Her et et eksempel på hvad jeg mener me
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-11-10 03:23

det er bare et test manual her er den
http://chokmah.dk/manual/manualen.html
hvor billeder og forklaring følges ad / af (?)

hvis vi nu går ind på Jørgen Farums side (gud bevare ham)
bare et sted
http://webdesign101.dk/artikler/omdirigering.php

der er en del teskt
og det hele ender med :

<head>
<title>Siden er flyttet</title>
url=../nyesider/halleluja.htm">
<!--
BODY {font-weight:bold;
font-size:14px;
font-family:arial,
helvetica, sans-serif;
margin:50px;}
-->
</head>
Denne side er flyttet. I løbet af få sekunder stilles
du om til siden på dennes nye placering, som er

osv ...

Der findes der 3 slags bruger

1.) Dem der kan det for hvem det er meningsfuld
2.) folk der gerne vil lære det men ikke fatter hvad der står
3.) folk der måske ville have forstået det hvis det havde været vist
hvad der skete når man tryllede med symboler tal store -& små bogstaver

Nu er en side som Jørgen Farums jeg ved det ikke men den er sikkert på 100 vis
af html sider at begynde at illustrere dem vil være en kæmpe opgave og jeg for en fatter
da godt hvis han ikke gider ...

jeg tror hvis man skal nå nye bruger så skal man betragte dem som begavede børn
der gerne vil - men de skal have en forklaring og ikke mindst de skal kunne se
hvad der sker når man gør dit og dat
(det var den filosofi der gjorde jeg en gang kunne tjene 800 kr i timen
som tlf sælger og er der en ting folk hader så er det opkald fra tlf sælger nå ..)

og det er jo ikke fordi det er tidskrævende at lave en dump
jpg og smide den på http://billedeupload.dk/ - jeg kan godt forstå det kan virke trivielt
men stadig ...

hele problematikken tror jeg med programmering er at folk eller jeg kan i hvertilfælled ikke se
for mig hvad der sker ..

Mv.
BMM

Fra : Christian Kragh

Dato : 13-11-10 09:45

> Mv.
> BMM

Jeg er ikke med på hvad du mener!

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-11-10 14:54

Den 13-11-2010 09:45, Christian Kragh skrev:

> Jeg er ikke med på hvad du mener!
Hvis du går ind på den her side :

det er bare et test manual her er den
http://chokmah.dk/manual/manualen.html
hvor billeder og forklaring følges ad / af (?)

kan du så ikke se at det er et eksempel på hvordan man går ja ok hvad jeg kalder rammer
som er tabeller usynlige ?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-11-10 12:24

Der er ikke tale om rammer (Frames) men tabeller.
Hvis du bruger den korrekte terminologi bliver det lettere at forstå
hvad du taler om.
Et grundkursus i HTML ville ikke skade.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-11-10 14:58

Den 13-11-2010 12:24, Jens Peter Karlsen skrev:
> Der er ikke tale om rammer (Frames) men tabeller.

ja ok ..

> Hvis du bruger den korrekte terminologi bliver det lettere at forstå
> hvad du taler om.
nahh hvis det er en der er stærkt trænet i html så burde det være til at se
at godt nok har jeg jeg kaldt tabellen for rammer og meningen kommer af
sig selv

> Et grundkursus i HTML ville ikke skade.

næppe

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-11-10 15:15

On 13-11-2010 03:23, Bo M. Mogensen wrote:
> det er bare et test manual her er den

Så kan du lægge denne til din manual - Studer den grundigt
Teksten går igen et par (3) gange - Jeg gad ikke kopiere hele dit budskab.

http://www.webdesign.ranunkelvej.com/bmm/tenzin.html

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-11-10 16:53

Den 13-11-2010 15:14, Karl Erik Christensen skrev:

Hej Karl Erik
> Så kan du lægge denne til din manual - Studer den grundigt
> Teksten går igen et par (3) gange - Jeg gad ikke kopiere hele dit
> budskab.

hvor står teksten ?

> http://www.webdesign.ranunkelvej.com/bmm/tenzin.html
altså som jeg ser det er det min oprindelig side
der er rykket på plads i midten

hvad er det jeg skal gøre ?
Mv
Bo

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-11-10 17:00

On 13-11-2010 16:52, Bo M. Mogensen wrote:

> hvad er det jeg skal gøre ?
> Mv
> Bo

Kender du ikke det lille trick "Vis kildekode"?

Der er 2 filer, der hænger sammen - tenzin.html og bmm.css.

http://www.webdesign.ranunkelvej.com/bmm/css/bmm.css

Karl Erik.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-11-10 18:40

Den 13-11-2010 17:00, Karl Erik Christensen skrev:

Hej Karl Erik

> Kender du ikke det lille trick "Vis kildekode"?

jo når jeg smide den ind i kompozer
men ellers ikke ...

> Der er 2 filer, der hænger sammen - tenzin.html og bmm.css.
>
> http://www.webdesign.ranunkelvej.com/bmm/css/bmm.css

ok der var den ja se nu er vi på den rette vej :)

hvis vi lige tager den en gang eller flere for prins Knud

nu fik jeg importeret html dokument
og den kode du har lavet er her
http://chokmah.dk/manual/karl-erik.txt

og jeg går ud fra at
1.) det er koden til tenzin.html
eller
2.) en seperat fil der styre tenzin.html nemlig bmm.css.
(hvad jeg i så fald formoder er en css fil)
som vist her http://www.webdesign.ranunkelvej.com/bmm/css/bmm.css

det du så skriver her :
http://www.webdesign.ranunkelvej.com/bmm/css/bmm.css

jeg går ud fra at det ente skal flettes ind i tenzin.html
hvis det at altså ikke er en separat fil der på en eller anden måde styre
tenzin.html ?

men for at komme videre så skal jeg lige vide om det er det ene eller
det andet ?

ja det er måske klodset formuleret - men det er vigtigt at vide om det
er den ene eller den anden fil

jeg har forstået at CSS er en måde hvorpå man kan uanede antal html ark
hvis man f.eks
ønsker at baggrundsfarven skal være brun i stedet for post kasse rød så
retter man det i css
filen og på meget kort tid så kan i 1000 vis af sider have skiftet farve

Venligst
Bo MM

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-11-10 19:09

On 13-11-2010 18:40, Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> retter man det i css
> filen og på meget kort tid så kan i 1000 vis af sider have skiftet farve

Se, nu er du godt på vej mod at få bygget raketten - du har allerede
skiftet cyklen ud med en Velo Solex

Der er tale om 2 filer, tenzin.html og bmm.css - og de skal _ikke_
flettes sammen.

tenzin.html får at vide, at den skal kikke i bmm.css her:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/bmm.css" />

For at se f.eks hvilken baggrunds farve den skal have, ser den i bmm.css:

#wrapper {
   width: 100%;
   background-color: #ccc; - *her ser den baggrundsfarven*
}

Det er korrekt at du kan skifte farve på 1000 html-dokumenter på een
gang, ved at ændre:

background-color: #ccc; til f.eks.:

background-color: #008000;

Det var en lille bid mere af kagen

Karl Erik.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-11-10 21:11

Den 13-11-2010 19:09, Karl Erik Christensen skrev:

Hej Karl Erik

> Se, nu er du godt på vej mod at få bygget raketten - du har allerede
> skiftet cyklen ud med en Velo Solex

du milde :)

> Der er tale om 2 filer, tenzin.html og bmm.css - og de skal _ikke_
> flettes sammen.

jamen jeg var lige ud og vaske op eller fylde opvaske maskinen og du ved
nogen gange når man går fra noget
tænker på noget andet så kommer det til en

> tenzin.html får at vide, at den skal kikke i bmm.css her:
>
> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/bmm.css" />

ja men nu er jeg faktisk en slags med jeg kommer nok ikke til forløbigt
at skrive en css fil
men bare jeg kan bruge den du har lavet så er det som det skal være

> [...]
> }
>
> Det er korrekt at du kan skifte farve på 1000 html-dokumenter på een

jamen det kan jeg huske der var en der fortalte mig og teoretisk set
forstår jeg det

Mv
BMM

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-11-10 18:53

Den 13-11-2010 17:00, Karl Erik Christensen skrev:
> Kender du ikke det lille trick "Vis kildekode"?
>
> Der er 2 filer, der hænger sammen - tenzin.html og bmm.css.
>
> http://www.webdesign.ranunkelvej.com/bmm/css/bmm.css

ahh nu er jeg med :)
det er selvf CSS filen (som der står)
kan jeg bruge den til alle fremtidige html ark jeg laver som
ligner tenzin.html ?

