Nyhedsbrev tilmelde/afmelde
Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-11-10 14:55

Jeg har Googlet med nøgleordene "how newsletter my homepage", men jeg
orker ikke at kigge på 796 millioner (det er faktisk rigtigt). De
første 200 giver ikke et brugbart resultat.

Til- og afmelding kan vel laves med en "mailto" i en form, men det er
der jo for meget manuelt arbejde med.

Findes der er færdigstrikket system med en adressedatabase og en
editor, så man bare skal skrive sin nyhed og trykke på "Send"?

Gerne kode, men et ikke-alt-for-dyrt modul kan også komme på tale.

Fra : Leif Neland

Dato : 06-11-10 17:53

Den 06-11-2010 14:54, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> editor, så man bare skal skrive sin nyhed og trykke på "Send"?
>
> Gerne kode, men et ikke-alt-for-dyrt modul kan også komme på tale.

Hosted newsletter service:

http://comm100.com/emailmarketingnewsletter/

Leif

Fra : Steffen Nørregaard

Dato : 06-11-10 22:18

Kurt Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> editor, så man bare skal skrive sin nyhed og trykke på "Send"?
>
> Gerne kode, men et ikke-alt-for-dyrt modul kan også komme på tale.
Jeg har ret gode erfaringer med eplugs.net prøv dette link:
http://www.eplugs.net/plugs/.Home/W3/
Det er gratis
mvh
Steffen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 06-11-10 23:00

On 06-11-2010 14:54, Kurt Hansen wrote:
> [...]
> editor, så man bare skal skrive sin nyhed og trykke på "Send"?
>
> Gerne kode, men et ikke-alt-for-dyrt modul kan også komme på tale.

Lav det som et velholdt (og automatiseret) rss-feed i stedet.

Hvorfor bøvle med databaser, registerlovgivningen, til- og framelding osv?

Skrækscenariet er nyhedsbreve fra iMusic. De sender ugentlige
nyhedsbreve som rene billeder.

Da mit e-mailprogram (Evolution) er sat til _ikke_ at vise indlejrede
billeder, læser jeg så godt som aldrig brevet - og det er rent og skært
sløseri at jeg ikke forlængst har afmeldt det.

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 06-11-10 23:11

On 06-11-2010 23:00, Karl Erik Christensen wrote:

> Skrækscenariet er nyhedsbreve fra iMusic. De sender ugentlige
> nyhedsbreve som rene billeder.

Speaking about the devil

Har netop modtgete myhedsmail fra iMusic - de laver sgu en html-udgave
af det.

Hvorfor så bøvle med mail?

http://www.imusic.dk/nyhedsbrev/1044/1044a.htm

Karl Erik.

Fra : Rune Jensen

Dato : 06-11-10 18:16

On 6 Nov., 23:11, Karl Erik Christensen <karle...@none.invalid.com>
wrote:

> Har netop modtgete myhedsmail fra iMusic - de laver sgu en html-udgave
> af det.

Det er der mange, som gør. Og der findes specielle CMS-systemer til
HTML-nyhedsbreve.

> Hvorfor så bøvle med mail?

Fordi de lider af samme vildfarelse som de ovenfornævnte. At folk
ønsker et nyhedsbrev, ikke for indholdet, men for grafikken og det
flotte design. Hvis du ønsker det, kan det være, de har en Flash-
udgave af deres nyhedsbrev også, så der kan komme lidt fede effekter
på og ikke er så kedeligt statisk.

MVH
Rune Jensen

--
"Music was the big bang. Without music, no universe"

Fra : Leif Neland

Dato : 07-11-10 09:52

Den 07-11-2010 01:15, Rune Jensen skrev:

> [...]
> flotte design. Hvis du ønsker det, kan det være, de har en Flash-
> udgave af deres nyhedsbrev også, så der kan komme lidt fede effekter

De laves sikkert af designere, der er uddannet og vant til at lave
reklamer til trykte medier.

Og, måske er Otto Normalverbraucher mere tryg ved at læse reklamer, der
ligner de sædvanlige ugeaviser.

Alle kan jo ikke være lige så sofistikerede for os, der er vant til at
læse tekster på grøn fosfor

Leif

Fra : Dennis Munding

Dato : 07-11-10 17:51

Hej Kurt.
"Kurt Hansen" skrev...
> [...]
> editor, så man bare skal skrive sin nyhed og trykke på "Send"?
>
> Gerne kode, men et ikke-alt-for-dyrt modul kan også komme på tale.

Hvis ikke det skal være for avanceret, og hvis ikke det gør noget at
afsendelse muligvis (afhænger af dit webhotel) skal foregå semi-automatisk,
så har jeg i tidernes morgen hentet - samt modificeret og oversat - SML
(Simple Mailing List).
Du kan frit downloade det herfra - du får både den originale og den danske
version:
http://skovaa-munding.dk/Downloads/Program/SML_Dansk.zip

Det skulle være til at forstå og enkelt at sætte op (det var det for mig)...

Dennis Munding
a.k.a. The Eye - Member of the PosseGrim Squad
http://pgsquad.com/
"When you hear the wind - you're already dead..."