/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Kritik udbedes
Fra : Ole Braad-Sørensen


Dato : 13-11-10 07:44


Sitter og nørkler med en 14 år gammel hjemmeside hvor der skal fjernes en bunke
<FONT> og <TABLE>, samt rettes så det kommer til at stå pænere.

Har eksperimenteret lidt med at sætte afsnit <p> op så det er nemmere for
brugeren at se de forekellige "paragraffer". Har bla.a. prøver at skifte afsnit
fra navy til maroon, men ka ikk lie vurdere om det forvirrer eller er OK!

Samtidig fremhæver jeg navnet "Søholm" med rød skrift ved at bruge
<span>Søholm</span> og i header sætte dette:

<style type="text/css">
<!--
span {
   color: red;
}
-->
</style>

Jeg ved godt at så ka jeg ikk bruge <span> til andet (på den side) men det gør
jeg så heller ikke. Det er nok ikke "god tone" fornemmer jeg.

Siden er www.soholm.com/_heste/pension.php

Det er KUN og KUN denne side der er rette som beskrevet. Ikke resten.

Jeg ville være taksom for hvis kritiske røster kom med input til hvordan siden
opleves med hensyn til farveskift på afsnit, samt mit fif med <span>.

Det er kun designet der skal kommenteres. Ikke det babel der står på siden
Ethvert input er kærkomment inden jeg ska rette resten.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

 
 
Christian Kragh (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Christian Kragh


Dato : 13-11-10 09:42

> Samtidig fremhæver jeg navnet "Søholm" med rød skrift ved at bruge
> <span>Søholm</span> og i header sætte dette:
>
> <style type="text/css">
> <!--
> span {
> color: red;
> }
> -->
> </style>
>
> Jeg ved godt at så ka jeg ikk bruge <span> til andet (på den side) men det
> gør
> jeg så heller ikke. Det er nok ikke "god tone" fornemmer jeg.

Hvis du giver din span en klasse (class) så kan du kalde det navn med en
farve.
style:
span.roed {
color:red;
}
html:
<span class='roed'>Tekst</span>

Så er det kun de span der har class=roed der bliver røde.
Derfor kan du også lave en der hedder .blaa i din style der giver en blå.
Alle dine elementer på siden du giver en class findes i din style ved at
sætte et punktum foran navnet du har giver.

Du kan også give dine elementer et id på samme måde, men i din style skal du
kalde det med # istedet for punktum.

Husk dog på at der kun må optræde en id på hver side da de skal være
unikke...
Du kan nemt tilgå et id med javascript.
var elem = document.getElementById("span1id");
<span class='roed' id='span1id'>Tekst</span>
Du kan derfor sagtens give elementer en klasse og et id samtidig.

For at blive endnu mere advanceret så kan du også følgende:

style:
span.roed {
color:red;
}
span.staerk {
font-weight:bold;
}
html:
<span class='roed staerk'>Tekst</span>
Du kan altså give flere klasser til samme element.

> Siden er www.soholm.com/_heste/pension.php
>
> Det er KUN og KUN denne side der er rette som beskrevet. Ikke resten.
>
> Jeg ville være taksom for hvis kritiske røster kom med input til hvordan
> siden
> opleves med hensyn til farveskift på afsnit, samt mit fif med <span>.

Jeg er ikke så meget for den baggrundsfarve, så det første jeg gjorde da jeg
kom på siden var at "hacke" dine styls med mozilla firebug og fjerne den...
Hvilket jeg syntes gør siden mere overskuelig...
Se: http://www3.ckweb.dk/test.png

Christian


Christian Kragh (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Christian Kragh


Dato : 13-11-10 09:48

Der er forresten mange små steder du kan optimere din kode:

<div style="border: thin dashed green;">
<p class="center navy">Vi har i øjeblikket <span>1</span> ledig boks i helt
ny stald med masser af lys og luft.<br>
I "gammel" stald har vi <span>1</span> ledig boks.</p>
</div>

kan blive til:
<div style="border: thin dashed green;" class='center navy'>
Vi har i øjeblikket <span>1</span> ledig boks i helt ny stald med masser af
lys og luft.<br>
I "gammel" stald har vi <span>1</span> ledig boks.
</div>