Mv.
Bo MM

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-11-10 19:20

On 13-11-2010 18:53, Bo M. Mogensen wrote:

> ahh nu er jeg med :)
> det er selvf CSS filen (som der står)
> kan jeg bruge den til alle fremtidige html ark jeg laver som
> [...]

Du er sgu en god elev, Bo.

Ja, du kan brugen den der - den er din, kvit og frit.
Men køb nu Jørgens bog alligevel

Karl Erik.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-11-10 21:15

Den 13-11-2010 19:20, Karl Erik Christensen skrev:

> Du er sgu en god elev, Bo.

ha ha :)

> Ja, du kan brugen den der - den er din, kvit og frit.

tak - var inde på din hjemmeside tænkte jeg ville prøve mig frem med
skabelonen
har faktisk købt en til 49 $ som jeg bruger til når jeg møder nogen der
skal have lavet noget nu og her
og andre der bare syes den er go som den er

> Men køb nu Jørgens bog alligevel

jeg er faktisk en af dem der heller køber bøger ind låner dem på biblio
jeg har Kim L s og en slægtning af mig at betalt / givet en gave til en
programør for noget undervisning
jeg skal bare lige tage mig sammen så for han de hæfter / bøger jeg er i
gang med og eksempler på
hvor langt jeg er nået ..

men det kan da godt være jeg en dag køber Jørgens bog - men jeg vil sige
det ligger ikke lige for
måske en gang hvis jeg er blevet rigtig go

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-11-10 15:37

Den 13-11-2010 03:23, Bo M. Mogensen skrev:
> [...]
> af html sider at begynde at illustrere dem vil være en kæmpe opgave og jeg for en fatter

Jeg gider godt, men det er komplet formålsløst:

1) Websiderne på http://webdesign101.dk er mine
/forklaringer/ på hvordan man gør forskellige ting.
Og hvis du med illustrationer mener /hvordan/ man
gør, der det jo netop det jeg forsøger at forklare.
Det kan sikkert godt gøres anderledes og bedre, men
det må andre jo tage sig af.

2) Du gider ikke læse mit tidligere svar på din
meddelelse "Hvis man nu gør som Jørgen Farum siger.

3) I stedet laver du en ny posting, hvor du henviser
til en ny side, overser fuldstændigt hvad siden handler
om, og plukker noget kode ud med et bestemt formål
og tror at det er noget du kan bruge.

4) Ydermere fylder du dine meddelelser med alt
muligt uvedkommende gylle (gud bevare ham - hvad skal
det til for?) og henvisninger til diverse websider
som ikke forklarer en skid.

> [...]
> men stadig ...
>
> hele problematikken tror jeg med programmering er at folk eller jeg kan i hvertilfælled ikke se

At mærke tekst og billeder op med HTML-strukturmarkører
har ikke en dyt med programmering at gøre. Det drejer
sig om at forstå at <p>...</p> starter og afslutter
et tekstafsnit og <h1>...</h1> starter og afslutter
en meget betydningsfuld overskrift og så videre derudaf.
Der er omkr. 100 HTML-markører (tags), hvoraf en 10-15
stykker skal læres udenad, mens resten kan slås op efter-
hånden som man får brug for dem.

Der er masser af hæfter og bøger der fortæller om dette.
Og du kan ikke forvente at folk i denne gruppe vil bruge
tid på at forklare noget så grundlæggende, når du for
under 100 kr kan købe et Libris hæfte med de forklaringer.

Når du vender tilbage med konkrete spørgsmål til noget
af alt det du allerede har fået at vide - uden klynkerier
og forblommede meninger om dit eller dat - er det
muligt du kan få et fornuftigt svar. Indtil du fortæller
at du faktisk har købt en grundbog i HTML kan du ikke
forvente yderligere svar fra min side.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-11-10 15:58

On 13-11-2010 15:37, Jørgen Farum Jensen wrote:

> [...]
> muligt du kan få et fornuftigt svar. Indtil du fortæller
> at du faktisk har købt en grundbog i HTML kan du ikke

Mit formål med at læse denne gruppe er, at forsøge at hjælpe efter
bedste evne. Rent hobbybetonet.

Skal det nu være en betingelse for at få dit besyv med, at folk køber
dine bøger?

Tja - flere har jo ofte givet dig hint vedr. dine "reklamer".

Jeg er skide lige glad, men du er gået over stregen denne gang.

Karl Erik.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-11-10 16:16

Den 13-11-2010 15:58, Karl Erik Christensen skrev:

> [...]
>
> Tja - flere har jo ofte givet dig hint vedr. dine "reklamer".
>
> Jeg er skide lige glad, men du er gået over stregen denne gang.

Og du er vældig godt til at kritisere andre,
der forsøger at hjælpe. Bemærk venligst at
jeg henviser direkte til et Libris hæfte.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-11-10 16:43

On 13-11-2010 16:16, Jørgen Farum Jensen wrote:

> Og du er vældig godt til at kritisere andre,
> der forsøger at hjælpe. Bemærk venligst at
> jeg henviser direkte til et Libris hæfte.

Tja, måske - men hvad hjælper det at forlange at Bo læser en bog, når
enhver ved at han er stærkt ordblind?

Hvis du ikke gider hjælpe ham, kan du jo bare stikke fløjten ind.

Karl Erik.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-11-10 16:58

Den 13-11-2010 16:42, Karl Erik Christensen skrev:

> Tja, måske - men hvad hjælper det at forlange at Bo læser en bog, når
> enhver ved at han er stærkt ordblind?
der skal lige en retelese til jeg har læst og forstået flere 1000 bøger
jeg kan bare ikke stave

> Hvis du ikke gider hjælpe ham, kan du jo bare stikke fløjten ind.

ja det må han selv om
jeg tror det der går Jørgen F på er at han mener at have skrevet og
sågar fået udgivet
en manual - som utvivlsomt er rigtigt go for den øvede bruger ...

men sort snak for den der skal i gang med eller videre med webdesign
som ikke er programmør på elite plan

men den er sikkert fremragende til den på elite plan der skal bruge et
opslags værk

Mv.
BMM

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-11-10 17:26

Den 13-11-2010 16:57, Bo M. Mogensen skrev:

> der skal lige en retelese til jeg har læst og forstået flere 1000 bøger
> jeg kan bare ikke stave

Ja, men så hvorfor ikke læse en grundbog om
HTML?

> ja det må han selv om
> jeg tror det der går Jørgen F på er at han mener at have skrevet og
> sågar fået udgivet
> en manual - som utvivlsomt er rigtigt go for den øvede bruger ...

Det er jo ikke noget jeg mener. Jeg /har/skrevet
og fået udgivet 4 bøger om emnet, som en del
mennesker har købt. En del har endda været så venlige
at maile mig, at de har været glade for at læse dem,
hvadenten de nu har lånt dem på biblioteket eller
købt dem.

Og jeg får ofte private mails fra folk, der med
udgangspunkt i disse bøger stiller opklarende
spørgsmål. Og det på trods af at jeg i /alle/
bøger og i min webmaster signatur understreger
at man som regel kan få hurtigere og bedre hjælp
ved at bruge Usenet.

Og jeg er dødtræt af at blive bebrejdet at jeg
af og til i disse grupper tillader mig at nævne,
at der faktisk findes bøger på dansk, hvor de
emner der spørges ind til er behandlet, og
hvortil der findes kildekode på min hjemmeside.

Og bare for en ordens skyld: Timelønnen for
det arbejde det har været at skrive bøgerne
er i omegnen af 5 kr i timen.

