Problemer med at hente mail
Fra : Lars Arvø

Dato : 06-12-10 15:48

Hej.
Jeg har et lidt sjovt problem, som jeg ikke forstår.Når jeg får mail fra
vores datter, kan jeg ikke hente den hverken med Vista Win Mail eller
Windows 7 Live Mail, men jeg kan godt hente den på min gamle XP pc hvor
Outlook express er installeret. Jeg har så prøvet at installerer Opera mail
på min win7 pc, der kan jeg godt hente mail'en. Hvad er det der går galt med
Live Mail og Win Mail.
Mvh Lars

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-12-10 15:52

Lars Arvø skrev:

> Jeg har et lidt sjovt problem, som jeg ikke forstår.Når jeg
> får mail fra vores datter, kan jeg ikke hente den hverken
> med Vista Win Mail eller Windows 7 Live Mail

Hvilken fejlmeddelelse får du? Ordret, tak.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Lars Arvø

Dato : 06-12-10 15:59

Lars Arvø skrev:

> [...]

Hvilken fejlmeddelelse får du? Ordret, tak.

Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Hej Kim.
Hvis jeg dog bare fik en fejlmeddelelse så var det til at finde ud af, men
de 2 mail programmer henter ikke mailen. Jeg kan se mailen via webmail, og
det ser også ud til at programmerne kan se mailen når jeg henter mail, men
de bliver ikke vist i programmerne og mailen ligger stadig på serveren.
Mvh Lars

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-12-10 17:24

Lars Arvø skrev:
> Kim Ludvigsen skrev:
>

> Hvilken fejlmeddelelse får du? Ordret, tak.
>
> Hvis jeg dog bare fik en fejlmeddelelse så var det til at
> finde ud af, men de 2 mail programmer henter ikke mailen.

Det vil være lidt usædvanligt, hvis du ikke får
fejlmeddelelser. Jeg kender kun én ting, der ikke altid
udløser fejlmeddelelser, og det er hvis en firewall blokerer
for mailprogrammet. Du kan evt. tjekke, om din firewall er
opsat til at blokere programmerne.

Men jeg må erkende, at jeg kender ikke de to programmer
(ovenstående er baseret på Thunderbird og andre
mailprogrammer). Måske andre kan fortælle, hvordan du finder
evt. fejlmeddelelser.

Kan du sende mails?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Lars Arvø

Dato : 06-12-10 17:43

Lars Arvø skrev:
> [...]

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Jeg kan sende og jeg modtager en hel del mail's hver dag, men jeg kan ikke
modtage fra den ene som tidligere er beskrevet, og det er mærkeligt at der
ikke er nogen fejlmeddelelse.
Mvh Lars

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-12-10 18:31

Lars Arvø skrev:
> Jeg kan sende og jeg modtager en hel del mail's hver dag,
> men jeg kan ikke modtage fra den ene som tidligere er
> beskrevet, og det er mærkeligt at der ikke er nogen
> fejlmeddelelse.

Aha, så det er kun fra en enkelt person. Så er Hans Paulins
spørgsmål nok meget relevant. Tjek dine meddelelsesregler.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-10 18:24

Lars Arvø tastede følgende:
> Når jeg får mail fra vores datter, kan jeg ikke hente den hverken med Vista
> Win Mail eller Windows 7 Live Mail

Du har ikke blokeret hende ved et uheld?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Lars Arvø

Dato : 06-12-10 18:40

"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen

Lars Arvø tastede følgende:
> [...]
> Vista Win Mail eller Windows 7 Live Mail

Du har ikke blokeret hende ved et uheld?

Hej Hans.
Nej hun er ikke blokeret, det er på 2 forskellige pc'er problemet er en med
Vista og winmail, og en med windows 7 og Live mail, for så også at gøre det
lidt sjovere er mailen sendt til 2 forskellige websevere 1 under TDC og 1
under Gigahost.
Stadig kan den ikke modtages.
Lars

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-12-10 20:10

Lars Arvø skrev:
> [...]
> sjovere er mailen sendt til 2 forskellige websevere 1 under TDC og 1 under

Okay :)

Det eneste jeg ellers kan bidrage ned ville være at gmail klassificerer
mail'sne som spam , men I bruger tilsyneladende TDC mm :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Lars Arvø

Dato : 06-12-10 20:51

Lars Arvø skrev:
> [...]

