E-Mail
webnoob 5265
Løbende stavekontrol virker ikke mere.
Fra : Thomas

Dato : 03-11-10 08:32

Hej.

Efter den nye opdatering af Windows Live Mail har jeg tabt en funktion, som
jeg ellers var ganske glad for, og jeg håber derfor at nogen kan hjælpe mig
med at få denne nyttige funktion igen.

Det drejer sig om stavekontrollen, der "kontrollere stavningen imens jeg
skriver".
Under indstillinger for E-mails, har jeg på fanebladet "Stavekontrol"
allerede valgt denne "Kontroller stavning imens jeg skriver", men det virker
bare ikke.
Før den store 2011 opdatering virkede dette fint, og så vender man sig jo
til at gøre det på den måde.

Jeg kan sagtens køre en stavekontrol på den færdige mail, ved selv at trykke
på knappen "Stavekontrol", men jeg syntes nu den anden løsning passede mig
bedre.

Det skal siges at jeg på et tidligt tidspunkt under Windows 7, måtte lave
lidt krumspring for at kunne få Dansk stavekontrol i WLM, da dette ikke var
understøttet af WLM lige i starten. Det var noget med at hente sprogpakkerne
fra Word og installere manuelt i WLM.
Dette virkede nu også glimrende indtil nu denne store 2011 opdatering kom.

Hvis jeg går ind og forsøger at slette en af sprogpakkerne i fanebladet
"Stavekontrol" under "indstillinger", så er alle muligheder nedtonet, og jeg
kan derfor ikke forsøge at slette og efterfølgende geninstallere en
sprogpakke.
De sprogpakker der ikke er installeret pt. kan jeg godt få lov at hente og
installere.
Jeg ved ikke om ovenstående er det normale, eller dette også er en fejl, at
man altså ikke kan slette allerede installerede sprogpakker?

Nogen som kan hjælpe mig på sporet?

Thomas.