Newbee Flyrejse
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 24-11-10 20:02

Hej gruppe

Jeg skal ud og rejse om nogen uger. Jeg har fundet og booket hotel og
flyrejse, men....

Det er en E-ticket: Hvad betyder det? Hvor skal jeg checke ind? Ved
LuftHansa'a skrank eller ved en pc?

Når flyet afgår kl 6, hvad tid skal jeg så senest være i lufthavnen?

Jeg skal skifte fly i Frankfurt. Er der nogen der ved om lufthavnen er nem
overskuet?

Når jeg ankommer til Athen: Er det så nemt at finde toget til centrum?

Tak på forhånd

VH Pernille Højgaard

Fra : N_B_DK

Dato : 24-11-10 20:53

"Pernille Højgaard" <ph@praxis-it.invalid> wrote in message
> [...]
> er nem overskuet?
>
> Når jeg ankommer til Athen: Er det så nemt at finde toget til centrum?

Det virker på mig som det er bedre at du bliver hjemme, hvis ikke du selv
kan undersøge hvad en E-ticket er, hvordan pokker vil du så kunne klare dig
selv udenfor DK? beklager det er ikke ondt ment, men enhver 10årig skoleelev
kan finde svaret på dine spørgsmål på 2 min.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 24-11-10 21:13

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> dig selv udenfor DK? beklager det er ikke ondt ment, men enhver 10årig
> skoleelev kan finde svaret på dine spørgsmål på 2 min.

Tak for din opsang

Jeg prøvede nok at finde den lette løsning, da der er mange andre ting ved
min rejse at bekymre sig om (Jeg skal alene afsted OG opereres i et fremmed
land)

Men hvis der er andre der kan komme med nogen stikord, så er I velkomne

VH Pernille

Fra : N_B_DK

Dato : 24-11-10 21:26

> Jeg prøvede nok at finde den lette løsning, da der er mange andre
> ting ved min rejse at bekymre sig om (Jeg skal alene afsted OG
> opereres i et fremmed land)

Om du skal opereres eller ej, ændrer ikke på at du bør kunne finde de
oplysniger selv, personligt fatter jeg ikek at man tager til Grækenland for
at blive opereret hvis ikke man kan finde ud af at komme derned, men du skal
da have ros for at være en ærkedansker, fralægger sig ALT personligt ansvar,
og ja jeg har selv været alene afsted, og jeg havde ikke behov for at spørge
om vej en eneste gang på de 5 uger (Australien).

Ps håber lægen der skal operere dig, går lidt mere op i forberedelse end du
gør.

--
MVH. N_B_DK

Fra : cykelsmeden

Dato : 26-11-10 20:52

Den 24-11-2010 21:13, Pernille Højgaard skrev:
> [...]
> fremmed land)
>
> Men hvis der er andre der kan komme med nogen stikord, så er I velkomne

Læs nu lidt af de andre råd, og tag for guds skyld afsted.
N_B_DK er ivrig skribent i adskillige grupper, men i modsætning til de
fleste, har hans indlæg sjældent værdi for OP, og går mestendels på at
nedgøre andres indlæg.

Du har fået svar på dine usikre tanker, og er der mere, så skriv endelig.
//finn

Fra : alexbo

Dato : 24-11-10 21:28

"Pernille Højgaard" skrev

> Det er en E-ticket: Hvad betyder det?
En Billet der kun findes elektronisk, du ved du skal rejse, Lufthansa ved du
skal med, det er nok.
Hvor skal jeg checke ind? Ved LuftHansa'a skrank eller ved en pc?

Lufthansa tilbyder flere muligheder, jeg vil foreslå en af de automater der
står i afgangshallen.

> Når flyet afgår kl 6, hvad tid skal jeg så senest være i lufthavnen?

Lufthansa vil se dig en halv time før, men bereng du lidt ekstra.

http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/Foer+afrejse/Mødetid+og+check-in.htm

Linket er til en række videoer bla.a. om selv check ind.
Jeg formoder du har betalt med kredit/dankort, brug det samme i maskinen.

http://ms.arkena.dk/show/?k=11690262382886c66390dff6c5be8e27a97eee353ce7d41074#

Dine spørgsmål om Frankfurt og Athen kan jeg ikke hjælpe med.
Du skal forøvrigt ikke holde dig tilbage for at spørge personen ved maskinen
ved siden af, de fleste hjælper hellere end gerne.

mvh
Alex Christensen

Fra : Krabsen

Dato : 24-11-10 23:21

Den 24-11-2010 21:28, alexbo skrev:

> "Pernille Højgaard" skrev

> En Billet der kun findes elektronisk, du ved du skal rejse, Lufthansa
> ved du skal med, det er nok.
> Hvor skal jeg checke ind? Ved LuftHansa'a skranke eller ved en pc?

Er du I tvivl, så gå til skranken. Desuden er der ofte (i al fald i
Billund) personale til assistance ved selvbetjeningspultene, så det skal
nok gå, bare du husker passet.

> [...]
> står i afgangshallen.

> Lufthansa vil se dig en halv time før, men beregn du lidt ekstra.

Nu ved vi ikke, om afgangen er fra København eller Billund

> [...]
>
> http://ms.arkena.dk/show/?k=11690262382886c66390dff6c5be8e27a97eee353ce7d41074#
>
> Dine spørgsmål om Frankfurt og Athen kan jeg ikke hjælpe med.

Frankfurt er ikke mere rodet end andre, men den er stor, så der kan være
et stykke at gå. De fleste Lufthansa-afgange er fra samme terminal: en
meeeget lang bygning med gates på begge sider.

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-10 21:29

On Wed, 24 Nov 2010 20:02:00 +0100, Pernille Højgaard wrote:

> Det er en E-ticket: Hvad betyder det?

At du har fået billetten pr. email og selv skal printe den og tage
udskriften med i lufthavnen.

> Hvor skal jeg checke ind? Ved LuftHansa'a skrank eller ved en pc?

Det kan du se på skærmene.

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-11-10 21:40

On Wed, 24 Nov 2010 21:28:49 +0100, Peter Loumann wrote:

> At du har fået billetten pr. email og selv skal printe den og tage
> udskriften med i lufthavnen.

Dvs.:
Sådan gør jeg for en sikkerheds skyld og fordi jeg er neurotisk omkring
flyrejse. Antagelig er booking- / billet-nr. sammen med pas eller endda pas
alene tilstrækkeligt.

--
pl

Fra : Krabsen

Dato : 24-11-10 23:12

Den 24-11-2010 21:40, Peter Loumann skrev:

> [...]
> flyrejse. Antagelig er booking- / billet-nr. sammen med pas eller endda pas

Som regel er pas tilstrækkeligt - det er flere år siden de har gidet se
på andet, når vi har rejst

Fra : N_B_DK

Dato : 24-11-10 23:58

"Krabsen" <usenet@krabsen.dk> wrote in message

> Som regel er pas tilstrækkeligt - det er flere år siden de har gidet
> se på andet, når vi har rejst

De ville også se mit kreditkort (som jeg havde anvendt til betaling) da jeg
checkede ind (British Airways).

--
MVH. N_B_DK

Fra : michael

Dato : 01-12-10 18:47

Den 24-11-2010 23:57, N_B_DK skrev:
> "Krabsen" <usenet@krabsen.dk> wrote in message

> De ville også se mit kreditkort (som jeg havde anvendt til betaling) da
> jeg checkede ind (British Airways).

Du kan da ikke være så kreditværdig, at har et kreditkort...

/michael

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-11-10 21:45

"Pernille Højgaard" <ph@praxis-it.invalid> skrev i meddelelsen
> Hej gruppe
>

> Når jeg ankommer til Athen: Er det så nemt at finde toget til centrum?

Der kører Metro og 3 buslinjer til centrum. Du kan læse mere her:
http://www.athens-airport.info/

Kurt

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 24-11-10 21:57

"Pernille Højgaard" <ph@praxis-it.invalid> skrev i meddelelsen
> Hej gruppe

Tusind tak for svarene

VH Pernille

Fra : Jet

Dato : 24-11-10 14:39

On 24 Nov., 21:02, Pernille Højgaard <p...@praxis-it.invalid> wrote:

> Når jeg ankommer til Athen: Er det så nemt at finde toget til centrum?

Det bedste og nyeste kort over Athens, der går 2 slags tog fra Airport
til centrum, se linket

http://www.aia.gr/pages.asp?langid=2&pageid=984

Fra : TL

Dato : 24-11-10 22:48

On Wed, 24 Nov 2010 20:02:00 +0100, in dk.fritid.rejse Pernille
Højgaard <ph@praxis-it.invalid> wrote:

>Hej gruppe
>
>Jeg skal ud og rejse om nogen uger. Jeg har fundet og booket hotel og
>flyrejse, men....
>
>Det er en E-ticket: Hvad betyder det?

Ingen papirbillet, billetten eksisterer kun som et nummer i
flyselskabets database. Dermed ingen papirbillet at glemme eller
miste.

>Hvor skal jeg checke ind? Ved
>LuftHansa'a skrank eller ved en pc?

Sædvanligvis kan man checke ind online 24 eller 48 timer før afrejse
på flyselskabets webside. Alternativt, ved en elektronisk kiosk i
lufthavnen (med det betalingskort som du brugte til at købe
billetten), eller ved flysekslabets skranke.

>Når flyet afgår kl 6, hvad tid skal jeg så senest være i lufthavnen?

Jeg ville planlægge at være i lufthavnen kl. 4.

>Jeg skal skifte fly i Frankfurt. Er der nogen der ved om lufthavnen er nem
>overskuet?

Frankfurt er generelt rodet og ikke den nemmeste lufthavn, men svjh så
er det ikke så galt hvis du kommer fra og skal videre indenfor EU, og
hvis du bliver hos Lufthansa.

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 14-12-10 13:04

Nåh, så er jeg hjemme igen....

Svar på mine egne spørgsmål:

E-ticket: Som jeg egentlig selv havde regnet ud, men også fik at vide i
denne gruppe, man printer den selv. Men det betyder også at der ikke er
nogen direkte checkin skranke i Billund. Man skal selv scanne sit pas og så
kan man vælge hvor man vil sidde. Og så afleverer man sin bagage ved en
bagageslranke.

Frankfurt lufthavn: Den er meget stor. På ud-turen blev jeg sat af ved B30
(Eller der omkring) og så skule jeg ned til B10 for at finde en tunnel med
adgang til terminal C.

Hjemturen

I Athen var der valg mellem selv at checke ind (Som i Billund) eller at gå
til en check-in skranke.

Men tak for hjælpen og de gode råd jeg ellers fik

VH Pernille