> men sort snak for den der skal i gang med eller videre med webdesign
> som ikke er programmør på elite plan

Har du gjort dig den ulejlighed at læse
en af mine bøger før du udtaler dig om deres
indhold?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-11-10 05:47

On Sat, 13 Nov 2010, Jørgen Farum Jensen <jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>at der faktisk findes bøger på dansk, hvor de
>emner der spørges ind til er behandlet, og
>hvortil der findes kildekode på min hjemmeside.

Jeg må indrømme, at jeg også er ved at være træt af den smålighed der
af og til stikker sit grimme fjæs frem her i gruppen. Jeg ved ikke
hvad det er der driver denne nidkærhed; brud på fundatsen kan det i
hvert fald ikke være:
http://usenet.dk/fundats/dk.edb.internet.webdesign.html.txt
Her nævnes reklamer og andre former for promovering slet ikke.

Hvor mange af jer, der skyder efter Jørgen Farum Jensen, har
"Reklamer, nej tak" på postkassen? Nej vel? I accepterer altså tonsvis
af reklamer uden at blinke.

Uanset om JFM har en skummel bagtanke med sine indlæg (det kan vi ikke
vide, men tiden kunne sikkert være brugt bedre), er JFM's indlæg og
hjælp her i gruppen blandt det seriøse stof, som os, der enten er
nybegyndere eller bare ikke er på omgangshøjde, en stor hjælp. Ingen
andre nævnt, men ingen glemt!

At nogle af svarene henviser til en af hans bøger, eller til hans
guldgrube af en hjemmeside, kan jeg ikke tage anstød af, så længe det
ikke tager overhånd. JFM nærmer sig aldrig niveauet "Køb min bog og
læs svaret på side 87".

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 14-11-10 07:23

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.dk> wrote:

>Hvor mange af jer, der skyder efter Jørgen Farum Jensen, har
>"Reklamer, nej tak" på postkassen? Nej vel? I accepterer altså tonsvis
>af reklamer uden at blinke.

Bravo "Reklame" herunder!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.tuskemarked.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-11-10 08:30

Den 14-11-2010 07:23, Ole Braad-Sørensen skrev:

> Bravo "Reklame" herunder!
>
> Med venlig hilsen
> Ole Braad-Sørensen
> www.tuskemarked.dk
teroretisk set ja ! dvs du skal have en signatur skiller for det er
sådan helt efter bogen
den virker på den måde at at , hvis nogen svare dig og ikke sletter
signatur fra det de svare på - så kommer det stadigt
med som en del af den citerede tekst ..

jeg kan se du bruger : X-Newsreader: Forte Agent 6.00/32.1186
som er en prof newsreader der helt sikkert kan

xfut : dk.edb.internet.software.mail+news
hvor du sikkert kan få svar på hvordan du sætter den op ..

jeg mener det er noget i retning (var i gamle dage)
--
signatur ?

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-11-10 10:50

Ole Braad-Sørensen wrote:

> Bravo "Reklame" herunder!
>
> Med venlig hilsen
> Ole Braad-Sørensen
> www.tuskemarked.dk

Tag lige og indsæt en signaturadskiller.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 14-11-10 12:25

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> wrote:

>Tag lige og indsæt en signaturadskiller.

Er det ikk underligt såen som tonen er i dk.edb.internet.* ???

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-11-10 12:34

Ole Braad-Sørensen wrote:

> Er det ikk underligt såen som tonen er i dk.edb.internet.* ???

Den er du selv ude om. Reklamer kan sættes i en signatur, men så skal
der også være en signaturadskiller.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-11-10 18:13

On 13-11-2010 17:26, Jørgen Farum Jensen wrote:

> [...]
> hvortil der findes kildekode på min hjemmeside.
>
> Og bare for en ordens skyld: Timelønnen for
> det arbejde det har været at skrive bøgerne

Snøft snøft hulk - men det skal da siges at det er fint, at du til mange
af eksemplerne angiver hvorfra du har "lånt" ideerne.

Men immervæk, det er da også et stort arbejde at oversætte til dansk.

Og mange roser dig jo.

Karl Erik.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-11-10 19:14

Den 13-11-2010 17:26, Jørgen Farum Jensen skrev:

> Ja, men så hvorfor ikke læse en grundbog om
> HTML?

Det har jeg gjort og er nået så langt som min forstand tillader det
Thorbjørn og jeg har også en år lang strid om hvor vidt minus gange
minus er lig plus
jeg begriber det ikke ...
og Thorbjørn har på sin side også svært ved at forklare hvordan eller
hvad gavn det er til
ud over sådan er det bare ..

> [...]
> at maile mig, at de har været glade for at læse dem,
> hvadenten de nu har lånt dem på biblioteket eller
det er da skønt .. og jeg nære ikke tvil om at der findes elite bruger
der kan bruge dem som opslagsværk

> [...]
> at der faktisk findes bøger på dansk, hvor de
> emner der spørges ind til er behandlet, og
> hvortil der findes kildekode på min hjemmeside.

jamen som sagt betviler ikke det er udemærkede opslagsværk for den
øvede bruger ..

> Og bare for en ordens skyld: Timelønnen for
> det arbejde det har været at skrive bøgerne
> er i omegnen af 5 kr i timen.

Det ved jeg

> Har du gjort dig den ulejlighed at læse
> en af mine bøger før du udtaler dig om deres
> indhold?

jeg går ud fra det er som det der står på hjemmesiden

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-11-10 17:05

On 13-11-2010 16:57, Bo M. Mogensen wrote:

> men den er sikkert fremragende til den på elite plan der skal bruge et
> opslags værk
>
> Mv.
> BMM

Det ved jeg ikke noget om.
Min "bog" hedder www.google.dk - der findes alt.

Karl Erik.

Fra : Rune Jensen

Dato : 14-11-10 05:10

On 14 Nov., 12:50, Ole Braad-Sørensen <nos...@soholm.com> wrote:

> Med venlig hilsen
> Ole Braad-Sørensen

Det er ellers lang tid siden, der har været ægte trolle i
webdesigngrupperne. Ked af, jeg spildte min tid på dig.

--
Rune Jensen

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 14-11-10 16:42

Rune Jensen <runeofdenmark@gmail.com> wrote:

>Det er ellers lang tid siden, der har været ægte trolle i
>webdesigngrupperne. Ked af, jeg spildte min tid på dig.

Ret så ugehageligt at "visse" kun kan se "fundatser" og tale nedladende, komme
med gode råd og ikke selv følge dem. Det var ikke meningen med usenet.
Sikkert et produkt af "peg og klik" generationen.

Usenet opstod med ordene:

1: You shall not be annoyed!
2: You shall not be annoying!

(Jeg er gammel nok til at huske det)

Følg dem, så behøver du ikk (spilde din tid) og læse fundatser

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com
(Danmarks kedeligste hjemmeside)

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-11-10 16:49

Ole Braad-Sørensen wrote:

> Ret så ugehageligt at "visse" kun kan se "fundatser" og tale
> nedladende, komme med gode råd og ikke selv følge dem. Det var ikke
> meningen med usenet. Sikkert et produkt af "peg og klik" generationen.

Plonk.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 14-11-10 19:25

Ole Braad-Sørensen formulerede spørgsmålet:

> [...]
> 2: You shall not be annoying!
>
> (Jeg er gammel nok til at huske det)
>
> Følg dem, så behøver du ikk (spilde din tid) og læse fundatser

Det er så blevet nødvendigt med fundatser i mellemtiden, fordi visse
ikke forstår at opføre sig som de burde.
Din signatur mangler stadig adskillelsen fra resten.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 13-11-10 19:08

Den 13-11-2010 15:37, Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
> sig om at forstå at <p>...</p> starter og afslutter
> et tekstafsnit og <h1>...</h1> starter og afslutter

sort snak

> en meget betydningsfuld overskrift og så videre derudaf.

ja altså man kan sige det er tanken der tæller

> Der er omkr. 100 HTML-markører (tags), hvoraf en 10-15
> stykker skal læres udenad, mens resten kan slås op efter-
> hånden som man får brug for dem.

med fordel hvis man forstår hvad der står

> Der er masser af hæfter og bøger der fortæller om dette.
> Og du kan ikke forvente at folk i denne gruppe vil bruge
> tid på at forklare noget så grundlæggende

hvorfor egentligt ikke ?

