At vandre i tro
Fra : Ole Madsen

Dato : 28-11-10 06:29

Hvor mange af os venter ikke bare på at troen falder ned i hovedet på os?
venter og venter istedetfor at gribe ud efter den?

troen kommer af det der høres, men hvis vi ikke hører det vi mangler tro
for, så kommer troen heller ikke.

Bibelen siger: hvert stykke land vi betræder vil Gud give os, men i troens
vandring gælder det om at indtage et stykke land af gangen, dvs, vi må
bekende Guds Ord, og pleje det stykke land som var vi landmænd, dev, pløje,
så, gøde, vande, og det gør vi bedst ved at så de samme ting i vore hjerter
indtil det er moden til høst

dvs, vi skal lade være med at så ukrudt, ud med det, og ind med Guds Ord som
bygger op, og ikke river ned, ind med det positive, og ud med det negative,
selv de ting vi siger til andre mennesker.

hvordan såer vi så? ved at bekende Guds Ord igen og igen. Vore hjerter er
som en ubehandlet mark uden at vi gør netop dette. Det er ikke nok at sige:
jeg lytter til en prædiken engang imellem, det kan da være godt til at
anspore en, men hvis det aldrig b liver til mere end det, så rækker det ikke
særligt langt.

jeg er begyndt at vandre i tro, og gøre disse ting, og jeg ser allerede
resultater

Ole Madsen

O Madsen Media: Webdesign, Illustration, kunst
http://www.o-madsen.dk
http://www.forlagetbiblos.dk
http://www.degamlestier.dk
http://www.gudelskerdig.dk