Så sparedu du det der <p> haløj eller omvendt:
<p class="center navy" style="border: thin dashed green;">Vi har i
øjeblikket <span>1</span> ledig boks i helt ny stald med masser af lys og
luft.<br>
I "gammel" stald har vi <span>1</span> ledig boks.</p>

hvor du spare <div>

Christian


Birger Sørensen (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Birger Sørensen


Dato : 13-11-10 12:02

Christian Kragh formulerede spørgsmålet:
> Der er forresten mange små steder du kan optimere din kode:
8X
> kan blive til:
> <div style="border: thin dashed green;" class='center navy'>
> Vi har i øjeblikket <span>1</span> ledig boks i helt ny stald med masser af
> lys og luft.<br>
> I "gammel" stald har vi <span>1</span> ledig boks.
> </div>

At bruge inline styles, er næppe en optimering...
Det er at sprede kode der burde være centraliseret, ud over alle sine
sider - hvilket ikke tjener andet formål and at gøre vedligehodelse
(fejlfinding, fejlretning, tilføjelser), så besværligt som muligt.


Birger

--
http://varmeretter.dk - billig, sund og hurtig mad
http://bbsorensen.dk



Christian Kragh (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Christian Kragh


Dato : 13-11-10 20:02

> > <div style="border: thin dashed green;" class='center navy'>
> > Vi har i øjeblikket <span>1</span> ledig boks i helt ny stald med masser
> > af lys og luft.<br>
> > I "gammel" stald har vi <span>1</span> ledig boks.
> > </div>
> At bruge inline styles, er næppe en optimering...
> Det er at sprede kode der burde være centraliseret, ud over alle sine
> sider - hvilket ikke tjener andet formål and at gøre vedligehodelse
> (fejlfinding, fejlretning, tilføjelser), så besværligt som muligt.

Nu var det for at bruge den kode der allerede var på siden...
Ja, en class ville være meget bedre.

Christian


Ole Braad-Sørensen (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Ole Braad-Sørensen


Dato : 13-11-10 10:59

"Christian Kragh" <tursoe@gmail.com> wrote:

>eg er ikke så meget for den baggrundsfarve, så det første jeg gjorde da jeg

Tak skal du ha for din meget uddybende forklaring.
Vil rette koden og se hvad jeg kan finde ud af.

Mangler svar på de skiftende farver i afsnittende....?

MEN. (Græder højlydt) Er meget ked af at du ikk ka li baggrunden. Den er jeg els
meget glad for

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com
(Danmarks kedeligste hjemmeside)

Allan Vebel (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 13-11-10 23:14

Ole Braad-Sørensen skrev:

> MEN. (Græder højlydt) Er meget ked af at
> du ikk ka li baggrunden. Den er jeg els meget
> glad for

Jeg bryder mig heller ikke om baggrunden og
de alt for mange forskellige farver på tekst og
grafik - det er alt for 90'er-agtigt.

http://soholm.com/_heste/urtegras.php ser
jeg både rød, gul, grøn, blå og violet fra starten,
det stjæler fuldstændig fokus fra teksten på
siden.

Bladrer jeg lidt ned ad siden, kommer en boks
med et manglende billede og tekst der er
placeret oven i hinanden, se:

http://vebel.dk/test/braad/foder.png

Validerer jeg siden, får jeg 87 valideringsfejl, se:

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fsoholm.com%2F_heste%2Furtegras.php

Går jeg ind på http://soholm.com/_heste/ridetur.php
er det meste sat med position:absolute; - det gør
siden næsten ubrugelig, og den kan slet ikke
udskrives på normal vis.

Du skal bruge positon:absolute; med meget stor
forsigtighed - eller helt undlade den.

Mit bud er at lave noget helt enkelt, hvor det er
teksten der dominerer - så kan det altid krydres
med billeder og dekorationer.

I øjeblikket er det dekorationer, baggrundsfarver,
tekstfarver, billedovergange og meget andet der
dominerer - og så var der lige noget hestevrinsk
midt i radioavisen

Jo, så er der lige menuen - lavet med billeder, så
det ikke er søgemaskinevenligt. Det samme gør
sig gældende på din egen side.

Lad det hele ligge - start på noget helt nyt - spørg
hvis du er i tvivl om noget - og overskriv det hele
når du har en brugbar version.

Jeg vil foreslå at du laver en http://soholm.com/test/
hvor du nemt kan lægge noget ud som andre kan se,
kan validere koden, og lukke af så søgemaskinerne
ikke lige kan se det:

<meta name="robots" content="noindex,nofollow" />

Når det hele så er på plads og valideret, rettes det
til:

<meta name="robots" content="index,follow" />

.... og du overskriver det eksisterende.

Ja, der er lidt at arbejde med - men du og dine
brugere vil blive meget gladere til sidst

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk
http://webdesigngruppen.dk



Dennis Munding (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Dennis Munding


Dato : 13-11-10 11:27

Hej Ole!
Ole Braad-Sørensen skrev...
>
> Sitter og nørkler med en 14 år gammel hjemmeside hvor der skal fjernes en
> bunke
> <FONT> og <TABLE>, samt rettes så det kommer til at stå pænere.
>
> Har eksperimenteret lidt med at sætte afsnit <p> op så det er nemmere for
> brugeren at se de forekellige "paragraffer". Har bla.a. prøver at skifte
> afsnit
> fra navy til maroon, men ka ikk lie vurdere om det forvirrer eller er OK!
>
> Samtidig fremhæver jeg navnet "Søholm" med rød skrift ved at bruge
> <span>Søholm</span> og i header sætte dette:
>
> <style type="text/css">
> <!--
> span {
> color: red;
> }
> -->
> </style>
>
> Jeg ved godt at så ka jeg ikk bruge <span> til andet (på den side) men det
> gør
> jeg så heller ikke. Det er nok ikke "god tone" fornemmer jeg.

Det med at bruge span vil jeg ikke komme ind på, da Christian allerede har
uddybet det.

Din baggrund fejler ikke - efter min mening - noget, men måske du skulle
overveje tekstfarverne igen.
De virker lidt for "skrigende" - især med den skriftstørrelse du bruger.

Derudover har jeg meget lidt forståelse for, hvorfor mange vælger at lave
den mest vigtige tekst som en grafik-fil??!
Som på mange andre sider, har du også valgt at skrive firmanavnet i en
grafik-fil.
Den eneste - men ikke særligt intelligente - fordel det har, er at man kan
lave det flottere end ren tekst.

Ulemper og gener er der til gengæld flere af:
- Søgerobotterne kan ikke læse tekst skrivet i grafik eller på billeder.
- Det samme gør sig gældende for de oplæsningsprogrammer blinde og
svagtseende benytter.
- Hvis man har deaktiveret billeder (på især mobile enheder så som iphones
og lign.) vil firmanavnet ikke fremtræde tydeligt.

Man kan dog løse problemet ved at style og kode sig ud af det, men det er
absolut ikke anbefalelsesværdigt (og ja: har selv brugt metoden - men ikke
af lyst!).

Eks.:
html:
<h1>Søholm</h1>

css:
h1 {display:none;} eller
h1 {
position:absolute;
left: -2000px;
}

En sidste ting:
Spørgsmålet/anmodningen hører til i en helt anden gruppe:
FUT: news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros


Med venlig hilsen
--
Dennis Munding
a.k.a. The Eye - Member of the PosseGrim Squad
http://pgsquad.com/
"When you hear the wind - you're already dead..."


Erik Olsen (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 13-11-10 11:41

Ole Braad-Sørensen wrote:

> Sitter og nørkler med en 14 år gammel hjemmeside hvor der skal
> fjernes en bunke <FONT> og <TABLE>, samt rettes så det kommer til at
> stå pænere.
>
> Har eksperimenteret lidt med at sætte afsnit <p> op så det er nemmere
> for brugeren at se de forekellige "paragraffer". Har bla.a. prøver at
> skifte afsnit fra navy til maroon, men ka ikk lie vurdere om det
> forvirrer eller er OK!
>
> Samtidig fremhæver jeg navnet "Søholm" med rød skrift ved at bruge
> <span>Søholm</span> og i header sætte dette:

Det er noget skidt med den skiften af tekstfarve. Behold den blå farve
hele vejen, den er den nemmeste at læse, så generer skift i
baggrundsfarven heller ikke så meget.