> , når du for
> under 100 kr kan købe et Libris hæfte med de forklaringer.

jeg har købt Kim Ludvigsens (der ikke er fedtet med billeder af hvad der
sker) - hvor jeg nåede ret langt
men det er længe siden og jeg har glemt det meste og gik kold i CSS delen

> Når du vender tilbage med konkrete spørgsmål til noget
> af alt det du allerede har fået at vide -

at få noget at vide er ikke ensbetydende med at man forstår det

jeg vil f.eks kunne skrive hvordan man siger sommerfugle i natten på
Indonesisk
men jeg forventer ikke du forstår det .. men det lyder noget i retning
af ko ku po ma lam

> uden klynkerier
> og forblommede meninger om dit eller dat

Det er en dør der smækker begge veje
på den ene side kan spørgeren have svært ved at forstå
på den anden siden kan den der forklare det ikke være i stand til
at fortælle det så det er meningsfuldt

> - er det
> muligt du kan få et fornuftigt svar.

som sagt

> Indtil du fortæller
> at du faktisk har købt en grundbog i HTML

tør man formode du anbefaler din egen ?

> kan du ikke
> forvente yderligere svar fra min side.

spørgsmålet er ikke om vi ikke gensidigt spiller hinandens tid
til gensidig frustration - jeg nære ingen tvil om du bruger rigtigt
mange timer på at
finde kode til meget svære ting og at du bruger mindst lige så lang tid
på at lave en
lige så krævende forklaring ... og jeg er lige så sikker på du har glemt
hvor svært det
kan være at forstå det du skriver om ....

jeg foreslog (otd) en gruppe dk.edb.internet.webdesign.begynder
men den fik tomlen ned - hvad egentligt var en skam fordi så ville brugere
og dem der hjælper lægge en gensidigt niveau - der var i gensidig harmoni

men der findes toldmodige bruger og jeg har skam ved flere lejligheder
lært noget jeg
ellers ikke ville have fattet b.la at link eller hvad man kalder det på
samme side i et html ark
fra menu til emne og tilbage igen - det var indrømmet en stor prøvelse
for Birger og Dennis M
men det lykkedes sgu til sidst

BMM

Fra : ib petersen

Dato : 13-11-10 21:57

Bo M. Mogensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> sort snak

Måske det var her du skulle sætte ind og finde ud af hvad den "sorte snak"
går ud på - altså forstå de enkelte ting - før du går videre.
Man ka jo f.eks spørge ind til problemet i de forskellige News-grupper
og formentligt også få et enkelt og uddybende svar, når det drejer sig om
præcise spørgsmål.

> med fordel hvis man forstår hvad der står

Og gør man ikke - så spørger man evt. om de forskellige ting,
hver for sig - indtil man forstår det.

> hvorfor egentligt ikke ?

Tja, måske fordi det ville være praktisk, at når man er interesseret i at
udføre noget, så sætter man sig vel også ind i hvordan det skal gøres,
ved lidt selvstudier. Evt. ved køb af Libris bøgerne.
Er selv begyndt helt fra bar bund med disse bøger - og er nu heldigvis så
meget "ekspert" at jeg er i stand til at forstå det meste af det der står i
Jørgens bøger - man behøver jo ikke at kaste sig ud i det aller mest
avancerede først, der er masser at let tilgængeligt stof deri.

( Er ikke blevet bedt om at skrive dette - bare lige for god ordens skyld)

> jeg har købt Kim Ludvigsens (der ikke er fedtet med billeder af hvad der
> sker) - hvor jeg nåede ret langt
> men det er længe siden og jeg har glemt det meste og gik kold i CSS delen

Jamen, så find dem frem igen - og start forfra, så kan du altid blive vejledt
yderligere i news-grupperne.

> at få noget at vide er ikke ensbetydende med at man forstår det
Nej - men en mulighed for at fortsætte med at spørge ind til selve
problemet - indtil man forstår det !!

> tør man formode du anbefaler din egen ?

Ufatteligt at se dette skrevet, det må være en af de begavede børn, der
svarer her - ik !!!!!

> [...]
> samme side i et html ark
> fra menu til emne og tilbage igen - det var indrømmet en stor prøvelse

Er som sagt lettere når du spørger til een bestemt ting ad gangen, så bliver
der ikke rodet rundt i mange forklaringer - og der vil sikkert også være
flere der giver dig svar på dine spørgsmål.

Men men - giv ikke op - al begyndelse er som bekendt svær - svarene skal nok
komme - også uden at I "bider" af hinandens svar.

Hilsen og god weekend
ib

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-11-10 00:44

Den 13-11-2010 21:56, ib petersen skrev:

> [...]
> Man ka jo f.eks spørge ind til problemet i de forskellige News-grupper
> og formentligt også få et enkelt og uddybende svar, når det drejer sig om

jeg tror det vil brede sig for vidt at komme ind på

> Og gør man ikke - så spørger man evt. om de forskellige ting,
> hver for sig - indtil man forstår det.

tror du ikke 10 000 spørgsmål vil være lige i overkanten ?

> Tja, måske fordi det ville være praktisk, at når man er interesseret i at
> udføre noget, så sætter man sig vel også ind i hvordan det skal gøres,
> ved lidt selvstudier. Evt. ved køb af Libris bøgerne.
jeg har en del bøger om emnet har fået læst dem og forstået det jeg
kunne og mine evner
reflektere de spørgsmål jeg stiller her - en gang i mellem eller ganske
ofte er der så en
der har lyst til at svare - man skal jo ikke have bestået en eksamen og
taget en uddannelse
for at spørge i en nyhedes gruppe man spørger og i bedste fald er der en
der svare
endnu bedre så er der en der svare så man kan forstå det ..

> [...]
> Jørgens bøger - man behøver jo ikke at kaste sig ud i det aller mest
> avancerede først, der er masser at let tilgængeligt stof deri.

det er jo også et spørgsmål om prioutering hvor meget skal man i grunden
kunne for at gøre
det man vil

> ( Er ikke blevet bedt om at skrive dette - bare lige for god ordens skyld)

jeg er sikke på det bliver værd sat

> Jamen, så find dem frem igen - og start forfra, så kan du altid blive vejledt
> yderligere i news-grupperne.
som sagt der er hverken nogen der skal skrive eller svare - det gør folk
efter som de har lyst

> Nej - men en mulighed for at fortsætte med at spørge ind til selve
> problemet - indtil man forstår det !!
jamen vi berøre faktisk noget væsentligt problemet med forklaringen er
at man ikke kan se
for sig hvad der sker hvis man ikke forstår det - hvorfor det nogen gang
er godt med illustrationer
som praktisk talt ikke bruges - hvad gør at emnet er uhyre svært at
arbejde med

> Ufatteligt at se dette skrevet, det må være en af de begavede børn, der
> svarer her - ik !!!!!
det kunne da godt være - du har da lige gjort det !

> Er som sagt lettere når du spørger til een bestemt ting ad gangen, så bliver
> der ikke rodet rundt i mange forklaringer - og der vil sikkert også være
> flere der giver dig svar på dine spørgsmål.
jeg nære ikke tvil om jeg kunne have formuleret mig bedre hvis jeg var
bedre ind i tingene
men det er jeg ikke ..
> Men men - giv ikke op - al begyndelse er som bekendt svær - svarene skal nok
> komme - også uden at I "bider" af hinandens svar.
jamen jeg skal egentligt bare bruge en side en slag skabelon der virker
hvor jeg kan smide overskrift lidt indhold et par link og et billed ind
en html side der holde og det tror jeg faktisk jeg har fået af Karl
Erik skal lige side og prøve mig frem
> Hilsen og god weekend
> ib

I Lige måde

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-11-10 22:00

Den 13-11-2010 19:08, Bo M. Mogensen skrev:

> sort snak

Det er er jo lige meget hvad jeg
skriver, så /vil/ du ikke forstå det.

> ja altså man kan sige det er tanken der tæller

???

