Tekt valg
Fra : Stig Horup

Dato : 04-12-10 11:33

Jeg vil gerne lave en enkelt webside hvor jeg kan vælge
forskellige tekststykker og blot kryds de tekststykker af jeg vil
bruge i det færdige dokument.

Man skal kunne vælge et tekststykke med en knap.

Kunne se nogenlunde således ud:

1. "Her afkrydsningsbox" BILEN SKAL VÆRE BLÅ
2. "Her afkrydsningsbox" BILEN SKAL VÆRE RØD
3. "Her afkrydsningsbox" SKAL VÆRE EN TURBO MODEL
4. "Her afkrydsningsbox" SKAL VÆRE EN DIESEL

Lad som antage jeg nu "Klikker" af ved 1 og 3, så skulle jeg
gerne få denne tekst på skærmen:

BILEN SKAL VÆRE BLÅ
SKAL VÆRE EN TURBO MODEL

Hvordan gør jeg lige det?
mvh
Stig Horup

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-12-10 15:26

Det lyder som om du vil generere en ny side, der skal du over i noget
serverside. Afhængig af hvad du har tilgang til på serveren så spørg i
den relevante serverside gruppe.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Stig Horup

Dato : 04-12-10 19:47

Hej Jens

Nej, det skulle gerne komme frem længere i samme html dokument. Den skal
kun bruges lokalt og ikke på en server eller noget. Når jeg har sat den
tekst sammen jeg vil have ønsker jeg blot at markere teksten og kopiere
den. Det er såmænd det hele....

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-12-10 00:20

OK, jeg kan ikke se formålet da man jo godt ved hvad man har
afkrydset, men det kan sagtens laves i javascript. (hører til i
clientside).
Overordnet set går du igennem dine checkboxe og ser om de er checket.
Er de det det tager du de tilhørende tekststrenge (som du kan have
liggende som variabler i din JS) og sætter dem sammen.
Dette viser en måde at gøre det på bortset fra selve
tekstsammensætningen.
http://www.randomsnippets.com/2008/05/15/how-to-loop-through-checkboxes-or-radio-button-groups-via-javascript/

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Stig Horup

Dato : 07-12-10 15:08

Hej Jens

Det virker. Tillægs spørgsmål. Jeg vil gerne checke en checkboks og så få udskrevet "dags dato". Kan man det?

Fra : Stig Horup

Dato : 07-12-10 15:12

Linien ser således ud:

<input type="checkbox" value="(her skal dags dato udskrive)"> Indsætter dags dato<br />

Hvordan klarer jeg den? Har fundet et script som laver dags dato, men kan ikke få lov at indsætte det i checkbox
scriptet , så virker det ikke