Raket?
Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 16-10-10 20:29

Ser raketudstødning sådan her ud?

http://www.youtube.com/watch?v=YnszlJC8iGs&feature=player_embedded

Altså at det først spredes og så siden samler sig igen?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-10-10 22:59

On 2010-10-16 21:28, Preben R. Sørensen wrote:
> Ser raketudstødning sådan her ud?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=YnszlJC8iGs&feature=player_embedded
>
> Altså at det først spredes og så siden samler sig igen?

Jeg tror det er et fly med overlydshastighed.

Mvh
Martin

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-10-10 13:22

> Jeg tror det er et fly med overlydshastighed.

Den ændring der er i udstødnings gassen ved 00:30 ligner et 'Stage' skifte
i mine øjne.

Efter skiftet er der klart mindre lys og gas udvikling, som må være forventlig
med et mindre 'Stage'. Trin 2 a. la
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Apollo_11_first_stage_separation.jpg

Jan Rasmussen

Fra : Martin Andersen

Dato : 17-10-10 11:31

On 16-10-2010 21:28, Preben R. Sørensen wrote:
> Ser raketudstødning sådan her ud?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=YnszlJC8iGs&feature=player_embedded
>
> Altså at det først spredes og så siden samler sig igen?

Det "samler sig" ikke igen, tænk på raketten både stiger til vejrs og
bevæger sig relativt i forhold til kameramanden.

Her er en anden video: http://www.youtube.com/watch?v=7tNFWkdCvFs

Fra : Martin Andersen

Dato : 17-10-10 11:32

On 17-10-2010 12:31, Martin Andersen wrote:

> Det "samler sig" ikke igen, tænk på raketten både stiger til vejrs og
> bevæger sig relativt i forhold til kameramanden.
>
> Her er en anden video: http://www.youtube.com/watch?v=7tNFWkdCvFs

Og et par billeder:
http://members.cox.net/starscopes/space_sky/20050922_vandenberg_rocket_launch.html

Fra : Kim Christensen

Dato : 17-10-10 08:55

On 17 Okt., 12:31, Martin Andersen <d...@ikke.nu> wrote:
> On 16-10-2010 21:28, Preben R. Sørensen wrote:> Ser raketudstødning sådan her

> Det "samler sig" ikke igen, tænk på raketten både stiger til vejrs og
> bevæger sig relativt i forhold til kameramanden.

Og desuden bliver rakettens udstødning/flamme mere bred efterhånden
som den kommer op hvor lufttrykket falder. Atmosfæren er inddelt i lag
med forskellige egenskaber, det har også indflydelse.
Det er en raket, selvom de kinesiske myndigheder sikkert benægter at
det nogensinde har fundet sted.

Hilsen Kim