> med fordel hvis man forstår hvad der står

Hvad er der at forstå? Enhver grundbog i HTML
har et afsnit, der siger nogenlunde følgende:
og sådan kunne jeg blive ved, hvis ikke jeg jeg
skule gentage et af de utallige hæfter fra /Libris/
som har dette indhold.

> hvorfor egentligt ikke ?

Det ved jeg da ikke? Måske fordi det vil
kræve adskillige hundrede linjer som ovenstående,
som blot en gentagelse af utallige online artikler,
bøger og hæfter. Uden garanti for at der hjælper
nogen?

Hvorfor er det forbudt at henvise til noget skriftligt?

> jeg har købt Kim Ludvigsens (der ikke er fedtet med billeder af hvad der
> sker) - hvor jeg nåede ret langt
> men det er længe siden og jeg har glemt det meste og gik kold i CSS delen

Men hvad så med at finde det frem igen?

> jeg vil f.eks kunne skrive hvordan man siger sommerfugle i natten på
> Indonesisk
> men jeg forventer ikke du forstår det .. men det lyder noget i retning
> af ko ku po ma lam

Nu igen - hvad fanden har indonesisk med HTML
at gøre?

> [...]
> på den ene side kan spørgeren have svært ved at forstå
> på den anden siden kan den der forklare det ikke være i stand til

Læs hvad jeg skriver: "for under 100 kr kan købe et Libris
hæfte med de forklaringer."

> [...]
> hvor svært det
> kan være at forstå det du skriver om ....

Jeg bruger faktisk meget tid på at /prøve/
at skrive så folk i almindelighed kan forstå
hvad det er sagen handler om.
Det lykkes altså ikke altid, men ingen
kan forpligte mig udover mine evner.

Men hvad skal jeg gøre, når du slår ned på
en artikel der handler om omdirigering, har
dette som overskrift og du tror artiklens
indhold er repræsentativt for en almindelig
webside?

Og jeg har ikke glemt, hvordan det er.
Men jeg har endnu ikke været ude for ret mange,
der har kritiseret mine artikler og bøger for
at være uforståelige eller elitære. Faktisk
ikke andre end dig.

> jeg foreslog (otd) en gruppe dk.edb.internet.webdesign.begynder
> men den fik tomlen ned - hvad egentligt var en skam fordi så ville brugere
> og dem der hjælper lægge en gensidigt niveau - der var i gensidig harmoni

Og du fik mange gange forklaret hvorfor
ideen var dødfødt. Blandt andet fordi
for eksempel undertegnede naturligvis
ikke kunne gøre det bedre i en sådan gruppe
end i denne. Jeg skriver som jeg skriver, og
det kan jeg nok ikke lave om på.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-11-10 23:49

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Det er er jo lige meget hvad jeg
> skriver, så /vil/ du ikke forstå det.

Jeg er helt holdt op med at beskæftige mig den
den slags.

Bo kan eller vil ikke forstå noget som helst - og
kommer man med den ultimative forklaring og
noget der er lige til at klippe ud og sætte ind, kan
han heller ikke forstå det.

Kommer man med en forklaring eller en artikel,
bliver man mødt med at det er sort snak - og en
masse ævl om hans hverdag, som slet ikke har
med emnet at gøre.

Jeg er pissetræt af at høre på det, og har faktisk
overvejet at forlade gruppen på grund af hans
intetsigende pis og ævl.

Det eneste gode ved det er at Bo holder gang i
gruppen - desværre er det ham der får mest fokus.

Jeg forstår bare ikke at der ofres så meget tid på
en der ikke forstår noget som helst, ikke agter at
forstå det, og forplumrer debatten så meget.

Er det ikke på tide at holde de to fuckfingre lidt i
ro?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-11-10 00:52

Den 13-11-2010 23:49, Allan Vebel skrev:
> Jeg forstår bare ikke at der ofres så meget tid på
> en der ikke forstår noget som helst, ikke agter at
> forstå det, og forplumrer debatten så meget.

Det er jo frivilligt både at svare og læse og jeg synes faktisk at
debatten har været sober
den her gang - er der et emne du kan lide så findes der newsreader der
kan dræbe ikke bare en skribent
men en hel tråd ..

og der er faktisk kommet gode svar - før jeg gik i gang med den her
debat troede jeg at css var opfundet for at genre
folk og nu kan jeg da se at det rent faktisk kan være fornuftigt selv om
det er svært ..

problemet er bare der er lukket for nye gruppe der kommer ikke flere
hverken over eller undergrupper
men havde det været i 1998 så ville en begynde gruppe være kommet med
det samme hvad ville have skabt en
harmoni i gruppen i stedet for at folk med så forskellige færdigheder
blandes sammen og man i samme åndedrag
forventer de skal have nogenlunde samme nivou

xfut : dk.admin

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-11-10 05:59

On Sat, 13 Nov 2010 23:49:05 +0100, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Jeg er helt holdt op med at beskæftige mig den
>den slags.

[klip]

>Jeg er pissetræt af at høre på det, og har faktisk
>overvejet at forlade gruppen på grund af hans
>intetsigende pis og ævl.

Det er lige præcist dét der får mig til at fare i blækhuset. Hvis du,
Jørgen, Birger og mange flere gode og hjælpsomme skribenter forlader
gruppen, hvad er der så tilbage?

>Det eneste gode ved det er at Bo holder gang i
>gruppen - desværre er det ham der får mest fokus.

Den grad af fokus Bo bliver tildelt her i gruppe, er jo helt op til
skribenterne. Jeg har aldrig kill'et nogen og læser normalt alle
indlæg, men de lange Bo-tråde er jeg gået over til kun at skimme.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-11-10 08:20

Den 14-11-2010 05:58, Kurt Hansen skrev:
> Den grad af fokus Bo bliver tildelt her i gruppe, er jo helt op til
> skribenterne. Jeg har aldrig kill'et nogen og læser normalt alle
> indlæg, men de lange Bo-tråde er jeg gået over til kun at skimme.
Nu er jeg jo ikke som sådan svær at undgå da jeg i det store hele kun er
i de tråde jeg selv starter
BMM

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-11-10 09:33

On Sun, 14 Nov 2010, "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote:

>Nu er jeg jo ikke som sådan svær at undgå da jeg i det store hele kun er
>i de tråde jeg selv starter

Nej Bo, jeg forsøger ikke at undgå dig, men trådene har det med at
udarte til det absurde og det er lidt trættende i længden.

Faktisk kan jeg følge dig et stykke ad vejen. Jeg har det selv sådan,
at jeg skal kunne forstå - se logikken - for at omsætte teori til
praksis, men det er som om, at end ikke de basale begreber er på plads
og så bliver det op ad bakke at hjælpe dig.

I mit dagle arbejde er mit virke reguleret af en masse lovgivning.
Hvis man printer det ud, vil det fylde 22.000 A4-sider. Hvis jeg
skulle være fuldbefaren, skulle jeg annamme det hele, men det har jeg
forlængst opgivet. Øvelsen går så ud på at kunne det grundlæggende på
rygraden og vide hvor man skal finde svarene på det man ikke har som
paratviden.

Hvis jeg ringede til vores support hver gang jeg har et problem, ville
de hurtigt blive trætte af mig. De ville henvise mig til guiden på
vores intranet i første omgang.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-11-10 05:31

Den 14-11-2010 09:33, Kurt Hansen skrev:

> Nej Bo, jeg forsøger ikke at undgå dig, men trådene har det med at
> udarte til det absurde og det er lidt trættende i længden.
Tjaae det er måske rigtigt ... men der falder også noget konstruktivt af
det her og der
problemet her er vist jeg spredte mig for vidt
> [...]
> praksis, men det er som om, at end ikke de basale begreber er på plads
> og så bliver det op ad bakke at hjælpe dig.
jeg ved det

> [...]
> forlængst opgivet. Øvelsen går så ud på at kunne det grundlæggende på
> rygraden og vide hvor man skal finde svarene på det man ikke har som
ja jeg tror også intelligens er mere evnen til at finde ud af hvad man
ikke ved
ind hvor meget man reelt kan huske

> Hvis jeg ringede til vores support hver gang jeg har et problem, ville
> de hurtigt blive trætte af mig. De ville henvise mig til guiden på
> vores intranet i første omgang.
Det her var nu ikke så kompliceret jeg skulle bare have formlen på en
enkelt side
med overskrift tekst 2 links og et par link - hvad jeg sådan set også
fik af Karl Erik - skal bare lige teste om det vikrer
eller retter om jeg kan få det til virke

Mv

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-11-10 22:51

Kurt Hansen skrev:

> Hvis du, Jørgen, Birger og mange flere gode
> og hjælpsomme skribenter forlader gruppen,
> hvad er der så tilbage?

