Navn - hvad er det rigtige
Fra : HF

Dato : 27-10-10 16:54

Hej,

Hvilket navn skriver man i sin slægtsforskning, min oldefar hedder Kristian
i kirkebogen, men på hans dåbsattest hedder han Christian

Men hvilket navn skal jeg bruge ?

--
Hilsen
HF

Fra : HF

Dato : 27-10-10 17:25

Ps. Dåbsattesten er en ny han har fået da han er 35-36 år gammel.

--
Hilsen
HF

Fra : baskholm

Dato : 28-10-10 04:13

> Ps. Dåbsattesten er en ny han har fået da han er 35-36 år gammel.

Det er det der står i Kirkebogen der gælder! Dåbsattesten er blot en
kopi.

Børge

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-10-10 20:01

baskholm wrote:

> Det er det der står i Kirkebogen der gælder! Dåbsattesten er blot en
> kopi.

Dåbsattesten - selv om det er en kopi - er udskrevet på baggrund af præstens
kirkebog. Den 'kirkebog', der kan læses via AO, er ikke præstens men degnens
kontrakopi. Der kan godt være forskel på stavemåden i de to bøger og det er
præstens, der gælder.

Jeg har selv været på samme galaj med min morfars efternavn
(Kristiansen/Christiansen) og fik ved at kontakte kordegnekontoret
ovenstående forklaring.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk