Outlook på flere maskiner
Fra : JL med unger

Dato : 29-11-10 06:05

?Jeg har et ønske om at afprøve Outlook 2010, inden jeg skifter fra 2007.
så derfor har jeg outlook 2010 på min bærebar og 2007 på min primær pc.

Dette sæt op har medført et nyt ønske. Det kunne være smart, hvis man på en
meget nem måde
kan synkrosere de to outlook installationer,

Findes der en nem løsning ?

JL

Fra : cykelsmeden

Dato : 29-11-10 10:18

Den 29-11-2010 06:05, JL med unger skrev:
> [...]
> en meget nem måde
> kan synkrosere de to outlook installationer,

Jeg kender ikke outlook, men hvis du kan definere hvilken mappe den
bruger, kan du måske definere en delt mappe, enten på netværket, eller
på internettet (eks. Dropbox, som jeg selv bruger)

//finn

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-11-10 19:34

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bruger, kan du måske definere en delt mappe, enten på netværket, eller
> på internettet (eks. Dropbox, som jeg selv bruger)

Det vil virke fint - jeg bruger selv den metode til at køre Outlook på
flere PC'er.

Det har dog den ulempe, at Outlokke åbner filen for opdatering, så man
kan kun køre fra en PC ad gangen - når anden pc prøver, så får man fejl
og kan ikke starte outlook.

Men så længe kun en kører Outlook ad gangen, så virker det fint fra alle
PC på samme Outlook.pst fil.

Jan

Fra : JL med ...

Dato : 29-11-10 21:49

"Jan Vestergaard" skrev i meddelelsen

> [...]

og kan ikke starte outlook.

Men så længe kun en kører Outlook ad gangen, så virker det fint fra alle

Vil det sige at jeg kan Lægge min outlook.pst i Dropbox, også bliver den
automatisk synkrononiseret.
Da Dropbox holder styr på hvilken version der er der sidste nye. ?

Det lyder næsten som den løsning jeg skal bruge...
Eller skal jeg holde mig til et netværksdrev. ?

JL

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-11-10 23:26

"JL med ..." <no_spamatall@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Da Dropbox holder styr på hvilken version der er der sidste nye. ?
> Det lyder næsten som den løsning jeg skal bruge...

Pas - jeg har ikke helt styr på Dropbox....

> Eller skal jeg holde mig til et netværksdrev. ?

Det er den løsning, jeg bruger.

Jan

Fra : cykelsmeden

Dato : 30-11-10 12:13

Den 29-11-2010 21:49, JL med ... skrev:

> [...]
> Da Dropbox holder styr på hvilken version der er der sidste nye. ?
>
> Det lyder næsten som den løsning jeg skal bruge...

Ja, med det delay som det nu tager at synkronisere. - det er næppe et
problem til post.

> Eller skal jeg holde mig til et netværksdrev. ?

afhænger:
er alle dine pc-er på samme lan, ville jeg foretrække dette.
er de eks. job/hjemme ville jeg bruge dropboksen.

//finn

Fra : Bruno Christensen

Dato : 01-12-10 00:43

On Tue, 30 Nov 2010 12:13:03 +0100, cykelsmeden wrote:

> afhænger:
> er alle dine pc-er på samme lan, ville jeg foretrække dette.
> er de eks. job/hjemme ville jeg bruge dropboksen.

Jeg rejser en del, så "Dropbox" lyder ideel.

Det er muligt at jeg kommer tilbage med spørgsmål.

--
MVH
Bruno

Fra : JL med ...

Dato : 01-12-10 21:38

"Bruno Christensen" skrev i meddelelsen

> [...]

> er de eks. job/hjemme ville jeg bruge dropboksen.

Jeg rejser en del, så "Dropbox" lyder ideel.

Det er muligt at jeg kommer tilbage med spørgsmål.

OK ; Jeg fik dropbox installeret og det virker.
Det er mit problem, er at jeg kan ikke få outlook 2010 til at vise
Idag-mode. Altså blandingen af dagens kalender og mail.
Men den må kunne gøre det...

JL

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-12-10 17:29

"JL med ..." <no_spamatall@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Det er mit problem, er at jeg kan ikke få outlook 2010 til at vise
> Idag-mode. Altså blandingen af dagens kalender og mail.
> Men den må kunne gøre det...

Følgende virker i 2003:

Når du har mappeoversigten yderst til venstre, så klik på "Private
mapper" - så får du "Outlook i dag" til højre - og kan vælge
"Indstilliger" i øverste højre hjørne - der kan du markere, at "Outlook
i dag" skal åbnes fra starten.

Det er som nævnt i 2003 - mon det ikke er det samme i 2010 ?

Jan

Fra : Lars Klintholm

Dato : 06-12-10 13:44

Den 01-12-2010 skrev JL med ...:

> Det er mit problem, er at jeg kan ikke få outlook 2010 til at vise Idag-mode.
> Altså blandingen af dagens kalender og mail.
> Men den må kunne gøre det...

Klik på postkassen (i navigationstuden lige over indbakke)

Lars Klintholm

Fra : JL med ...

Dato : 10-12-10 19:18

"Lars Klintholm" skrev i meddelelsen

Den 01-12-2010 skrev JL med ...:

> Det er mit problem, er at jeg kan ikke få outlook 2010 til at vise
> Idag-mode. Altså blandingen af dagens kalender og mail.
> Men den må kunne gøre det...

Klik på postkassen (i navigationstuden lige over indbakke)

Ganske rigtigt det virker også på min. Mange tak for hjælpen..