Fast bredde på hjemmeside
Fra : Henning Rasmussen

Dato : 10-12-10 21:10

Jeg er webmaster på denne side: http://www.brondbyhavn.dk/ med FP 2002.
Når den vises på en skærm med bredformat, ser den noget langstrakt ud.
Det vil vi gerne undgå. Hvordan får jeg siden til altid at være f. eks.
1024 px bred. I "Egenskaber for side" kan jeg ikke se noget der om, og
jeg er desværre helt blank i HTML og CSS.
Hjælp modtages med taknemlighed.

--
Henning
Hotmail-adressen er kun til spam/junkmail

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 10-12-10 23:19

Henning Rasmussen skrev:
> [...]
> 1024 px bred. I "Egenskaber for side" kan jeg ikke se noget der om, og
> jeg er desværre helt blank i HTML og CSS.

Siden er bygget op med nogle tabeller,
hvis bredde er 100% af browservinduets
bredde. Sætter du en bredde på for eksempel
960 pixel ind i stedet for, opnår du det du
ønsker.

Disse tabeller midtstilles så i browservinduet
ved at tilføje flg. i table-markøren:
style="margin:0 auto;"

Jeg ved ikke om man kan gøre det på anden
måde end i Code View el. Code Edit. Det ti
år siden jeg løb skrigende bort fra Frontpage
og tabeller til layout.

Her kommer noget præk:

Den tid du har brugt på at lære Frontpage
havde i mine øjne været bedre anvendt på
at læse den smule HTML og CSS, der er nødvendig
for at lave så grundlæggende simpel side som
der her er tale om.

I så fald ville du i disse nyhedsgrupper kunne
få hjælp fra flere end de ret få, der faktisk
ved noget om det program.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 13-12-10 16:05

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der her er tale om.
>
> I så fald ville du i disse nyhedsgrupper kunne
> få hjælp fra flere end de ret få, der faktisk

Tak for hjælp, det var nemmere end jeg havde regnet med. Undskyld den lange
svartid, jeg kan kun komme til en bred skærm i kontortiden.

Det er i orden med noget præk, men det er nok for sent, jeg er 77, og jeg
regner ikke med at skulle lave flere hjemmesider. Det kan enhver jo gøre nu
til dags, 1-2-3 m. fl., men skulle det ske, springer jeg nok over, hvor
gærdet er lavest og bruger SPD.

--
Glædelig Jul
Henning _/) _/) _/)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-12-10 11:55

Den 13-12-2010 16:04, Henning Rasmussen skrev:
> [...]
> svartid, jeg kan kun komme til en bred skærm i kontortiden.
>
> Det er i orden med noget præk, men det er nok for sent, jeg er 77, og jeg

Det er den dårligste undskyldning jeg længe har hørt.

Når du har foretaget denne rettelse, er du måske
færdig? Kan siden ikke forbedres på nogen måde?
Har du overhovedet tænkt på at den side skulle
være til nytte for Brøndby Havn, og at den derfor
skal videreføres når du ikke gider længere?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 14-12-10 16:26

> Det er den dårligste undskyldning jeg længe har hørt.

Det er ikke en undskyldning, det er fakta, som jeg må regne med.

Ja..

--
Hilsen
Henning _/) _/) _/)