge
> billige rejser, det er, når problemerne opstår, man kan skelne mellem

Helt enig!

Supersaver har jeg også oplevet. Det var næsten håbløst at komme i
kontakt med dem, da de begik fejl engang. Og en anden gang købte vi en
flybillet hos dem, som var lidt mere fordelagtig end konkurrenternes.
Bare for at blive kontaktet senere på dagen om, at det var en
fejltagelse, men de kunne i stedet tilbyde noget lignende til en højere
pris. I mellemtiden var også konkurrenternes priser steget, så vi var
dermed blevet snydt.
De får næppe flere chancer.

Og ja, det var en usædvanlig situation, men usædvanlige situationer er
noget, man må være forberedt på som flyselskab. Den usædvanlige
situation med asken kan gentage sig når som helst.

Lavprisselskaber henvender sig bl.a. til dem, der ikke har råd til en
kostbar ferie. Man er indforstået med lidt ringere service - selvom vi
f.eks. føler os mere velkomne hos Easyjet end SAS - Men hvis man selv
skal medbringe mindst 5.000 kroner ekstra til uforudsete udgifter, så
burde dette annonceres mere end tydeligt på forhånd.

Bjarne