Mellemrum mellem topbanner og menu i firef~
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 07-12-10 17:32

Hej

http://www.steenmikkelsen.dk/svendsen/test.html

link til mine styles:
http://www.steenmikkelsen.dk/svendsen/css/main.css

Hvad er det der gør at i Explorer ser siden rigtig ud, men i Firefox er
der afstand mellem topbanner og menu.

Fra : scootergrisen

Dato : 07-12-10 18:12

Ændre:
<object
classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
width="996"
height="200"
id="FlashID"
title="Vindmølle"

Til:
<object
data="flash/top_banner_forsiden_tindmoeller_uden_logo.swf"
width="996"
height="200"
id="FlashID"
title="Vindmølle"

Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 07-12-10 19:06

Den 07-12-2010 18:12, scootergrisen skrev:
> Ændre:
> <object
> classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
> width="996"
> height="200"
> id="FlashID"
> title="Vindmølle"
> >

> Til:
> <object
> data="flash/top_banner_forsiden_tindmoeller_uden_logo.swf"
> width="996"
> height="200"
> id="FlashID"
> title="Vindmølle"

Så virker det i Firefox men ikke i Explorer. Har lagt en test2.html der
er ændret som dette forslag

http://www.steenmikkelsen.dk/svendsen/test.html

http://www.steenmikkelsen.dk/svendsen/test2.html

Fra : scootergrisen

Dato : 07-12-10 19:46

Ændre:
[...]

Til:
<object
type="application/x-shockwave-flash"

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-12-10 21:18

Steen Mikkelsen skrev:

> [...]
> http://www.steenmikkelsen.dk/svendsen/css/main.css
>

> Hvad er det der gør at i Explorer ser siden rigtig ud, men i Firefox er

Det er lidt svært at gennemskue med alle de
overflødige og redundante stylesheet form-
deklarationer, men her er et bud:

Er du sikker på at det ikke er noget overset padding
eller margin, der er i spil?

Normalerweise sætter jeg

* {border:none; padding:0;margin:0;}

således at de tre egenskaber nulstilles.

Et andet muligt punkt er de br'er du har
i toppen af det content-område. Jeg mener
ikke at br har en implicit højde, men da
det er et linjeskift vil dette antagelig
være afstanden mellem en linje og den
efterfølgende linje. Min tanke er
at line-height:110% ville forårsage at
br indsætter 10% luft.

Det er bare gætterier, som jeg ikke
har efterprøvet. De br'er er placeret
det forkerte sted under omstændigheder.

Skal de blive der ku' du prøve:
br {font-size:0;margin:0;padding:0;line-height:0;}

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 07-12-10 23:21

Den 07-12-2010 21:18, Jørgen Farum Jensen skrev:
> br {font-size:0;margin:0;padding:0;line-height:0;}

Hej Jørgen

Jeg har nu fået renset ud i mine styles

Men desværre er der ikke nogle af dine forslag der virker, men

måske er det lettere nu at få et overblik

http://www.steenmikkelsen.dk/svendsen/css/test.css

Fra : Birger Sørensen

Dato : 07-12-10 23:23

Steen Mikkelsen har bragt dette til verden:
> [...]
> http://www.steenmikkelsen.dk/svendsen/css/main.css
>

> Hvad er det der gør at i Explorer ser siden rigtig ud, men i Firefox er der

Jeg har ikke en dyt forstand på Flash, og holder mig fra at bruge det.
Men ...
I FF med FireBug kan jeg se at det er det første af dine objecter - det
der er beregnet til IE - der skaber afstanden. Det lægger sig bag det
efterfølgende, og nede i bunden, men rager altså lidt udenfor.

Du mangler altså at skjule IE koden for de andre browsere, som ikke
forstår M$ opfindelsen CC.
Og for at gøre det, skal du vist enten over i noget js, eller gøre det
med CC'er i style.

Den ene afslutning af CC står i øvrigt forkert - IE får parametre for
det andet object med - det gør måske ikke så meget, eftersom de er ens,
men alligevel. Rent principielt kan du fjerne det øverste sæt parametre
- eller i hvert fald dem der er ens - sådan som dine CC'er står.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 08-12-10 14:32

Den 07-12-2010 23:23, Birger Sørensen skrev:
> [...]
> men alligevel. Rent principielt kan du fjerne det øverste sæt parametre
> - eller i hvert fald dem der er ens - sådan som dine CC'er står.

