Hvordan får jeg min kompensation fra flyse~
Fra : bakken

Dato : 28-11-10 17:47

Jeg har med hjælp af ForbrugerEuropa fået medhold hos AESA ( de spanske
luftfartsmyndigheder ) i at jeg er berettiget til kompensation på 2*400 EUR
for en flyforsinkelse i maj 2009 i Amsterdam.
Transavia påstod, at der var tale om force majeure, men det blev ikke
accepteret af myndighederne.
Så nu har jeg afgørelsen på fint papir med både underskrifter og segl, men
forventer ikke at Transavia frivilligt vil sende mig pengene.
Kan jeg gøre noget for at få dem til at efterleve afgørelsen ?

Med venlig hilsen

Bo

x-post til dk.videnskab.jura

Fra : Kurd

Dato : 28-11-10 18:58

"bakken" <no@thanks.ru> skrev i en meddelelse
> [...]
> forventer ikke at Transavia frivilligt vil sende mig pengene.
> Kan jeg gøre noget for at få dem til at efterleve afgørelsen ?

Nej.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-11-10 19:45

Kurd skrev:

> Nej.

Hvis du ikke kender svaret, kan du så ikke bare holde
fingrene fra tastaturet?

bakken: Du kan under alle omstændigheder lægge sag an mod
selskabet, og den bør du nemt kunne vinde. Du skal blot være
opmærksom på, at advokatomkostningerne kan overstige, hvad
retten vil tilkende i advokatomkostninger. Men måske der er
andre veje efter den afgørelse, du har fået. Det vil andre
forhåbentlig svare på.

Men du kan jo også lade være med at tage sorgerne på
forskud. Det kan jo være, at de betaler efter den aktuelle
afgørelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Jubi

Dato : 28-11-10 22:09

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis du ikke kender svaret, kan du så ikke bare holde fingrene fra
> tastaturet?

Dem der krydsposter burde også holde fingrerne fra tasterne.

--
At tænke før man taler, er som at tørre sig
i røven inden man skider.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-11-10 02:01

Jubi skrev:

> Dem der krydsposter burde også holde fingrerne fra tasterne.

Der er intet galt i at krydsposte, hvis ellers det er relevant.

Hvis man poster indlæg, som ikke er relevante for en gruppe,
kan man benytte en smart funktion, der populært kaldes for
FUT. Lad mig demonstrere:

FUT: dk.admin.netikette

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Imponér familie og venner med ny viden om danske ord og

Fra : Jubi

Dato : 28-11-10 19:43

"Kurd" <kurd@kurd.xy> skrev i meddelelsen

> "bakken" <no@thanks.ru> skrev i en meddelelse

> Nej.

Fjolset så ikke at hans svar blev sendt til juragruppen også.
Hvorfor fjols? Fordi kun fjolser undlader at agumentere for et sådant
svar.

Juragruppens fundats:
Eksempler på uønskede svar:

Nej!!!

Jeg ved ikke hvad loven siger men det er under alle
omstændigheder umoralsk at [...] ville du selv have
det hvis du var isenkræmmer og der så pludselig [...]
min sympati ligger klart hos offeret.

Du skal bare blæse det brev et stykke. Advokater er
allesammen [...] narre den lille mand til at betale
uden at der [...] typisk forsøg på at skræmme din
mor til at tilstå.

Sådan er det - desværre. Det skyldes at den forrige
regering [...] forlig som skulle have løbet i 4 år,
men pludselig fik ministeren en [...] som er dem man
altså IKKE skal stemme på medmindre man synes at den
slags er fair.

Selvfølgelig er det ulovligt. Det ville jo svare til
at man gik ind på en parkeringsplads og [...] rent
tyveri! [...] ved ikke hvilken paragraf det falder
under, men det er der sikkert nogen af de kloge her
der gør?

Fra : michael

Dato : 01-12-10 18:46

Den 28-11-2010 17:46, bakken skrev:
> [...]
> men forventer ikke at Transavia frivilligt vil sende mig pengene.
> Kan jeg gøre noget for at få dem til at efterleve afgørelsen ?

Hvad med at sende Transavia en kopi af kendelsen fra AESA med en venlig
bemærkning om, at de kan sætte pengene ind på din bankkonto?

/michael

Fra : bakken

Dato : 04-12-10 18:20

Hvad med at sende Transavia en kopi af kendelsen fra AESA med en venlig
bemærkning om, at de kan sætte pengene ind på din bankkonto?

/michael

Det har jeg gjort - men forventer desværre intet svar. Imidlertid vil jeg
muligvis forsøge mig med Euroclaim. De skal så til gengæld have 30 % af
erstatningen, men 70 % vil jo under alle omstændigheder være bedre end intet

Med venlig hillsen

Bo

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-12-10 21:53

bakken wrote:

> [...]
> forventer ikke at Transavia frivilligt vil sende mig pengene.
> Kan jeg gøre noget for at få dem til at efterleve afgørelsen ?

Hvis det var mig, så ville jeg sende dem en mail, med scannet afgørelse, og
oplyse dem om et konto nr. de kan indsætte pengene på.
Hvis ikke de i løbet af kort tid, giver besked på at pengene er undervejs,
eller simpelthen at de dukker op på kontoen, så ville jeg kontakte mit
forsikringsselskab, hvor jeg bl.a. har en retshjælpsforsikring og høre om de
vil gå ind i sagen.

Når du HAR vundet sagen i et ankenævn, så tror jeg på at du har en rimelig
chance for at de vil.

Ivar Madsen

Fra : bakken

Dato : 09-12-10 18:48

[...]

Tak for rådet.
Jeg har faktisk i dag gjort noget lignende: Jeg har dog i første omgang
oplyst dem, at jeg vil overgive sagen til http://www.euclaim.co.uk
såfremt jeg ikke har fået pengene når jeg er tilbage fra juleferien.

Bo