HP server SATA/SAS-kabel
Fra : Benny Amorsen

Dato : 11-11-10 16:39

Jeg har den udfordring, at jeg har behov for 4 stk. HP server
SATA/SAS-kabel. De har HP spare part nummer 490820-001, og så burde det
jo være nemt, men det er ikke lykkedes mig at finde nogen, der kan sælge
det. Det er også kendt under varenumrene 465869-001 og 595049-001 med
uvæsentlige (for mig) forskelle.

Det er et todelt kabel, der dels er et helt standard SAS/SATA datakabel,
og dels har en normal SATA power connector i harddisk-enden men et lidt
ualmindeligt 2-pins-stik i motherboard-enden. Dvs. kablet leverer kun 5V
til disken, ikke både 5V og 12V som normalt.

Hvis I tilfældigvis har et enkelt eller flere af disse kabler liggende
f.eks. fra en udtjent non-hotplug 2.5" disk, så er jeg villig til at
give en god pris.

/Benny

Fra : N_B_DK

Dato : 12-11-10 07:26

"Benny Amorsen" <benny+usenet@amorsen.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvis I tilfældigvis har et enkelt eller flere af disse kabler liggende
> f.eks. fra en udtjent non-hotplug 2.5" disk, så er jeg villig til at

Hvorfor ikke bare bruge et ganske alm SATA power stik? om harddisken for
strøm fra bundkortet eller direkte fra PSUen betyder intet.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Benny Amorsen

Dato : 12-11-10 10:19

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> writes:

> Hvorfor ikke bare bruge et ganske alm SATA power stik? om harddisken
> for strøm fra bundkortet eller direkte fra PSUen betyder intet.

Du har fuldstændig ret. Desværre er der ikke noget sted at få strøm fra,
ud over disse to stik. Det eneste andet, der har strøm, er et USB-stik
direkte på motherboardet, men det kan nok ikke trække to SSD'er.

Alternativet er at finde selve 2-pols hanstikket og så selv lodde sig et
kabel. Simpelt, bortset fra at 2-pols hanstikket ikke er et
standard-stik...

/Benny

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-11-10 10:55

On Fri, 12 Nov 2010 10:18:45 +0100, Benny Amorsen
<benny+usenet@amorsen.dk> wrote:

>Alternativet er at finde selve 2-pols hanstikket og så selv lodde sig et
>kabel. Simpelt, bortset fra at 2-pols hanstikket ikke er et
>standard-stik...

Hvis du kan lodde, hvorfor så ikke bare lodde 2 kabler sammen, istedet
for at lodde et kabel på et stik, for derefter at forbinde 2 stik ?

Jeg tror nu nok at USBen kan leverer strøm nok til en SSD disk, de er
jo kendetegnet ved et noget lavere strømfoprbrug end en mekanisk HD.

/Hans

Fra : Mcwm

Dato : 12-11-10 10:50

Den 11-11-2010 16:38, Benny Amorsen skrev:
> Hvis I tilfældigvis har et enkelt eller flere af disse kabler liggende
> f.eks. fra en udtjent non-hotplug 2.5" disk, så er jeg villig til at
> give en god pris.

Hej Benny,

Jeg ved jo i sagens natur, ikke hvor vigtigt det er for dig at få de
originale kabler. Det afgør jo ligesom hvor meget man vil ofre

Jeg har brugt lidt tid på at søge efter dine kabler, både hjemme og på
nettet.

Jeg fandt et sted i UK der muligvis har dem. Du kan jo enten ringe eller
skrive til dem.

Det skal understreges at jeg *ikke* kender noget til dem, så søg selv
info om dem.

http://www.com-com.co.uk/HP/parts/490820-001.ihtml

Venligst
Mcwm - som ønsker dig held og lykke i jagten på dine kabler

Fra : Benny Amorsen

Dato : 12-11-10 10:56

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> writes:

> [...]
> eller skrive til dem.
>
> Det skal understreges at jeg *ikke* kender noget til dem, så søg selv

Mange tak for forsøget. Desværre vil de have €320 for kablerne. Pr. stk,
plus fragt.

/Benny

Fra : Benny Amorsen

Dato : 12-11-10 11:03

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> writes:

> Hvis du kan lodde, hvorfor så ikke bare lodde 2 kabler sammen, istedet
> for at lodde et kabel på et stik, for derefter at forbinde 2 stik ?

Den eneste strømadgang er de to 2-pols-stik på motherboardet. Der er
ingen andre strømkabler eller andre måder at få strøm, bortset fra USB.
Der er ingen eksisterende diske eller andet jeg kan tage strøm fra.

Den eneste måde at få fat i kablet ser ud til at være at købe en HP
SSD-disk til godt 4k.

> Jeg tror nu nok at USBen kan leverer strøm nok til en SSD disk, de er
> jo kendetegnet ved et noget lavere strømfoprbrug end en mekanisk HD.

Det er en mulighed at gå den vej. Jeg er lidt nervøs, for SSD'erne er
specificeret til 5V 1A, og det kan USB i al fald ikke levere. Mine
USB-til-SATA-adaptere har 2 USB-stik, så man kan bruge strøm fra to
porte til 1 disk. I praksis virker det med 1 drev koblet til 1 USB-port,
i al fald på min laptop. Derudover mangler jeg et handy kabel, der går
fra USB til SATA-strøm uden at der sidder noget i vejen for
SATA-stikket. De kan sikkert findes.

/Benny

Fra : N_B_DK

Dato : 15-11-10 19:16

> [...]
> kan sælge det. Det er også kendt under varenumrene 465869-001 og
> 595049-001 med uvæsentlige (for mig) forskelle.

Hvilken maskine er de til? det kan være det hjælper hvis man kan se selve
stikket på bundkortet.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Benny Amorsen

Dato : 15-11-10 22:40

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> writes:

> Hvilken maskine er de til? det kan være det hjælper hvis man kan se
> selve stikket på bundkortet.

BL490c G6. Der er kommet håb for at jeg kan få dem gennem officielle
kanaler, så det satser jeg foreløbigt på.

Ellers følger de muligvis, muligvis ikke, med HP's non-hotplug
server-SSD'er.

/Benny

Fra : Dennis Boutrup

Dato : 23-11-10 19:11

"Benny Amorsen" <benny+usenet@amorsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo være nemt, men det er ikke lykkedes mig at finde nogen, der kan sælge
> det. Det er også kendt under varenumrene 465869-001 og 595049-001 med

Har du prøvet EET?
Det plejer at være dem der bliver peget på snart ordret reservedele bliver
nævnt.
De plejer at kunne skaffe det.

Umiddelbart har de ikke nogen af numrerne oprettet i deres shop, men det er
langt fra ensbetydende med det ikke kan skaffes

--
/Dennis
Canon Speedlite 540 EZ købes