Du har en punktopstilling over nederste billede, der er teksten for
lille. Jeg har svært ved at læse den.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Birger Sørensen (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Birger Sørensen


Dato : 13-11-10 11:59

Ole Braad-Sørensen tastede følgende:
> Sitter og nørkler med en 14 år gammel hjemmeside hvor der skal fjernes en
> bunke <FONT> og <TABLE>, samt rettes så det kommer til at stå pænere.
>
> Har eksperimenteret lidt med at sætte afsnit <p> op så det er nemmere for
> brugeren at se de forekellige "paragraffer". Har bla.a. prøver at skifte
> afsnit fra navy til maroon, men ka ikk lie vurdere om det forvirrer eller er
> OK!
>
> Samtidig fremhæver jeg navnet "Søholm" med rød skrift ved at bruge
> <span>Søholm</span> og i header sætte dette:
>
> <style type="text/css">
> <!--
> span {
>    color: red;
> }
> -->
> </style>
>
> Jeg ved godt at så ka jeg ikk bruge <span> til andet (på den side) men det
> gør jeg så heller ikke. Det er nok ikke "god tone" fornemmer jeg.
>
> Siden er www.soholm.com/_heste/pension.php
>
> Det er KUN og KUN denne side der er rette som beskrevet. Ikke resten.
>
> Jeg ville være taksom for hvis kritiske røster kom med input til hvordan
> siden opleves med hensyn til farveskift på afsnit, samt mit fif med <span>.
>
> Det er kun designet der skal kommenteres. Ikke det babel der står på siden
> Ethvert input er kærkomment inden jeg ska rette resten.
>
> Med venlig hilsen
> Ole Braad-Sørensen
> www.foldrenser.dk

Der er en ris/ros gruppe, hvor den ene del af dit spørgsmål hører
hjemme.

Personligt syntes jeg det ser meget godt ud, men smag og behag er jo
foskellig - alle mennesker opfatter ikke farver ens, og nogle
kombinationer er sværere at læse for nogle. Jeg har ikke problemer med
dit valg.

omkring at bruge span direkte til at formattere farven (eller andre
attributter), så er det smartere at bruge en klasse til det.
..red { color : red; }
<span class="red">Søholm</span>
- gansk ligesom du har gjort med de andre tekstfarver.
Så er span brugbart til andre ting (andre tekstfarver, f.eks.) på samme
måde.
Det er selvfølgelig rigtigt, at hvis man ikke bruger span til andet, er
det ligegyldigt.
Jeg vil mene at det er lettere læseligt at bruge class, fordi der står
i tagget i kildekoden, at teksten bliver rød - og det er også nemmere i
en vedligeholdelses situation.

Som oprenset kode, er dit arbejde flot.
Der er kun en enkelt alt på et <img> der er undsluppet valideringen -
og den kan man jo vælge at se bort fra. (Den betyder dog noget for
skærmlæsere).
Men når du nu er i gang, hvorfor så "modernisere" til transitional, i
stedet for til strict? Du anvender både tags og attributter der er
deprecated - hvilket i praksis vil sige, at der går ikke så længe, før
du skal til at rette de samme sider igen.

Birger

--
http://varmeretter.dk - billig, sund og hurtig mad
http://bbsorensen.dk



Jørgen Farum Jensen (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Jørgen Farum Jensen


Dato : 13-11-10 12:19

Den 13-11-2010 07:43, Ole Braad-Sørensen skrev:

> Jeg ville være taksom for hvis kritiske røster kom med input til hvordan siden
> opleves med hensyn til farveskift på afsnit, samt mit fif med<span>.
>
> Det er kun designet der skal kommenteres. Ikke det babel der står på siden
> Ethvert input er kærkomment inden jeg ska rette resten.

Du har en god fortælling, som du af al magt
søger at overdøve med smartness, som ikke er
så smart alligevel.

Mit bedste råd er: Start forfra
med almindelig strukturopmærket
tekst, sort (eller meget mørk grå)
tekst på hvid baggrund.