Bo

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-11-10 07:47

Den 14-11-2010 22:51, Allan Vebel skrev:

> [...]
hvad de næppe gør - der er ingen der skriver i en gruppe hvis de ikke
har lyst

brug nu hjernen til at tænke med

Tror du selv det er med til at bringe ro og orden i gruppen ?
hvad forestiller du dig selv at der skal komme af svar på den slags indlæg ?

jeg har i denne debat faktisk skrevet både sobert og pænt - at jeg ikke
forstår Jørgen Farum er ikke et udtryk for
jeg mener nogen noget ondt - det sker bare at der er 2 mennesker der
ikke forstår hinanden også sådan har vi det
Jørgen Farum og jeg også er den ikke længere ..

Det er rigtigt at jeg havde sidst en mindre heldig formulering - men den
var nu ikke ment som den blev forstået
hvad jeg beklagede

til hvad du svarede :

http://alturl.com/82sav

"Nå, du har da tænkt over det - og jeg regner med at
du tænker over sådan noget fremover?
Jeg bærer ikke nag, men glemmer aldrig "

---------

men nu løser forståelses vanskeligheder sig ikke over natten - hvorfor
jeg skrev et indlæg om problemet med at forstå
noget som man ikke kan se ... jeg lavede et eksempel på hvad jeg mente
med : http://chokmah.dk/manual/manualen.html

hvad der ikke bar frugt - hvad jeg egentligt ikke kunne forstå
og jeg tænkte på om jeg havde gjort noget helt galt

hvortil du sendte dette meget venlige svar :

http://alturl.com/v2gf2 - 13/11 kl 16:54

Hej BMM

Jeg synes, at du gør det meget omhyggeligt.
Men uanset, hvor meget du skriver, så vil der altid være nogle, der ikke
kan/vil forstå det.

Hilsen Allan
------

for dog at blive ramt af et anseligt mismod ca. 7 timer efter samme dag
kl 23:49

i forlængelse af at Jørgen Farum og jeg endnu en gang ikke forstår hinanden
hvad sådan set som sagt er reelt nok ...
Typisk så svare Jørgen med et kode - som jeg ikke ved hvor skal stå
- hvad jeg svare og Jørgen kan ikke forstå
jeg ikke kan forstå det også skriver vi lidt sammen om , hvordan landet
ligger med at forstå og ikke forstå
disse svar - der ender med en debat om : man har læst -eller har tænkt
sig at læse hans eller lignende bøger om emnet
det kan åbenbart ikke være anderledes ...

-------

også kommer dette svar

hvad forestiller du dig der skal komme ud af de 2 sidste svar ?

så kunne vi begynde at skrive ting til hinanden på kryds og tværs
i dk.edb.internet.webdesign.html også kommer netop det som du siger du gerne vil undgå
men bidrager til det skal begynde og det er sgu da en skam

jeg vil for mit vedkommende i denne debat i november 2010 at jeg har holdt kammer tonen
og hvis der er nogen misforståelser så skal jeg gerne redegøre for det

erfaring har altid vist hvis man ikke har noget konstruktivt at bidrage med
så er den eneste vej frem bare at lade være med at skrive noget - det kræver hverken den store
selv disciplin eller talent og skal man endeligt have luft så sæt dog som et minimum fut eller xfut

ligesom den stakkels mand der ikke kan finde ud af at lave en sig skiller
der også udløser en del indlæg i dk.edb.internet.webdesign.html i stedet for bare gøre som undertegnet forklare hvordan sætte fut til
gruppen hvor gåden kan blive løst og hvis han ikke vil det - jamen så er der jo ikke meget man kan gøre
ved det ...

At news er på den måde er der ikke noget nyt - sådan har det altid været og sådan vil det altid
blive ved med at være en gang i mellem ... men jeg tror man undertegnet inkl være klar over sin egen rolle i
hvor vidt man bidrager til det skal eller ikke skal være sådan Thi det er ikke en urigmelig antagelse
det man sender ud kommer retur

men jeg fortryder ikke indlæget der er også kommet gode og anvendelige indlæg ud af det
der rent (tror jeg nok) har løst de spørgsmål jeg havde om ikke andet har jeg en ide om hvordan det skal
være

xfut : dk.admin.netikette

Mv
BMM

ps beklager hvis dette indlæg kommer mere ind en gang
Thuderbird er ikke lige sådan at lave fut med

Fra : jopa

Dato : 15-11-10 11:20

Allan Vebel:

> Bo

Fatter ikke at i, som jeg betragter som rimeligt
kompetente bliver ved med at falde i Bo's fælder

hans ærinde har intet med HTML/CSS aqt gøre, men
kun diskution.

Eftersom han er uønsket i mange grupper møver han
sig ind i grupper som denne, og tit med samme
resultat som her.

Inden længe fortæller han om den gang han sad i
spjældet eller den periode hvor han gik med ble.

Ignorer fjolset.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-11-10 22:10

Den 15-11-2010 11:20, jopa skrev:

> Fatter ikke at i, som jeg betragter som rimeligt kompetente bliver ved
> med at falde i Bo's fælder

Der findes sådan et svært ord som du efter al overvejende sansenylighed
ikke kender betydning af der lyder
kausalitet og jeg kan ikke udelukke at di nok vil blive mere forvirret
ind oplyst hvis du slog det efter ..

men på jævnt dansk kan man sige det betyder årsag virkning - hvordan
forestiller du dig jeg skal reagere på det her vrøvl ?

jeg ved ikke om det er fordi du ikke forstår hvad news (nyhedegrupper)
eller nttp betyder i praksis ? - men der er igennem årene er der skrevet
nogen
såkaldte fundatser , som brugeren med fordel kan skrive efter - for
denne gruppe er det så smukt formuleret her
http://www.usenet.dk/fundats/dk.edb.internet.webdesign.html.txt
har man et problem med den - hvad jeg med nærværende skrift går ud fra
du har - eller ville du i mangel af bedre og om evnerne rakte have sat
en fut
og formulere en ny også få den prøvet med en otd i dk admin

men jeg går ud fra at du tager din dyrt købte erfaring med dig fra hunde
gruppen - hvor en anden forsvunden skribent
Jens Balstrup fra mudderet hærgede en overgang m.fl andre steder - selv
om jeg hverken skrev eller postede hans indlæg
så var jeg åbenbart indirekte ansvarlig for hans ved gud tåbelige
postning ud fra "logikken" om vi skrev i den samme gruppe
så måtte jeg på en eller anden surrealistisk måde også være ansvarlig
for hans adfærd der så¨vel som andre steder
og som Jopa sagde for år tilbage : " du må vælge side" hvad næppe ville
have gjort nogen forskel ...

