ny cpu
Fra : Per H

Dato : 31-10-10 15:40

Jeg vil gerne have en kraftigere CPU i min pc, men er ikke helt sikker
på hvad der kan sidde i.

Det er en Acer maskine aspire x3812

under enhedshåntering står der. at der sidder en Intel Celeron CPU E
3200 2,40 Ghz

Hvordan kan jeg finde ud af hvad jeg kan skifte ud med, og hvor kan
det købes online?

4 Gb ram
Kører W 7 dk.

per

per

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-10-10 16:43

Per H skrev:

>Hvordan kan jeg finde ud af hvad jeg kan skifte ud med, og hvor kan
>det købes online?

Find ud af hvilket motherboard der sidder i den, kan fx. gøres vha.
http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html, søg derefter på nettet efter
oplysningerne du har brug for

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per H

Dato : 31-10-10 18:11

On 31 Oct 2010 15:42:31 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Find ud af hvilket motherboard der sidder i den, kan fx. gøres vha.
>http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html, søg derefter på nettet efter
>oplysningerne du har brug for

programmet er hentet,

men jeg syntes at der engang var en hjemmeside, hvor man så kunne se
hvilke Cpuér man kunne benytte.

per

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-10-10 18:41

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> programmet er hentet,
>
> men jeg syntes at der engang var en hjemmeside, hvor man så kunne se
> [...]
Jamen det er jo typisk hos producenten af motherboardet, at man kan se det.
Husk at se under opdateringer til bios, da det ofte er der, man kan se, hvad
den understøtter, idet efterfølgende opdatering af bios typisk giver
mulighed for at sætte en større cpu i, end der står i
standardspecifikationerne.

Kurt