Kulørt tekst, skiftende kulører,
baggrundsgrafik og diverse distra-
herende elementer virker ikke fremmende
for forståelsen. Gør op med dig selv
hvad siden skal handle om, og koncentrer
dig om det. Dine udmugningsapparater
og markeder mv. har du andre sider til.

Fremhævning af tekst i linjen foregår ved
em eller strong og ikke med "fif" med span.

Hvorfor billedtekst på ét billede og
ikke på et andet?

Motivmæssigt er billederne dræbende.
At kigge på en tom stald er lissom at
at besigtige et tomt parcelhus som mulig
kunde. En hestepension må da være fuld
af interessante motiver?

Og et navigationsapparat bør under
ingen omstændigheder være en Flash
Movie.

Jeg er nødt til at spørge: Er du interesseret
at få heste indskrevet i pensionen, eller
er du mest interesseret i at lave en hjemme-
side /du/ synes er flot?

--

Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..

Ole Braad-Sørensen (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Ole Braad-Sørensen


Dato : 13-11-10 13:04

Jørgen Farum Jensen <jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

>Motivmæssigt er billederne dræbende.
>At kigge på en tom stald er lissom at
>at besigtige et tomt parcelhus som mulig
>kunde. En hestepension må da være fuld
>af interessante motiver?

Tak ska du ha (og andre ser har svaret). Sikke en lussing !!!
Men det var svar på det jeg spurgte om.

At "Pæretyven" bliver nævnt er højst relavant, idet det er vigtigt at vide for
pensionærerne at hestene går på rene folde. Derfor er det med.

At stalden er tom skyldes at billedet blev taget lige efter den blev bygget.
Det er da klart at der skal puttes heste ind og udenfor. På todo listen.
Rart at du netop siger det. Flot billede, men indrømmet, der mangler noget.

Også tak for øvrige kommentarer, både til dig og til andre.
Jeg har netop købt din bog(er) og det er derfor jeg gik i gang med at rydde op.

Navigationen var tidligere med knapper i jpg format aktiv/mus-over, men det var
et dumt arbejde at sidde og lave "knapper". Ku godt li at vide hvorfor det
"under ingen omstændigheder" må være flash...!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com
(Danmarks kedeligste hjemmeside)

Allan Vebel (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 13-11-10 13:14

Ole Braad-Sørensen skrev:

> Ku godt li at vide hvorfor det "under ingen
> omstændigheder" må være flash...!

Fordi flash er billeder - og her kan søgemaskinerne
ikke læse teksten.

Dine menupunkter bliver derfor ikke indekseret.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk
http://webdesigngruppen.dk



Birger Sørensen (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Birger Sørensen


Dato : 13-11-10 13:21

Efter mange tanker skrev Allan Vebel:
> Ole Braad-Sørensen skrev:
>
>> Ku godt li at vide hvorfor det "under ingen
>> omstændigheder" må være flash...!
>
> Fordi flash er billeder - og her kan søgemaskinerne
> ikke læse teksten.
>
> Dine menupunkter bliver derfor ikke indekseret.

Og afspilnng af flash, er ekstraprogrammer, som ikke alle har
installeret - og resultatet af at bruge dem, er højt variabelt i
forskellige browsere og på forskellige maskiner.

Birger

--
http://varmeretter.dk - billig, sund og hurtig mad
http://bbsorensen.dk



Jørgen Farum Jensen (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Jørgen Farum Jensen


Dato : 13-11-10 15:06

Den 13-11-2010 13:04, Ole Braad-Sørensen skrev:

> Også tak for øvrige kommentarer, både til dig og til andre.
> Jeg har netop købt din bog(er) og det er derfor jeg gik i gang med at rydde op.
>
> Navigationen var tidligere med knapper i jpg format aktiv/mus-over, men det var
> et dumt arbejde at sidde og lave "knapper". Ku godt li at vide hvorfor det
> "under ingen omstændigheder" må være flash...!

Du kan sagtens lave en grafisk menu med
rollover-effekt blot ved hjælp af CSS, se
for eksempel:
http://webdesign101.dk/showcase/rollover/rollover_2.php

(Side 308 i Webdesign med stylesheets,
kildekode her:
http://webdesign101.dk/cssbog/kildekode/figur2226.html)


--

Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..