> hans ærinde har intet med HTML/CSS aqt gøre, men kun diskution.
nu er ingen jo som bekendt forpligtiget over evne og jeg forventer da
heller ikke at du ved hvad en

Message-ID er men når man slynger om sig med den slags beskyldninger - så må man sig at bevisbyrden ligger på skulderen af den der skriver
og det gør man ved at henvise til de indlæg der omtales (hvis de altså findes)

jeg har lige siddet og kikket den sidste uges debat igennem og mit synde
register kan praktisk talt opsummeres til at jeg ved flere lejligheder
har skrevet at jeg ikke har forstået svaret - hvad jeg da i al
mindelighed synes er det mindste man kan gøre for sine med skribenter
når de tager sig
den tid at svare en -

men som udgangspunkt har det fra min side og de fleste af svarende været
forsøgt at afdække så mange af de problematikker der
nu en gang er og det lykkede faktisk også det var primært Karl Erik der
hjalp den her gang så tingene næsten faldt på plads og tidligere har
Birver og Dennins bistået mig i løsningen
på ting som jeg ikke en gang i mine mest optimistiske øjeblikke troede
jeg skulle fatte ... så det er slet og ret noget sludder hvad du skriver

Det er rigtigt at det ikke gaves Jørgen Farum og undertegnet at fatte
hinanden , men sådan er det bare - jeg har eksemplificeret den
begrebsmæssige problematiks
hvad måske ikke var helt topick men i sammenhænget på sin plads
De par steder som i den seneste svar til Alan har jeg sat (x) fut (jeg
går ikke ud fra du ved hvad det er
men på dansk heder det : (opfølgning til ) en anden gruppe ligesom med
den stakkels mand der ikke kunne finde ud af at lave en sig skiller
grunden til man gør det er for at holde sludder ot ude af gruppen

> Eftersom han er uønsket i mange grupper møver han sig ind i grupper
> som denne, og tit med samme resultat som her.
næppe det kan kommer sagen ved men jeg skriver nu med rimelig succes
stort set hvor jeg har lyst
og af en "uønsket" person at være må man sige jeg har en imponerende
statestik på google :

16 diskussioner startet
143 diskussionssvar
367 direkte svar på dine indlæg
255 visning af dine meddelelser

Det til trods for mine "fans" er faldet fra primært Ole Gesiler og de
her model jernbane folket
men hvis det er det - det kommer an på - ja så er du faktisk mere ude
ind jeg er inde :

http://groups.google.com/groups/profile?hl=da&enc_user=dvTAphgAAAA0hE9q84_Vwy18nFEP5exjuhYtgb6GOC0EZ5EbwKQnag

**

> Inden længe fortæller han om den gang han sad i spjældet eller den
> periode hvor han gik med ble.
efter som news er offentligt tilgængeligt og dermed svare til en hver
anden offentliggørelse i avis på tv o.lign
så høre den slags udtalelser under Straffelovens § 267

Det har jeg ALDRIG skrevet (de slags) andre steder ind i dss og dsm hvor
det er b.la den slags man diskutere / skriver
men efter som du åbenbart ikke kan kende forskel på news og Facebook så
er det nok svært at forstå betydningen af dette
men det er sådan forskellige steder til forskellige ting ...

> Ignorer fjolset.

Nu kan man sige dagene hvor udbyder tog på vej over brugerens adfærd på
nettet
så længe dette ikke indbefattet narko salg terror børneporno og andre
fortrædeligheder
der i værste fald kunne falde tilbage på isp selv er talte og jeg går ud
fra dette også
gælder :

http://www.ip-adress.com/ip_tracer/94.138.94.143
Syd Energi Bredbaand A/S i Sønderborg
ja de har faktisk igen kundebetingelser

og selv sunsite er da også blevet liberaliseret igennem årene
som må siges at ejes af i Første omgang Ålborg universitet
som ejes af Staten - men er der dog en smerte grænse for hvilke fundats
brud
og oplæg til flame war som de kan side overhørigt og efter som du ikke
sætter nogen fut her
så er det et klart oplæg til mudderkastning i gruppen og DETt kan netop
blive en gruppes død

OG HVIS JEG virkeligt mente denne eller en hvilken som helst anden
gruppe noget ondt - så kan jeg finde eller få skrevet softwaere der vil
drukne den (floate)
med 400 nye emne overskrifter fra lige så mange forskelige e-mail
adresser uden ip - man kan gøre 0 ved det og det er ikke en gang svært
det vil gøre kill filter ubrugeligt og drukne debatter i ligegyldige
emne linjer men hvorfor fan skulle jeg det og i øvrigt kunne jeg ikke
finde på det ...

jeg vil faktisk påstå at når du lægger op til den slags mudder i gruppen
- så gør du potentielt mere skade på den ind nogen andre har gjort før -
du fatter så ikke hvorfor , det er der heller ingen der forlanger
men sådan er det bare ..

xfut : dan

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-11-10 23:06

jopa skrev:

> Eftersom han er uønsket i mange grupper møver
> han sig ind i grupper som denne, og tit med samme
> resultat som her.

Det kan jeg se. Det er bare utroligt at han forsøger
at ødelægge gruppen, hvis han ønsker hjælp - så
kommer hjælpen kun fra Jørgens bøger

> Ignorer fjolset.

Hermed gjort!

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 16-11-10 01:22

Den 15-11-2010 23:06, Allan Vebel skrev:
> Det kan jeg se. Det er bare utroligt at han forsøger
> at ødelægge gruppen
jeg ved godt det kan være svært at leve efter den bog man selv skriver
men som du skrev :
Er det ikke på tide at holde de to fuckfingre lidt i
ro?

du bevare indlæget så svar kommer i dk.edb.internet.webdesign.html
kan du på nogen måde forestille dig at der kan kommet noget konstruktivt ud
af at en debat om den slags forsætter i
dk.edb.internet.webdesign.html ?

hvis du havde noget sagligt at have det i så havde du jo nok svaret mig
i d a n
om det var evnen modet eller formatet der svigtede skal jeg ikke kunne sige
men det virker da mildest talt tåbeligt at du holder gang i den støj som
du på den anden side taler så varmt for ikke skal være der ?

BMM

xfut dan

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-11-10 10:49

Allan Vebel wrote:

> Jeg er pissetræt af at høre på det, og har faktisk
> overvejet at forlade gruppen på grund af hans
> intetsigende pis og ævl.

Lad være med det, Allan.

Put ham i killfilteret som jeg har gjort for flere år siden, det er
ingen skam for dig.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-11-10 05:38

Den 14-11-2010 10:48, Erik Olsen skrev:

> Lad være med det, Allan.
>
> Put ham i killfilteret som jeg har gjort for flere år siden, det er
> ingen skam for dig.

det er ikke et godt filter - efter som du svare mig flittigt - med det
samme sludder

fut :

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-11-10 01:31

Den 13-11-2010 21:59, Jørgen Farum Jensen skrev:

> Det er er jo lige meget hvad jeg
> skriver, så /vil/ du ikke forstå det.

nej jeg kan hånede på hjertet ikke forstår det - jeg skal vide præcist
hvor det skal være
slet og ret fordi kode sproget er et sprog jeg ikke forstår - jeg vil
sige det eneste jeg kan gøre
på ryg raden er hvordan man gør så hvis man linker til siden så kan jeg
bestemme hvad der
kommer til at stå i ens bookmark

jeg har prøvet at lave et eksempel på hvordan jeg ville gøre det hvis
jeg skulle forklare det
til en som ikke forstod og han virkeligt gerne ville forstår det så
ville jeg slet og ret klaske
det op på en side som denne :

http://chokmah.dk/manual/manualen.html

fordi der kan man se hvad der sker også når kode og visuel oplevelse
følges ad
så er det nemmer at forstår ....

men det er tidskrævende og man skal gide det og det kan
jeg da strengt taget godt forstå at det gider folk nu en gang ikke

> ???

at man gør sit bedste

> Hvad er der at forstå? Enhver grundbog i HTML
> har et afsnit, der siger nogenlunde følgende:

ja ok selv jeg kan forstå det
så skal det bare rygges ind på midten

> og sådan kunne jeg blive ved, hvis ikke jeg jeg
> skule gentage et af de utallige hæfter fra /Libris/
> som har dette indhold.

det vil jo svare til hvis man i dk.videnskab.historie eller Jura
sagde læs den historie bog eller den del af lovgivningen før du svare
hvis den der spørger har gjort dette ville de næppe spørge
eller endnu være næppe forstå svaret ....

> [...]
> som blot en gentagelse af utallige online artikler,
> bøger og hæfter. Uden garanti for at der hjælper
ja det kan man jo ikke vide

> Hvorfor er det forbudt at henvise til noget skriftligt?

Ohh fordi sagen med et debat forum er jo man trækker på hinanden viden i
det omfang det er muligt
hvis det kan understøttes med noget der kan findes online så er det fint
men hvis man skal vente i debaten
på skribenten for købt og læst en bog .... sådan fungere news ikke ..

