CPU hastighed
Fra : Nederbasse

Dato : 28-11-10 12:43

Hej Gruppe

Jeg har et Asus P5N73-AM mb med en Intel Core2 Duo CPU E7500 @ 2.93GHz
Everest fortæller mig at CPU Hastighed   1600.0 MHz (Original: 2933 MHz)
Hvor er resten af 'hastigheden' blevet af?

Lars

Fra : Mcwm

Dato : 28-11-10 13:06

Den 28-11-2010 12:43, Nederbasse skrev:
> [...]
> Everest fortæller mig at CPU Hastighed 1600.0 MHz (Original: 2933 MHz)
> Hvor er resten af 'hastigheden' blevet af?

Tjek lige med din manual om der ikke er variabel hastighed på din CPU,
af strømsparehensyn

Venligst
Mcwm

Fra : Nederbasse

Dato : 28-11-10 18:50

SNIP
> Tjek lige med din manual om der ikke er variabel hastighed på din CPU,
> af strømsparehensyn
>
> Venligst
> Mcwm

Jeg har ikke kunne finde noget med Power save men jeg har ændret
Multiplier fra 6.0 til 7.5 hvilket giver en CPU hastighed på 2 GHz
Hvordan kan jeg finde de rigtige indstillinger ?

Lars

Fra : Mogens

Dato : 28-11-10 20:17

Den 28-11-2010 18:50, Nederbasse skrev:
> [...]
> Multiplier fra 6.0 til 7.5 hvilket giver en CPU hastighed på 2 GHz
> Hvordan kan jeg finde de rigtige indstillinger ?

PÃ¥ Intels hjemmeside.

Den skal have en multiplier på 11 (11*266)

Mogens