Karl Erik Christense~ (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Karl Erik Christense~


Dato : 13-11-10 15:46

On 13-11-2010 15:05, Jørgen Farum Jensen wrote:

> (Side 308 i Webdesign med stylesheets,
> kildekode her:
> http://webdesign101.dk/cssbog/kildekode/figur2226.html)
>

Ja, men du glemmer en vigtig detalje.

Når han så vil have "kuglen" til at indikere at man står på en anden
side i menuen, så kræver det at menuen ændres:

ul.menu li a#link3 {
background-image:url(res/buttonon.gif);

Dælme ikke praktisk når der er +25 sider

Keep it simple

http://www.ssi-developer.net/css/menu-rollover-effect.shtml#

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com
http://webdesign.ranunkelvej.com - Artikler om webdesign


Jørgen Farum Jensen (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Jørgen Farum Jensen


Dato : 13-11-10 16:12

Den 13-11-2010 15:45, Karl Erik Christensen skrev:
> On 13-11-2010 15:05, Jørgen Farum Jensen wrote:
>
>> (Side 308 i Webdesign med stylesheets,
>> kildekode her:
>> http://webdesign101.dk/cssbog/kildekode/figur2226.html)
>>
>
> Ja, men du glemmer en vigtig detalje.
Nej, se nedenfor

> Når han så vil have "kuglen" til at indikere at man står på
> en anden side i menuen, så kræver det at menuen ændres:
>
> ul.menu li a#link3 {
> background-image:url(res/buttonon.gif);
>
> Dælme ikke praktisk når der er +25 sider
>
> Keep it simple

Hvis der også er 25 links i menuen, er det
alt for mange. For så vidt angår et mere
behersket antal links findes forklaringen
på hvordan man gør på side 287, samt her:
http://webdesign101.dk/navigation/faneblade/
og her:

body.sektion1 ul.menu li a:link1,
body.sektion2 ul.menu li a:link2,
body.sektion3 ul.menu li a:link3,
osv osv {...}
--

Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..

Karl Erik Christense~ (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Karl Erik Christense~


Dato : 13-11-10 16:48

On 13-11-2010 16:11, Jørgen Farum Jensen wrote:

>> Ja, men du glemmer en vigtig detalje.
> Nej, se nedenfor

Men den "detalje" bruger du jo ikke i det eksempel du henviser til.

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com
http://webdesign.ranunkelvej.com - Artikler om webdesign


Jørgen Farum Jensen (13-11-2010)
Kommentar
Fra : Jørgen Farum Jensen


Dato : 13-11-10 23:49

Den 13-11-2010 16:47, Karl Erik Christensen skrev:
> On 13-11-2010 16:11, Jørgen Farum Jensen wrote:
>
>>> Ja, men du glemmer en vigtig detalje.
>> Nej, se nedenfor
>
> Men den "detalje" bruger du jo ikke i det eksempel du
> henviser til.

Nej, det beklager jer så. Jeg betragtede dette
punkt som mindre væsentligt end at få under-
streget at det er let at lave en grafisk CSS-rollover
i stedet for en flash movie.

Og så er det jo godt jeg har dig til at kritisere
fodfejlene i mine svar.


--

Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..

se_her@runejensen.dk (13-11-2010)
Kommentar
Fra : se_her@runejensen.dk


Dato : 13-11-10 18:04

On 13 Nov., 07:43, Ole Braad-S rensen <nos...@soholm.com> wrote:

> Det er kun designet der skal kommenteres. Ikke det babel der st r p siden
> Ethvert input er k rkomment inden jeg ska rette resten.

Din side er i kategorien natur ville jeg sige, og grøn er natur. Den
passer også til både gul og rød, så lav baggrundsfarven grøn eller en
fadende grøn og ændr tekst-farven blå til sort. Selve indholdsarealet
kan man evt. være nødt til at lave hvid for læsbarheden.

Jeg er enig med Jørgen i, at en tom stald ikke giver (nok) bevægelse.
Tag et nyt billede af hvad den stald bruges til, så der kommer liv og
et personligt præg. Hvem bruger den stald? Én af de personer skal med
og så selvfølgelig en hest.

Og så ville jeg måske bruge knapt så stor font-størrelse. Alt med
måde.


MVH
Rune Jensen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177451
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408129
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste