Load txt linie uden indeks
Fra : Peter Nicolaj

Dato : 11-12-10 00:30

Jeg bruger nedenstående actionscript til at loade ord der er
skrevet i et tekst-dokument.
loadText = new LoadVars();
loadText.load("data.txt");
loadText.onLoad = function() {
   item1.text = this.item1;
};

Men da antallet af tekster er omfattende og allerede er skrevet,
har jeg brug for at kunne hente teksterne fra txt dokumentet,
uden at indeksere hvert enkelt ord.

Som det er nu skal alle tekster skrives om så de står således:
item1=TIDSEL
&item2=ANAMONE
&item3=BRUDESLØR
&item4=BALSAMIN
&item5=TULIPAN
&item6=NELLIKE
&item7=VIOLER

Er der en måde flash selv kan gå ind og loade linje for linje, så
opstillingen af teksterne kan forblive således:
Tidsel
Anemone
Brudeslør
Balsamin
Nellike
Violer

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : felix sanchez

Dato : 11-12-10 09:26

Hej Peter.

Hvis jeg var dig, ville jeg i dit tilfælde blot loade en
kommasepareret streng udefra. Denne kommaseparerede streng ville så
se sådan ud:

var tekster:String = "Tidsel,Anemone,Brudeslør...";
Denne string splitter du så på kommaer og får så et Array ud af det.
Og... ja, i dit sidste indlæg viste du jo, at du sagtens kan
håndtere Arrays, så det burde være nemt derfra

Mvh

Fra : Peter Nicolaj

Dato : 13-12-10 23:47

Der er selvfølgelig mindre arbejde i at ændre det ud fra denne model.

Men som sagt er alle navne i txt dokumenterne lavet, og det er ret
omfattende og et kæmpe stykke arbejde at skulle ind og ændre alle
disse.

Er det helt umuligt at få flash til at læse et tekstdokument linje for
linje, uden at indeksere?