Fra OE 6 til Live Mail ?
Fra : Kaj

Dato : 19-11-10 21:12

Hej.
Jeg har købt ny computer med Win 7.
Så nu vil jeg bruge Live Mail i stedet for OE.

Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg flytter mine mails, kontakpersoner,
og opsætninger
fra den gamle computer med OE til den nye med Live Mail ?

MVH
Kaj

Fra : Carl Drud

Dato : 20-11-10 15:32

"Kaj" <kkk@kkk.com> writes:

> Jeg har købt ny computer med Win 7.

Tillykke.

> Så nu vil jeg bruge Live Mail i stedet for OE.

Kig tilbage en månedstid på tråde der har været her i gruppen omkring
problemer/mangler i nyeste version af Live Mail.

> Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg flytter mine mails, kontakpersoner,
> og opsætninger
> fra den gamle computer med OE til den nye med Live Mail ?

Der står noget her:

http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/importing-your-e-mail-contacts-and-calendar-into-windows-live-mail

http://email.about.com/od/livemaildesktoptips/qt/Import_Mail_and_Settings_from_Outlook_Express_in_Live_Mail.htm

Men jeg ville anbefale Mozilla Thunderbird i stedet for WLM.

http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.php

http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Importer_mails_og_kontakter_til_Thunderbird_p%C3%A5_ny_computer

--
Carl

Fra : Kaj

Dato : 21-11-10 19:42

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse

> Men jeg ville anbefale Mozilla Thunderbird i stedet for WLM.

> [...]

Tusind tak for hjælpen.
Nu har jeg fået det hele over på den nye computer uden problemer.
Jeg vil også prøve Thunderbird.
Kan det virkelig passe at der er noget der er bedre end
Microsoft programmer ? -:)

Kaj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-11-10 00:27

"Kaj" <kkk@kkk.com> skrev i meddelelsen
> Kan det virkelig passe at der er noget der er bedre end
> Microsoft programmer ? -:)

Måske ikke bedre eller dårligere, men lidt anderledes, så det er
smagssag, hvad man synes bedst om

Jan

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-11-10 16:13

Den 21-11-2010 19:41, Kaj skrev:
> [...]
> Jeg vil også prøve Thunderbird.
> Kan det virkelig passe at der er noget der er bedre end

Du kan også prøve Postbox fra http://www.postbox-inc.com/
Den er bygget på Thunderbird.

Fra : Carl Drud

Dato : 22-11-10 18:16

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> writes:

> Måske ikke bedre eller dårligere, men lidt anderledes, så det er
> smagssag, hvad man synes bedst om

Det må siges ver. 2011 i den grad er dårligere. Den forrige version
havde laaangt om længe fået løst problemet med de manglende citattegn
ved svar på Quoted Printable indlæg.

Nu har man så valgt helt at fjerne muligheden for citattegn. Den dur
ikke som newsreader.

--
Carl