Hej Birger

Jeg har sat min lid til, at Dreamweaver kunne håndtere opgaven at lave
en hjemmeside - jeg er ikke en "haj" til at se fejl det mere avanceret
kodning, så jeg må melde pas.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 08-12-10 14:44

Steen Mikkelsen:

> [...]
> hjemmeside - jeg er ikke en "haj" til at se fejl det mere avanceret kodning,

Der er mange der bruger DreamWeaver tror jeg, så den kan nok godt finde
ud af at lave hjemmesider.
Der er også mange sider med Flash, der ikke virker.
Måske fordi Flash ikke hører hjemme på hjemmesider?
Hveranden gang man møder en side med sådan noget, virker skidtet enten
ikke, eller man skal installere endnu et eller andet besynderligt, for
at få det til det. Og jeg gider altså ikke. Det kompromiterer
sikkerheden, og sinker alt andet. Hvis jeg vil se film, går jeg ind til
mit TV.
Så måske skal du bare slå dig til tåls med at der er en hvid streg der
egentlig ikke hører til...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-12-10 14:59

On 08-12-2010 14:32, Steen Mikkelsen wrote:

> Jeg har sat min lid til, at Dreamweaver kunne håndtere opgaven at lave
> en hjemmeside - jeg er ikke en "haj" til at se fejl det mere avanceret
> kodning, så jeg må melde pas.

Prøv at lege lidt med din kode, især:

height="200" id="FlashID"

Sæt height ned til 195, og kik så på resultatet.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Birger Sørensen

Dato : 08-12-10 16:31

Karl Erik Christensen skrev:

> Prøv at lege lidt med din kode, især:
>
> height="200" id="FlashID"
>
> Sæt height ned til 195, og kik så på resultatet.
>
> Karl Erik.

Jeg prøvede at pille ved CSS'en i FF, men det har ingen effekt.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 08-12-10 17:27

On 08-12-2010 16:30, Birger Sørensen wrote:

> Jeg prøvede at pille ved CSS'en i FF, men det har ingen effekt.
>
> Birger

Hej Birger.

Jeg mente flash-koden i html'en.
Det kunne jo tænkes at flashen havde en anden højde, for det er den
hvide baggrundsfarve man kan se. (Så skal den sågu da sættes op, evt.
til 205).

Karl Erik.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 08-12-10 17:46

Karl Erik Christensen har bragt dette til verden:

> [...]
> baggrundsfarve man kan se. (Så skal den sågu da sættes op, evt. til 205).

Det <object> der skaber problemet burde - så vidt jeg kan se - slet
ikke vises. Den er til IE. Den flash der vises er den der er embedded i
det første object, og så burde det første object slet ikke vises, som
jeg forstår standarderne.
Og den første flash har højde 200 - men den fylder ikke mere end noget
der ligner 20, og at ændre de 200 har ingen effekt - hverken i
parameteren eller i CSS. Og hvis det skal være, er positionen også helt
vanvittig.
Så måske eller måske ikke kan man eksperimentere sig til at det ser
rigtigt ud.. Jeg har prøvet, og kan godt få tingene til at ændre sig -
men den hvide streg er der uanset, hvad jeg ændrer på.

Umiddelbart er det en forkert tolkning af object i FF der er årsagen -
har ikke set hvordan siden opfører sig i de andre.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 08-12-10 15:02

Har du fået det til at virke med den kode jeg skrev ?

Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 08-12-10 23:01

Den 08-12-2010 15:01, scootergrisen skrev:
> Har du fået det til at virke med den kode jeg skrev ?

Nej desværre ikke

Fra : scootergrisen

Dato : 09-12-10 00:35

> Nej desværre ikke

Ok i stedet for at rode med den gamle kode så bare slet det og lav noget
ny kode :

<!-- ny kode start -->

<object
type="application/x-shockwave-flash"
width="996"
height="200"
data="flash/top_banner_forsiden_tindmoeller.swf"

Alternativ tekst hvis flash ikke kan vises

<param
name="movie"
value="flash/top_banner_forsiden_tindmoeller.swf"
/>
</object>

<!-- ny kode slut -->

Demo : http://scootergrisen.dk/test/test0016.html

Fra : scootergrisen

Dato : 09-12-10 01:59

Vindmøllerne drejer forresten den forkerte vej rundt.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 09-12-10 02:14

scootergrisen sendte dette med sin computer:
> Vindmøllerne drejer forresten den forkerte vej rundt.

ROTFL. Godt set
Kan man afspille en swf baglæns?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-12-10 00:46

Steen Mikkelsen skrev:

> Nej desværre ikke

Sætter jeg et almindeligt billede ind, i stedet for
din Flash, fungerer det fint - her kommer ikke
dette mellemrum.

Jeg prøvede med 996 x 200, og fejlen forsvandt
fuldstændig.

Derfor er det din flash-kode der er noget galt med.

Prøv at lægge et almindeligt billede ind, og se
hvordan det går - så er du overbevist.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk