Alder på billede
Fra : Ivar

Dato : 08-12-10 18:39

Kan man ud fra personernes tøj sige noget om hvor gammelt dette
billede er?
Det er som baggrunden antyder, bønder eller folk tilknyttet
landbruget. Det er fra Vestfyn, hvis det har nogen betydning.

http://www.lexinfo.dk/OstergaardLille.jpg

Ivar Magnusson

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 09-12-10 02:43

Den 08-12-2010 18:38, Ivar skrev:
> [...]
> Det er som baggrunden antyder, bønder eller folk tilknyttet
> landbruget. Det er fra Vestfyn, hvis det har nogen betydning.

Jeg ville have skudt på mellem 1880 - 1920

Med venlig hilsen
Ib

--
Ib K. Jensen :: www.ikjensen.dk
Only a Genealogist regards a step backwards as progress.

Fra : Henrik J

Dato : 09-12-10 16:29

"Ib K. Jensen" <ibkjensen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> --
> Ib K. Jensen :: www.ikjensen.dk
> Only a Genealogist regards a step backwards as progress.

Det er også mit bud, men jeg hælder snarere til 1900-1920. Det er dog blot
baseret på "indtryk" og ikke på viden, og derfor ikke så meget værd. Måske
er der nogen, der ved hvornår huer blev afløst af kasketter? Og blanke
knapper? Er det matrostøj, drengen har på?
Mvh
Henrik J

Fra : Ivar

Dato : 09-12-10 20:08

Henrik J skrev:

> Det er også mit bud, men jeg hælder snarere til 1900-1920. Det er dog blot
> baseret på "indtryk" og ikke på viden, og derfor ikke så meget værd.

Man kan ikke gøre så meget andet. Men dit bud gør, at det godt kan
passe, at drengen og pigen til højre er fra 1900 og 1905.

Jeg skal have en gammel dame til at se på billedet, håber hun
kan bekræfte over for mig, hvem de to børn er.

Ivar Magnusson

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 09-12-10 23:07

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in message
> Men dit bud gør, at det godt kan
> passe, at drengen og pigen til højre er fra 1900 og 1905.

Det ville jeg også mene.

--
Poul E. Jørgensen

Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
Remove the two A's if replying by e-mail.