Det eneste jeg ellers kan bidrage ned ville være at gmail klassificerer
mail'sne som spam , men I bruger tilsyneladende TDC mm :)

Vi må så gøre hende opmærsom på at hun ikke skal sende mail til os mere, da
det kun er hendes vi ikke kan modtage, men som stadig ligger på de
webservere som vi har til rådighed med de forskellige mail adresser i har.
Mvh Lars

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-12-10 22:13

Lars Arvø skrev den 06-12-2010 20:50:

Når du nu har Opera på Windows 7, som fungerer, hvorfor prøver du så
ikke at installere Opera på de andre maskiner også?

Den nyhedslæser, du bruger, er træls. Den bruger ikke citattegn, og du
skriver dit svar i forlængelse af det besvaredes signatur, hvilket dels
gør, at min nyhedslæser gør din tekst grå i stedet for sort og dermed
sværere at få øje på, og dels kan min nyhedslæser ikke citere din tekst.
Jeg vil foreslå, at du også skifter nyhedslæseren ud.

Fra : Lars Arvø

Dato : 07-12-10 12:03

> [...]

>sværere at få øje på, og dels kan min nyhedslæser ikke citere din tekst.
>Jeg vil foreslå, at du også skifter nyhedslæseren ud.

Jeg må se at finde ud af et andet program, eller stoppe helt.
Nu har jeg været edb teknikker og programmør siden 1973, og har arbejdet med
det siden, så nu er det vel tiden at stoppe.
Mvh Lars

Fra : cykelsmeden

Dato : 07-12-10 12:43

Den 07-12-2010 12:02, Lars Arvø skrev:
> Jeg må se at finde ud af et andet program, eller stoppe helt.
> Nu har jeg været edb teknikker og programmør siden 1973, og har arbejdet
> med det siden, så nu er det vel tiden at stoppe.

som trøst, kan jeg informere dig om at dine "quoteringer" vises perfekt
i min thunderbird!

så måske er vi ikke helt "obsolete" endnu

//finn

Fra : Mcwm

Dato : 07-12-10 12:49

Den 07-12-2010 12:42, cykelsmeden skrev:
> som trøst, kan jeg informere dig om at dine "quoteringer" vises perfekt
> i min thunderbird!
Det gælder ikke på min thunderbird, hvis du fx kigger på Lars post af
06-12-2010 18:40

Venligst
Mcwm

Fra : cykelsmeden

Dato : 07-12-10 13:09

Den 07-12-2010 12:49, Mcwm skrev:
> Det gælder ikke på min thunderbird, hvis du fx kigger på Lars post af
> 06-12-2010 18:40

du har suleme ret - undskyld!
jeg er altså også obsolete ;(

//finn

Fra : Jens Jensen

Dato : 07-12-10 18:55

Lars Arvø skrev den 07-12-2010 12:02:
> [...]
> Nu har jeg været edb teknikker og programmør siden 1973, og har arbejdet
> med det siden, så nu er det vel tiden at stoppe.

Der er da ingen grund til at stoppe, når problemet er dårlig software,
som ret let burde kunne erstattes af bedre og gratis software.

Fra : Carl Drud

Dato : 07-12-10 19:07

Lars Arvø <lars@tudifriti.dk> writes:

> Jeg må se at finde ud af et andet program, eller stoppe helt.

Hvorfor dog stoppe?

> Nu har jeg været edb teknikker og programmør siden 1973, og har
> arbejdet med det siden, så nu er det vel tiden at stoppe.

Prøv dog i stedet noget nyt. Skrot det der Live Mail og prøv noget
bedre. Du bliver gladere for det i længden.

--
Carl