Driver til grafik på bundkort ATI Radeon H~
Fra : Emil

Dato : 07-12-10 00:24

Hej

Nu håber jeg, at jeg har ramt den korrekte gruppe, ellers ret mig.

Problemet er, at videoer fra DR NU (F.eks. "Det søde liv") hakker i
billederne. Lyden er perfekt.

DR sender med 1 MBit, Netmeter og Win-jobliste viser op til 2 MBit
download i peaks.
Når jeg tester på TDC-hastighedsmåler viser denne, Netmeter og
jobliste 4 MBit. Internetforbindelsen er altså ikke problemet.

I min søgen efter driver til ATI Radelon HD 3200 Graphics - chipsættet
(ver 8.531.0.0 til XP PRO fra 2008 er installeret nu) finder jeg dels

Windows XP 32-Bit Driver ver. 8.791.0.0000 fra 26. okt./2010
<http://www.pcpitstop.com/drivers/download/ATI~Radeon~HD~3200~Graphics.html>

og

Display Driver   25.7 MB   ver. 10.1117, nov. 2010
<http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/integrated_xp-32.aspx#2>
Hvor det anbefales at installere hele ATI Catalyst 10.10 Driver Suite.
Men alt dette (skrammel?) har jeg vel ikke brug for?

Hvad bør jeg installere?

Jeg bruger PhotoShop, AutoCad, Office +mail & news - ingen spil.

m.v.h. Emil

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-12-10 14:40

Emil <emilsen@nowhere.invalid> crashed Echelon writing

> [...]
> Hvor det anbefales at installere hele ATI Catalyst 10.10 Driver Suite.
> Men alt dette (skrammel?) har jeg vel ikke brug for?

Jeg ville anbefale den fra AMD som er den nyeste, og dermed har rettet de
fejl der har været tidligere. Den du fandt fra pitstop er blot et mirror af
tidligere driver som AMD har udgivet.

Og på AMDs hjemmeside kan du vælge individual downloads og så vælge kun at
hente driveren.

--
Bjarke Andersen

Fra : Emil

Dato : 09-12-10 22:19

Bjarke Andersen wrote:

> [...]

>fejl der har været tidligere.
>Og på AMDs hjemmeside kan du vælge individual downloads og så vælge kun at

Det gjorde jeg så (kun driveren).
Resultater var, at det fungrede perfekt. Ingen problemer, heller ikke
imens der køres andre programmer.

Altså lige undtaget, at når pauseskærmen starter (MS standard), så
kommer der "Blå skærm", hvor der står at "et program" kører i uendelig
løkke".
Hvordan laver man et screndump af BSD?

Jeg bør naturligvis indberette fejlen til AMD. Forinden vil jeg prøve
andre pauseskærme, så en evt. fejlretning kan blive målrettet.

Nu har jeg så "trillet" min BU tilbage, opgraderet alt andet og lavet
et par nye BU, så der er plads til eksperimenter.
Men det kommer nok til at vente, til næste gang jeg er sneet inde

Ellers er min frygt for nye opgraderinger blevet bekræftet.
Tak for dit svar.

m.v.h. Emil

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-12-10 08:18

> Hvordan laver man et screndump af BSD?

Kig i din event viewer.

--
Bjarke Andersen

Fra : Emil

Dato : 10-12-10 17:49

Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>Emil crashed Echelon writing

>Kig i din event viewer.

Uha det tog tid at finde den rigtige log.
En af vejledningerne på nettet er forkert.

Kontrolpanel -> Computeradministration -> Systemværktøjer -> Logbog
virker hos mig (XP pro DK).

m.v.h. Emil

Fra : Mcwm

Dato : 10-12-10 09:19

Den 09-12-2010 22:19, Emil skrev:
> Hvordan laver man et screndump af BSD?
Det er ikke nødvendigt. Brug Blue Screen View og post evt. resultaterne her.

Du finder programmet her;

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Venligst
Mcwm

Fra : Emil

Dato : 10-12-10 18:04

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> wrote:

>Det er ikke nødvendigt. Brug Blue Screen View og post evt. resultaterne her.
>Du finder programmet her;
>http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Det fik jeg aldrig til at virke.
Blue Screen View, Kontrolpanel og Folder (\MiniDump) blev sat ens og
foldere oprettet, både i c:\ og c:\windows.

Da det nu er omkring et årti siden jeg sidst havde BSOD, har jeg valgt
blot at linket.

Tak til alle for hjælpen

m.v.h. Emil

Fra : Emil

Dato : 10-12-10 17:41

Emil <emilsen@nowhere.invalid> wrote:

> [...]
>
>Altså lige undtaget, at når pauseskærmen starter (MS standard), så
>kommer der "Blå skærm", hvor der står at "et program" kører i uendelig

Fejlen med BSOD er reproducerbar. Pauseskærmen virker normalt i 40
sek, og fryser herefter i 20 sek inden BSOD. Det ser lidt mistænkeligt
ud, at pauseskærmen var sat til at starte efter 1 min.!

Nu havde jeg ikke mere tid til at undersøge problemet, men havde
bemærket, at nyeste version (10.11) ikke var godkendt til _alt_.
Da BSOD foreslog at fejlen er i ATI2dvag, ville en lidt ældre udgave
af driveren nok være løsningen.

Ver 10.10 var ikke tilgængelig. Derfor hentede jeg ver 10.9 og den
virker perfekt.

Af hensyn til andre, er chipsættet(AMD 780G) på et ASUS M3A78-EM
board.

m.v.h. Emil