Bananskræller og miljøet
Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 30-10-10 01:02

Jeg tager på skovtur og spiser en banan. Hvad er bedst for miljøet, at jeg tager skrællen
med hjem til skraldespanden, eller at jeg smider den i skovbunden?

Fra : Harald Mossige

Dato : 30-10-10 04:06

Den 30.10.2010 02:01, skreiv Jesper Lauridsen:
> Jeg tager på skovtur og spiser en banan. Hvad er bedst for miljøet, at jeg tager skrællen
> med hjem til skraldespanden, eller at jeg smider den i skovbunden?

At du spiser dansk frukt.

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 30-10-10 09:09

"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> skrev
> Jeg tager på skovtur og spiser en banan. Hvad er bedst for miljøet, at jeg
> tager skrællen
> med hjem til skraldespanden, eller at jeg smider den i skovbunden?

Hvis du ikke dækker den, er du set med manges øjne et skovsvin i nogle
uger..

Ellers vil du blot bringe et sandskorn til biomassen i skovmiljøet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 30-10-10 09:35

Preben R. Sørensen skrev bl.a.:

> Hvis du ikke dækker den, er du set med manges øjne et
> skovsvin i nogle uger..

Ja, skrællen går hurtigt i forrådnelse, samtidig med at en
masse småkravl måske får et kosttilskud. Der kommer
heldigvis ikke til at vokse bananpalmer i skovene. En
anden ting er æbler og andre frugter med kerner. Her
kan man måske komme til at bidrage med enkelte nye
indslag i floraen.

I gamle dage kunne man åbne vinduerne i togene. Det
kan man se følgerne af i dag langs banerne i form af
mange spændende sorter af æbletræer.

--
Herluf :·)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-10-10 10:39

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> I gamle dage kunne man åbne vinduerne i togene. Det
> kan man se følgerne af i dag langs banerne i form af
> mange spændende sorter af æbletræer.

Der er dog ikke kommet nogen ølflaske- eller sliktræer.

--
Bertel

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-10-10 15:57

"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> wrote in message
> Jeg tager på skovtur og spiser en banan. Hvad er bedst for miljøet, at jeg
> tager skrællen
> med hjem til skraldespanden, eller at jeg smider den i skovbunden?

Definér miljø.