> Men hvad så med at finde det frem igen?

jeg er nået så langt som jeg kunne komme ...

> Nu igen - hvad fanden har indonesisk med HTML
> at gøre?

Det handler om når du skriver H2 xjel kode til mig så er det for det
meste lige så sort snak for
mig som det ville være for dig hvis jeg begyndte at tale Indonesisk til
dig .- men ok
jeg skal i dette samenhæng påtage mig min del af asvare efter som jeg
spurgte
til hvordan man lavede en side så den var helt i orden en side
med :
1.) overskrift
2:) tekst
3.) et par link
4.) et billed

ja og som bonus vil jeg gerne have det til at stå i midten at siden i
stedet for fra venstre imod højre
jeg skulle nok bare have spurgt efter en ting af gangen
og du har jo faktisk lige besvare et af dem med at teksten skal starte
og begynde med
ja jeg skal tilbage i teksten for at se det for jeg kan ikke huske det
men info en er der ..

> Læs hvad jeg skriver: "for under 100 kr kan købe et Libris hæfte med
> de forklaringer."

jeg har .. jeg ved ikke lige hvor men det er her et sted .. det er dog
alt fra flash java html
også Kims om Kompozer

> Jeg bruger faktisk meget tid på at /prøve/
> at skrive så folk i almindelighed kan forstå
> hvad det er sagen handler om.

jeg nære heller ikke tvil om der findes en mål gruppe for din indsats

> Det lykkes altså ikke altid, men ingen
> kan forpligte mig udover mine evner.
du mener vist "sine" :) ?

> Men hvad skal jeg gøre, når du slår ned på
> en artikel der handler om omdirigering, har
> dette som overskrift og du tror artiklens
> indhold er repræsentativt for en almindelig
> webside?

Det var måske heller ikke fair men det blev brugt som
et eksempel i forhold til et andet hvorfor det kan være så svært at forstå

> Og jeg har ikke glemt, hvordan det er.
> Men jeg har endnu ikke været ude for ret mange,
> der har kritiseret mine artikler og bøger for
> at være uforståelige eller elitære.

der er en målgruppe for alt
men jeg tror simpelthen ikke du har tålmodighed for en på mit niveau

Det lykkedes som sagt Primært Dennis M og et par her i gruppen at lære
mig det hed med at linke
på et html ark - det var op af bakke , men ved guddommelig indgriben så
lykkedes det til sidst
og jeg har haft meget glæde af det siden ..

> Faktisk
> ikke andre end dig.

jeg tror jeg er den eneste med så ringe et talent der overhovedet kommer
på din hjemme side
eller potentiel køber dine bøger .. hvad måske nok sker en dag en gang
i mellem så sider jeg bare og bruger løs af mit kredit kort når
inspirationen er over mig ...

> Og du fik mange gange forklaret hvorfor
> ideen var dødfødt. Blandt andet fordi
> for eksempel undertegnede naturligvis
> ikke kunne gøre det bedre i en sådan gruppe
> end i denne.

Nahh men så er det måske heller ikke gruppen for dig
nybegynder er et helved for alle prøvede - specielt hvis man ikke ved det

> Jeg skriver som jeg skriver, og
> det kan jeg nok ikke lave om på.
og det gør du utvivlsomt udmærket og jeg nære for en ingen tvil om du
yder en stor indsats for ingen penge for ret mange mennesker ...

men jeg tror al begyndelse er at man kan lave et woord dokument med
overskrift tekste forskellige fonto og jule nisser
også få overført den ide til Html

men Karl Erik sendte mig en css kode på et tekst dokuemt jeg vil lige
prøve at side og eksperimentere med den så måske det falder på plads

Venligst
BMM

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-11-10 02:27

On 14-11-2010 01:30, Bo M. Mogensen wrote:

> men Karl Erik sendte mig en css kode på et tekst dokuemt jeg vil lige
> prøve at side og eksperimentere med den så måske det falder på plads
>

> Venligst
> BMM

Måske er det for tidligt at skrive dette, men jeg vover

Mit eksempel indeholder en lille "finte".

Boksen som du sætter tekst og billeder ind i:

*<div class="tekst">*

er 650 pixel bred:

*.tekst {
   width: 650px;*

men dit bllede "tenzin-tekst.jpg" er 700 pixel bred.

Man kunne scalere billedet så det passer til de 650 px, men jeg valgte
at beholde størrelsen på billedet.

Derfor "hopper" jeg for et øjeblik ud af <div class="tekst"> og
indsætter billedet i wrapperen (indpakker) *<div id="wrapper">*

Efter at det brede billede er indsat, skal vi igen starte *<div
class="tekst">* og fortsætte som intet var hændt.

Billedet "tenzin.jpg" er kun 500 pixel bred, så her behøver vi ikke at
hoppe ud af <div class="tekst">

Det er nok sådan noget du kalder "avanceret" - så forstår du det ikke,
så bare glem det, foreløbig

Karl Erik.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-11-10 03:54

Den 14-11-2010 02:27, Karl Erik Christensen skrev:

Hej Karl Erik

> Måske er det for tidligt at skrive dette, men jeg vover

lad os prøve :) min hjerne er godt nok lidt kogt kl knap 4

> [...]
> class="tekst">* og fortsætte som intet var hændt.
>
> Billedet "tenzin.jpg" er kun 500 pixel bred, så her behøver vi ikke at

Det betyder vel bare i praksis at billedet uanset størrelse ikke bliver
for stort ?

> Det er nok sådan noget du kalder "avanceret" - så forstår du det ikke,
> så bare glem det, foreløbig

ja det tror jeg lige jeg gør ind til videre men når jeg for noget oxygen
og kaffe i hjernen når jeg en gang står op søndag
så vil jeg prøve at lave en test side der ligner den oprindelig men med
din CSS fil ..

men jeg skal lige høre dig på en ting

som det er nu så ligger CSS fil og billeder i en mappe for sig
(tenzin_files) og det html ark det peger på det ligger
udenfor - det er vel meningen ?

jeg kan evt lave den her om http://chokmah.dk/Mao.Tse-tung.html - da den
i form minder meget om den anden
men skal CSS mappen så omdøbes til aktuelt - Mao.Tse-tun_files også
billedet med den gemen massemorder der over i denne mappe ?

skal bmm.css omdøbede ? - det skal den vel ikke ? skal der rettes i den
så den kommer til at pege på noget der
sikker kommer til at hede MaoTse-tun.html filen ?

hvis det virker så er det jo alle tiders - men jeg forstår bare ikke
hvordan Css mappe / filen kan vide at jeg peger lige præcist på hvad der
bliver MaoTse-tun.html filen ?

jeg vil ikke gøre det nu jeg er for træt også bliver det noget sjusk som
bare kommer til at i retere mig - men på den anden side hvis der er svar
på noget af det der står her så ... køre resten jo i i ål og rejser

kommer til at tænke på hvis man nu f.eks bruger css filen til 5
forskelige sider med hver sit billed på og man losse dem ned i i css
mappen om den kan finde rundt i de 5 forskellige html filer eller skal
der være et system der gør det eller gør den det bare automatisk ?

Mv.
BMM

Fra : Rune Jensen

Dato : 14-11-10 04:34

On 14 Nov., 12:25, Ole Braad-S rensen <nos...@soholm.com> wrote:

> Er det ikk underligt s en som tonen er i dk.edb.internet.*  ???

Nej, det er helt normalt, at man skal følge fundatsen og sætte sit
link i sin signatur.

Du kan læse mere her:
http://usenet.dk/?side=signaturer

OBS: at det selvfølgelig gælder for ren signatur, at den har sin
særlige plads (eller fristed).

Vi vil gerne have dit (relevante) link i selve indlægget, ovenover
signaturen, hvis du har spørgsmål til din side, som du vil have svar
på. Det er også helt korrekt at angive link til side ovenover
signaturen i Ris+Ros, hvor det nok nærmest er påkrævet ;)

MVH
Rune Jensen

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 14-11-10 12:50

> [...]

>på. Det er også helt korrekt at angive link til side ovenover
>signaturen i Ris+Ros, hvor det nok nærmest er påkrævet ;)

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk