Hvem mon stjæler mine mails?
Fra : Bente Christensen

Dato : 24-11-10 13:24

Nu har det stået på i en måneds tid, at mine mails forsvinder.

Jeg har to mailadresser, - den ene hos TDC.

Jeg har observeret, at de mails, som kommer på TDCs webmail uden videre
forsvinder, når der er gået en halv til en hel time.

Jeg har i den periode ikke haft åbent for
noget mailprogram, såvidt jeg da ved.

Jeg har gentaget forsøget via to forskellige computere på forskellige
tidspunkter.

Jeg har forhørt mig hos TDC flere gange, men har kun fået en sludder for en
sladder om, at de vil ringe tilbage.
Senest i dag fik jeg at vide, at jeg nok havde et program liggende, som
hentede dem.
Hvilket program kan det mon være, som kun henter TDC-mails, og hvor er de så
nu?

Mange hilsener fra Bente C.

Fra : Holst

Dato : 24-11-10 13:38

On 24-11-2010 13:24, Bente Christensen wrote:

> [...]
> hentede dem.
> Hvilket program kan det mon være, som kun henter TDC-mails, og hvor er de så

Jeg vil ikke gætte på, hvor dine mails er endt henne.

Forsvinder de, fordi de enten bliver hentet af et program, som du har
liggende, eller fordi andre logger ind på din konto og henter dine
mails, så er der en meget simpel løsning: Skift adgangskode.

Alternativt forsvinder de, fordi TDC har noget rod i deres system, og
det er nok lidt sværere at gøre noget ved.

Fra : Bente Christensen

Dato : 24-11-10 13:52

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Forsvinder de, fordi de enten bliver hentet af et program, som du har
> liggende, eller fordi andre logger ind på din konto og henter dine mails,
> så er der en meget simpel løsning: Skift adgangskode.

Ok. Det vil jeg da prøve.
Kunne de ikke i det mindste selv have foreslået det?

> Alternativt forsvinder de, fordi TDC har noget rod i deres system, og det
> er nok lidt sværere at gøre noget ved.

Forudsætter, at de erkender det.

Hilsen fra Bente C.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-11-10 14:16

Bente Christensen skrev:

> Forudsætter, at de erkender det.

Det er nok ikke særligt sandsynligt, at det er en fejl i
TDC's system. Jeg vil sige, at der er langt over 99 procents
chance for, at du har et program liggende, som henter dine
mails - altså det samme som TDC's gæt.

Hvilket program er svært at sige for TDC. Det er lidt
nemmere for os, fordi vi kan se, hvilket program du har
brugt til at skrive med her. Nemlig Outlook Express. Mon
ikke det er det program, der henter dine mails.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Kent

Dato : 24-11-10 17:18

Kim Ludvigsen skrev:
> Hvilket program er svært at sige for TDC. Det er lidt nemmere for os, fordi
> vi kan se, hvilket program du har brugt til at skrive med her. Nemlig Outlook
> Express. Mon ikke det er det program, der henter dine mails.

Hvis der så er sat et filter op med "vis kun ulæste meddelelser" op, så
vil mails "forsvinde". Jeg kan ikke huske, hvor det filter sidder i OE,
men det kunne være en idé at se efter om dette kunne være tilfældet.

Og ændre filteret til at vise alle meddelelser.

--

Kent

Fra : cykelsmeden

Dato : 24-11-10 17:19

Den 24-11-2010 14:16, Kim Ludvigsen skrev:
> Hvilket program er svært at sige for TDC. Det er lidt nemmere for os,
> fordi vi kan se, hvilket program du har brugt til at skrive med her.
> Nemlig Outlook Express. Mon ikke det er det program, der henter dine mails.
eller en mobil, evt. en "videresolgt" som ikke er omkonfigureret.
- har jeg set adskillige eksempler på!
løsning, som tidligere nævnt, nyt password.

og nej: kvaliteten hos TDCsupportere er konstant faldende i takt med
neddrosling af aktiviteter.

//finn