Søgninger i Norge
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-11-10 20:59

Har lige konstateret, at min mormors farfar var fra Arendal i Norge,
antagelig 1783. Hvordan ligger det med kirkebogssøgninger i Norge?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 10-11-10 21:47

On Wed, 10 Nov 2010 20:58:40 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi
"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> wrote:

>Har lige konstateret, at min mormors farfar var fra Arendal i Norge,
>antagelig 1783. Hvordan ligger det med kirkebogssøgninger i Norge?

Kirkebøkene ligger på de respektive Statsarkiv, men de aller fleste er
skannet.

Her er link til Arendal og du har her flere kilder, bl.a. Kirkebøker
http://www.disnorge.no/genress/index.php?todo=visKategori&kid=100001
--
Otto Jørgensen
http://www.bkwin.info/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-11-10 00:22

Otto Jørgensen wrote:

> [...]
> skannet.
>
> Her er link til Arendal og du har her flere kilder, bl.a. Kirkebøker

Jeg takker, linket bogmærket.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-11-10 22:04

Erik Ginnerskov wrote:

> Jeg takker, linket bogmærket.

Øv, tilsyneladende ikke født i Arendal, kun udvandret derfra til DK. Kan
ikke finde Severin Johansen i slutningen af 1700-tallet (forskellige danske
folketællinger nævner 1783, 1794 og 1799 som muligheder (hans angivne
alder)). Søgning i folketælling for Arendal gav heller ikke bid.